آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ابزارهایی مناسب برای سئو داخلی سایت

گوگل سرچ کنسول(Google Search Console)

گوگل وبمستر تولز را میتوان مهمترین و کارآمدترین ابزار سئو دانست. سرچ کنسول به شما کمک میکند حضور خود در نتایج گوگل را بررسی کرده و بهبود دهید. این ابزار مستقیما از طرف گوگل معرفی شده و امکانات موجود در آن براساس رفتار کاربران هنگام جستجو طراحی شده است.

میزان بازدید از گوگل و جایگاه شما در نتایج جستجو

یکی از جذاب ترین ابزارهای موجود در سرچ کنسول search analytics است. این ابزار لیستی از تمام کلمات جستجو شده توسط کاربران که سایت شما در نتایج جستجو وجود داشته است نمایش میدهد. در مقابل هر کلمه دقیقا مشخص است که چند نفر در ماه آن عبارت را جستجو کرده اند، شما به طور متوسط چه جایگاهی در نتایج گوگل داشته اید و چند درصد از آنها سایت شما را انتخاب کرده اند.

ابزار Fetch as Google

به طور معمول برای سایت هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، زمان ایندکس صفحات جدید توسط گوگل طولانی خواهد بود، به طور مثال شما یک صفحه جدید بر روی سایت ایجاد میکنید ولی گوگل یک هفته بعد برای اولین بار آن را ایندکس میکند و این موجب میشود سایت های دیگر مطالب شما را کپی کرده و به نام خود منتشر کنند. حتی در مواردی دیده شده که سایت های کپی کننده سریعتر از سایت اصلی در گوگل ایندکس میشوند.  برای این که این اتفاق نیوفتد گوگل این امکان را معرفی کرده است تا شما بتوانید مستقیم صفحات خود را معرفی کنید.

ابزار Security Issues

یکی از ابزارهای سرچ کنسول با همین هدف طراحی شده و میتوان گفت اولین کسی است که متوجه هک شدن سایت شما خواهد شد. ربات های گوگل به صورت مستمر به صفحات سایت شما سر میزنند و اگر متوجه تغییرات اساسی در محتوا یا اضافه شدن لینک های نامرتبط به محتوای آن بشوند در بخش Security Issues به شما اطلاع میدهند.

معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول

برای استفاده از امکانات این ابزار باید ابتدا سایت خود را به گوگل معرفی کنید و اندکی صبر کنید تا جمع آوری اطلاعات از سایت شما آغاز شود.

ابزار بررسی سرعت سایت

سرعت بارگذاری صفحات اهمیت زیادی دارد زیرا یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو و رتبه بندی نتایج گوگل است. علاوه براین میتواند تاثیر بسزایی در میزان رضایت کاربران و رفتار آنها هنگام جستجو داشته باشد.

بهینه سازی سایت برای موبایل

تعداد کاربرانی که از طریق گوشی هوشمند جستجوی خود را انجام میدهند هر روز بیشتر میشود تا جاییکه در برخی موضوعات ۷۰ درصد کاربران جستجوها از طریق تلفن همراه انجام میشود.

تعریف نقشه سایت برای گوگل

در نقشه سایت شما دقیقا تاریخ انتشار صفحات را مشخص میکنید و گوگل سریعا متوجه میشود چه صفحاتی را باید اول ایندکس کند. همچنین درجه اهمیت صفحه نیز قابل تعیین است در نتیجه اگر ۱۰۰۰ صفحه جدید داشته باشید گوگل زمان خود را صرف صفحات با اهمیت خواهد کرد. علاوه بر اینها آخرین تغییرات صفحه و بازه زمانی احتمالی برای تغییر یک صفحه را به گوگل اعلام میکنید. در نتیجه صفحاتی که به صورت ماهانه دستخوش تغییر میشوند هر روز توسط گوگل بررسی نمیشوند.

فایل Robots.txt

این فایل عملکردی متضاد نقشه سایت خواهد داشت. در این فایل میتوانید دسترسی گوگل به بخش هایی از سایت خود را محدود کنید. بعنوان مثال در سایت شما صفحاتی هستند که مربوط به پروفایل کاربران هستند و شما دوست ندارید با جستجوی نام یک فرد صفحه او در سایت شما در نتایج گوگل دیده شود. این فایل به شما اجازه میدهد منابع در دسترس گوگل را بر روی سایت خود محدود نمایید.

 


  • FNS