آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

آیا پاپ آپ، مزاحم کاربر است؟

بهترین راه‌حلی که می‌تواند به مذاق همه کاربران خوش بیاید، رویکرد ساده و مینیمال (Minimalism) در طراحی سایت است. کاربر باید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون ایجاد مزاحمت، به محتوای مورد نیاز خود می‌رسد.

در واقع شفافیت و سادگی دو عامل بزرگ در موفقیت وبسایت شما خواهد بود.

پاپ آپ چیست و چرا به وجود آمد؟

سال‌ها پیش، پاپ آپ به عنوان یک عنصر
کاربردی در نمایش محتوا، راه خود را در طراحی سایت باز کرد. هدفی که پنجره‌های پاپ آپ داشتند این بود که بتوانند محتوای مهم و مورد نیاز کاربر را بدون تغییر در ساختار کلی وب‌سایت به نمایش بگذارند
داشتند این بود که بتوانند محتوای مهم و مورد نیاز کاربر را بدون تغییر در ساختار
کلی وب‌سایت به نمایش بگذارند.
پس از مدتی، بسیاری از سایت ها از این ویژگی خوب، سوءاستفاده کردند
و وجهۀ تبلیغاتی به آن دادند. وقتی همه جای اینترنت مملو از پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی
شد، این شرکت گوگل بود که مانند همیشه به نجات کاربران آمد.
طبق قوانین جدید گوگل، سایت‌هایی که تبلیغات زیادی در سایت خود
دارند، با کاهش رتبه در صفحه نتایج گوگل مواجه می‌شوند. مشکل اصلی اما جایی بود که
در آن زمان قوانین شفافی برای یک پاپ آپ مورد قبول گوگل و کاربران وجود نداشت.

انواع پاپ و تفاوت عملکرد آنها

Modal: یکی از رایج‌ترین انواع پاپ آپی است که کاربران در فضای وب با آن روبرو می‌شوند. این نوع از پاپ آپ‌ها معمولاً به محض وارد شدن شما به سایت، در پایین یا گوشه صفحه ظاهر می‌شوند.

Interstitial: این نوع از پاپ آپ با ورود شما به وبسایت، تمام صفحه را پوشش می‌دهد و برای مشاهده محتوای صفحه باید ابتدا از شر آن خلاص شوید.

Notification Bar:این مدل معمولا شبیه به یک نوار اطلاع رسانی، در بالاترین یا پایین‌ترین بخش صفحه قرار می‌گیرد.

توجه: استفاده از پاپ آپ لزوما کار اشتباهی نیست. در واقع مهمترین فاکتوری که بر کیفیت پاپ آپ تاثیر گذار است محتوای قرار گرفته در آن و نحوه دسترسی کاربر به فضای اصلی صفحه است. نمونه های زیر را میتوان انتخاب های درست برای استفاده از پاپ آپ دانست.

5 دلیل خوب برای استفاده از پاپ‌ آپ در وبسایت

ممکن است گمان گنید گوگل رابطه خوبی با پاپ آپ‌ها (به خصوص پاپ آپ موبایلی) ندارد و بهتر است که تحت هر شرایطی از آن‌ها دوری کنید؛ اما با دانستن  دلیل زیر، به این نتیجه می‌رسید که که اگر از شیوه درست وارد شوید، پاپ آپ‌ها نقش یک کاتالیزور بسیار مهم و موثر را ایفا می‌کنند.

1.   جلب توجه: واقعیت این است که امروزه افراد وقت کافی برای انجام کارهای خود ندارند؛ به همین دلیل استفاده از پنجره‌های کوچکی که حاوی پیام‌های مهم هستند، بسیار جلب توجه می‌کنند.

2.   جنبه روانشناختی: چشم انسان از لحاظ روانشانسی به عناصر و پنجره‌های کوچک و رنگی که دارای افکت‌های زیبا باشد بیشتر جذب می‌شود.

3.   انعطاف پذیری بالا: کاربرد پاپ آپ‌ها دیگر تنها منتهی به تبلیغات اذیت کننده نمی‌شود. در حال حاضر، می‌توانید از آن‌ها در هنگام ورود به سایت، بعد از اسکرول کردن یا قبل از خروج کاربر استفاده کنید.

4.   ظاهر تمیزهمانطور که قبلاً در مقدمه اشاره کردیم، مینیمال بودن یکی از مهم‌ترین عناصر در حفظ زیبایی و سادگی وب سایت است. بنابریان اگر پیامی دارید که حاوی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای کاربر است، می‌توانید با استفاده از پاپ آپ، بدون اشغال کردن فضای صفحه این پیام را در اختیار بازدید کننده سایت خود قرار دهید.

5.   افزایش نرخ تبدیلیکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه طراحی سایت آزمایشی جالب درباره نقش پاپ آپ‌ها در نرخ تبدیل مشتری انجام داده است. طبق نتایج بدست آمده، استفاده از پاپ‌ها نرخ تبدیل مشتری را تا 3 درصد افزایش می‌دهند. اگر در طراحی و کاربردی بودن پاپ‌ آپ‌های سایت خود دقت عمل به خرج دهید، این عد تا 9 درصد افزایش می‌یابد.

 


  • FNS

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل مهمترین قسمت سئو سایت می باشد و بیشترین سوالی که همیشه در این حوزه پرسیده می شود این سوال است : 

آیا واقعا امکان دارد که بتوان در عرض یک ماه به صفحه اول گوگل رسید؟ پاسخ امیر قمصری : گاهی اوقات.

به عنوان یک قانون، هیچگاه نباید انتظار داشته باشید که در ماه های ابتدایی فعالیت، برند سایتی جدید را در 10 نتیجه اول گوگل ببینید (یا حتی بیشتر). اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد اگر تمامی شرایط مهیا باشد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایت شما برای زمان طولانی موقعیت خوبی داشته باشد به همین علت فضا برای سایت های جدید که می خواهند بالاتر بیایند باز می شود بنابراین صفحه اول گوگل تضمینی در این زمان کم بدون شرایط امکان پذیر نیست!

  • FNS

متا تگ توضیحات یکی از مهم ترین متا تگ های سئو می باشد. نحوه نوشتن توضیحات متا (meta description) به صورت کاملا بهینه، امری بسیار مهم در مباحث آموزش سئو می باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

در سال 2016، Christopher Ratcliff دستورالعملی فوق العاده درباره متا تگ توضیحات در سایت Search Engine Watch نوشت.

بیشتر مطالب آن مقاله هنوز هم مفید و قابل استفاده است. مثال های خوب و بدی که Chris بررسی کرده بود هنوز عالی هستند و حتی بعد از گذشت دو سال، یکی از بهترین گزینه ها برای نوشتن متا تگ توضیحات، مراجعه به نکات مطرح شده در همین چک لیست است.

  • FNS