آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


در سالهای آخر دهه گذشته Trustrank عبارتی شاخص در امر سئو سایت بشمار می آمد و با نهایت احترام سئوکاران مدعی بودند که بزودی Trustrank جای رنک صفحه را به عنوان مهمترین فاکتور رنکینگ می گیرد.

خب حالا بگوییم که Trustrank دقیقا چی هست؟

داستان تا حدودی پیچیده است …

مت کات به مناسبت های مختلف بارها اعلام کرده است که Trustrank معیاری نیست که آنها برای رنک دادن به سایت شما از آن استفاده می کنند. احتمالاً شما نمره Trustrank مشخصی ندارید بر عکس رنک صفحه که مقدار آن برای هر سایتی مشخص است.

اما قطعا درست است که سایت شما می تواند اعتماد گوگل را با ترکیبی از فاکتورها بدست آورد و هنگامیکه این اعتماد را بدست آوردید شاهد ترافیک بالا و شاخصی در سایتتان خواهید بود.

برایان دین (یکی از دوستان سئو کار من)  کار خوبی برای یافتن روشهای کسب اعتماد گوگل انجام داده است. من الزاماً با همه‌ی موارد ذکر شده توسط او موافق نیستم اما نکات کلیدی به این صورت است:

گسترش اعتبار صفحه – لینک دادن به نویسندگان، شامل بودن قوانین و حقوق شخصی، پرهیز از هرز نویسی (هااااا …)، استناد به منابع معتبر.

نگاه کردن ، شبیه به برندی بزرگ – سایت را برند کنید، جزئیات صفحه را بیاورید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید، anchor text برنددار استفاده کنید.

اطلاعات دامنه ای قابل اطمینان – ثبت نام و فعال سازی برای حداقل 2 سال، اطلاعات دامنه ای عمومی.

لینک های مطمئن – مشخصات لینک قوی و موزون.

بیشتر شبیه لیستی از نصیحت هایی خشک در ارتباط با آموزش سئو است، بنابراین من می گویم که با اینکه بدست آوردن اعتماد گوگل برای ترافیک/رنکینگ خیلی مهم است، trustrank در واقع ترکیبی از راهکارها و فاکتورهای دیگر است و بعضی از مواردی که می گوییم به خودی خود الزاما یک فاکتور رنکینگ بشمار نمی روند.

حتما شنیده اید که گوگل برای نگاه به یک سایت 200 فاکتور دارد و نکته بسیار پراهمیت جهت بردن نگاه گوگل به سمت مثبت برای سایت خود ، بهینه بودن تمام فاکتورهای گوگل یا حداقل 80% آن ها است.

  • FNS

فکر کنید که بتوانید مطالبتان را کپی کنید و با اینحال در بازار اینترنت موفق باشید؟ دوباره فکر کنید!

از زمان اولین آپدیت پنگوئن در فوریه 2011، اگر شما می خواهید که صفحات اینترنتیتان در نتایج جستجو بخوبی نمایان شود باید مطالب منحصربفرد بنویسید (یا برایتان بنویسند.)

سرقت محتوا مشکل بزرگی است و اغلب مطالب کپی- پیستی رنکینگ بهتری نسبت به نسخه اصلی دارند. که این موضوع برای گوگل و کاربرانش خوب نیست.

پاندا راه زیادی را پیموده است تا اطمینان حاصل کند که مطالب کپی رنک خوبی نمیگیرند، اما در عین حال پاندا مطالب سبک را نیز هدف گرفته است، صفحاتی که متن زیادی ندارند یا مطالبش شبیه صفحات سایت های مشابه است.کار ناگواری که پاندا انجام می دهد این است که حتی اگر ذره ای از مطالب کپی باشد بشدت با سایت مربوطه برخورد می کند.

با اینکه روی هم رفته این کار خوب است اما اثرات جانبی بدی روی بعضی از سایت های بدون کپی که در زمینه تجارت الکترونیک کار می کنند نیز دارد. به عنوان مثال توصیف پیشفرض یک کمپانی یا مشخصات یک محصول معمولا کلیشه ای است.

جدا از مشخصات محصولات، بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک، دارای مطالب تکراری هستند (دسته بندی و....

بنابراین مطالب تکراری بر روی قدرت بهبود رنک یک سایت تاثیر منفی دارد و تعداد بالای این مطالب در یک سایت سبب مجازات شدن کل سایت می گردد. (که در واقع به این مجازات در اصطلاح پنالتی شدن در گوگل می گویند.)

آپدیت 7/3/1393 : با ارائه نسخه جدید پاندا 4.0، پاک کردن ایندکس سایت خود (با خارج کردن صفحات کم حجم یا تکراری) بایستی جزئی از مراحل سئو سایت شما باشد.

و اما نکته آخر این که برخلاف نظر بسیاری از افرادی که در زمینه آموزش سئو کار میکنند و وب مستران محترم پارسی مطالب تکراری با ظاهری جدید، مطلبی منحصربفرد به حساب نمیاد و حتی اگر بتوانید از سد پاندا نیز بگذرید ولی بازهم با مشکلات بزرگی مواجه هستید!

دقت داشته باشید در کل این مقاله منظور از مطالب تکراری هم مطالب تکراری در سایت شماست هم مطالبی که از سایت های دیگر کپی کرده اید که باعث افت رنک سایت شما شده و در سئو تاثیر منفی می گذارد

*** مطالب تکراری باعث مجازات شدید سایت شما می گردند ***

  • FNS

 خب جواب این سوال هم مثبت است اما با مقداری ملاحظه.

در این مقاله به سوال متداول دیگری در زمینه آموزش سئو می پردازیم. برگردیم به سال 2003 ، زمانی که گوگل اختراعی بنام “امتیاز متن برپایه آپدیت بودن محتوای آن” را به ثبت رساند. این اختراع اینقدر مهم است که خودش شامل کلکسیونی از اختراعات کوچکتر است و سال ها توسط گوگل استفاده شده است.

تعدادی فاکتور وجود دارد که باعث می شود مطالب جدید و آپدیت کردن مطالب قدیم، در سئو سایت شما نقش بازی کنند.

مطالب جدید باعث ترقی رنکینگ می شود.

مطالب جدید باعث افزایش رنکینگ در SERPs می شود و در عرض چند روزبه  صدر رنکینگ نزدیک می شود (قبل از اینکه بنا به فاکتورهای دیگر نزول کند یا ثابت بماند).

مطالب بیشتر=متن بیشتر

به یاد داشته باشید که مطالب بیشتر شانس بیشتری به شما برای بالا بردن رنک خود در موضوعاتی خاص را می دهد.

مطالب جدید لینک ها و اشتراک گذاری ها را جذب می کنند.

برای اینکه سایت خود را در کورس نتایج جستجو قرار دهید بایستی لینک ها و اشتراک گذاری ها را به سمت سایت خود سوق دهید. مطالب با کیفیت و جدید این کار را انجام می دهد!

آپدیت کردن مطالب قدیم، جان تازه ای به آنها می بخشد.

تمامی تولید محتوایی که در بالا در موردشان صحبت کردیم اگر آپدیت نگه داشته نشوند فقط هدر دادن وقت است!

مطالب خود را بروز نگه دارید تا همچنان ترافیک و اشتراک گذاری ها را جذب کنند.

اضافه کردن مطالب بیشتر، شانس بیشتری به مطالب قدیم میدهد.

هنگامیکه شما مطالب جدیدی اضافه می کنید و به مطالب قدیمی ارجاع می دهید این فرصت را به مطالب قدیمی می دهید که رنکینگ خودشان را بهبود ببخشند.(کاری که بنده همواره در مقالات سایت نیو سئو انجام می دهم.)

احتیاط…

اگرچه گفته شد که مطالب جدید برای سئو مفید اند اما این به این معنی نیست که شما نمیتوانید رنک یک سایت راکد را بهتر کنید.

در واقع انجام اینکار تا حدودی سخت‌تر است که کاربران را راغب کنید بازهم به مطلب موردنظر شما مراجعه کنند.

  • FNS

شعار گوگل این است “شیطان صفت نباشید” اما آیا خود گوگل این کار انجام می دهد؟

اگر به سایت های غیر قانونی آموزش سئو سری بزنید، به شما می گویند که گوگل دروغگو است و اطلاعاتی غیر واقعی را به مردم بیرون می دهد و نمی تواند به خوبی که ادعا می کند سایت های اسپم را شناسایی کند. شما احتمالاً متوجه هستید که این گونه سایت ها سازنده محصولات/خدمات غیرقانونی هستند…

من فکر می کنم که با اینکه گوگل اغلب غیر شفاف برخورد می کند اما هرگز اطلاعات غلط یا دروغی را بیرون نمی دهد.

من حدس می زنم آنها (مدیران گوگل) می خواهند با سردرگم گذاشتن، توجه ما را رویسئو سایت نگه دارند. قطعا اگر شما راهنمایی های وبمستر آنها را دنبال کنید (که کاملا واضح است) سایتتان می تواند رنک خوبی پیدا کند و از مجازات در امان خواهید بود.

بنابراین من فکر نمی کنم گوگل دروغ بگوید و البته نظر شما همکاران گرامی که در زمینه سئو فعالیت دارید و صاحب نظران عزیز هم بسیار محترم است …

  • FNS