آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

در این مقاله قصد داریم در مورد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج با شما عزیزان صحبت کنیم. احتملا از خود می پرسید منظور از صفحه فرود چیست؟ به صورت ساده باید گفت به صفحه ای که کاربران بعد از کلیک کردن بر روی لینک به آن هدایت می شوند، صفحه فرود می گویند. به طور کلی صفحه فرود در تبلیغات اینترنتی برای دو هدف زیر کاربرد دارند:

  • جمع آوری اطلاعات کاربران به منظور اهداف تجاری و بازاریابی که یک شرکت در نظر دارد
  • معرفی و فروش خدمات و محصولات

بهترین نوع تبلیغات رپورتاژ آگهی است

به همین جهت صفحه فرود مورد توجه صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی قرار دارد و همه آنها تلاش می کنند صفحه فرود کاربردی تر، جذاب تر و کاربر پسند تر از رقبای خود بسازند تا بتوانند نگاه ها را به خود جلب کنند. نکات زیر پس از مطالعه و بررسی بر روی صفحات فرود مختلف بدست آمده اند و می توانند به شما در ساخت و طراحی یک صفحه فرود کارآمد و کاربرپسند کمک شایانی نمایند:

  • هدف خود را از طراحی یک صفحه فرود مشخص کنید.

در روند بهینه طراحی صفحه فرود هدفی که مشخص می کنید نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. زیرا کمک می کند که در هنگام ساخت صفحه فرود بر روی آن تمرکز کنید و از قرار دادن لینک ها و تبلیغاتی که باعث می شود مخاطب به هدفی که تعیین کرده اید نرسد، جلوگیری کنید. پس قبل از انجام هرگونه اقدامی هدف را مشخص کنید.

  • مخاطبان خود را بشناسید.

درباره سطح دانش، گروه سنی، علایق و … مخاطبان خود کسب اطلاع کنید. این اطلاعات به تولید محتوای مناسب مخاطب و طراحی صفحه فرود سایت به شما کمک می کنند.

  • مخاطب خود را گمراه نکنید.

برای به دست آوردن اعتماد مخاطب از بزرگنمایی و اغراق خودداری کنید و با آنها صادق باشید. همیشه به وعده ای که به مخاطب می دهید عمل کنید. به عنوان مثال اگر تیتر می زنید:

“دانلود 100 ویدئو رایگان آموزشی با تکمیل فرم اطلاعات”

باید به آن عمل کنید و از گذاشتن شرطی دیگر خودداری کنید. چون با این کار اعتماد مخاطب را از دست می دهید.

  • به حریم شخصی مخاطب احترام بگذارید.

از گرفتن اطلاعات اضافه از مخاطب خودداری کنید. به عنوان مثال اگر هدفتان از گرفتن اطلاعات ایمیل مارکتینگ است دیگر نیازی نیست که شماره تلفن و یا آدرس مخاطب را درخواست کنید. همچنین اطمینان خاطر دهید که هدف از گرفتن اطلاعات صرفا بحث بازاریابی و تجاری است و قصد ایجاد مزاحمت ندارید. مثلا اگر ایمیل مخاطب را درخواست می کنید به او اطمینان دهید که اسپم نخواهید فرستاد.

  • به مخاطبان خود پاداش دهید.

برای متقاعد کردن مخاطب جهت تکمیل فرم اطلاعات علاوه بر ایجاد اعتماد، پاداشی را برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید این وعده را بدهید که با تکمیل اطلاعات می توانید یک فیلم را رایگان دانلود کنید و یا مقالات آموزشی مربوط به یک مبحث خاص را رایگان در اختیار داشته باشید.

  • از مخاطب خود تشکر کنید.

پس از اینکه مخاطب فرم اطلاعات را تکمیل کرد از او تشکر کنید. این کار به مخاطب حس خوبی می دهد.

  • اجازه اشتراک گذاری را به مخاطب بدهید.

اگر می خواهید بیشتر دیده شوید، اجازه اشترک گذاری صفحه را به مخاطب بدهید.

  • کمتر از متن استفاده کنید.

یکی از بهترین روشهای ایجاد جذابیت برای مخاطب و نیز کمک به بیان هدف به صورت ساده و روشن، استفاده از ویدئو و تصویر می باشد. به عنوان مثال در زمینه فروش یک محصول می توانید برای متقاعد کردن مخاطب نسبت به خرید یک محصول، از یک ویدئو برای معرفی مزایا و ویژگیهای آن و اینکه چه مشکلی را حل می کند، استفاده کنید.

  • از لیست استفاده کنید.

برای نشان دادن کارهایی که مخاطب باید انجام دهد از لیست ها استفاده کنید و گامها را به ترتیب بیان کنید. به عنوان مثال برای دانلود یک بحث آموزشی به صورت رایگان:

ثبت نام کنید

پیام ما را ببینید

مقاله را رایگان دانلود کنید

  • طراحی را ساده انجام دهید.

صفحه فرود خود را ساده طراحی کنید و از قرار دادن لینکهای اضافی خودداری کنید. فقط مواردی را که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید در صفحه قرار دهید. تا جای ممکن آن را در یک خط بیان کنید و از تصاویر جذاب استفاده کنید. همچنین در دکمه ها نوشته هایی با سایز بزرگ قرار دهید و از فونتهای خوانا استفاده کنید. به طور کلی صفحه خود را خلاصه و مفید طراحی کنید.

  • از پاپ آپ ها استفاده نکنید.

پاپ آپ ها تبلیغات آزاردهنده ای هستند. پس اگر می خواهید صفحه ای کاربرپسند و بهینه طراحی کنید از آنها استفاده نکنید. علاوه بر این ها شما از طراحی هر صفحه فرود یک هدف خاص را دنبال می کنید پس اگر می خواهید مخاطب را از هدفی که دارید دور نکنید از تبلیغات اضافی خودداری کنید.

  • به رنگها توجه کنید.

 اگر در طراحی از رنگ ها کمک می گیرید، از رنگهایی در ساخت صفحه فرود استفاده کنید که آن را جذاب تر می کند و به مخاطب آرامش و اعتماد می دهد. می توانید برای درک موضوع در مورد روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید. در صورت استفاده از تصاویر، باید از تصویری استفاده کنید که مرتبط با موضوع و جذاب باشد تا به درک موضوع از طرف مخاطب کمک کند.

  • بهینه سازی برای موبایل را فراموش نکنید.

این روزها کاربران از موبایل بیشتر از کامپیوترها استفاده می کنند، بنابراین اگر می خواهید این دست از کاربران را از دست ندهید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید به بهینه سازی موبایل توجه بیشتری کنید.

  • همواره اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید.

این کار نشان می دهد که کمپین شما چقدر موفق بوده است و آیا نیاز به تعییر در آن را دارید یا خیر. پیشنهاد می کنم که علاوه بر داده هایی مانند میزان بازدید و میزان تکمیل شدن فرم توسط کاربر از نظر سنجی نیز استفاده کنید تا میزان رضایت کاربران را بگیرید و اطلاعات کامل تری برای بررسی داشته باشید.

حال به نمونه هایی از صفحات فرود توجه کنید:

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چیست,لندینگ پیج چیست


نمونه صفحه فرود,نمونه لندینگ پیج

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چیست,لندینگ پیج چیست

همانطور که می بینید هر صفحه فرود با هدف خاصی طراحی شده و در حوزه بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. بنابراین این مقاله را چندین بار بخوانید و سوالات خود را در مورد این موضوع از ما بپرسید. نیوسئو همواره در خدمت شما عزیزان همیشه همراه است.

منبع : سئو سایت

  • FNS

Daily Time on Site چیست,بروزرسانی محتوای سایت در سئو,تاثیر بخش نظرات سایت در سئو

امروز و در این ساعت می خواهم در مورد مطلبی در سئو صحبت کنم که کمتر کسی به آن دقت می کند! و ان زمان ماندگاری کاربر در سایت شماست.

این بحث بسیار مهم است ! البته نه فقط از دید گوگل بلکه به لحاظ برند سازی ماندن کاربر در سایت شما تاثیرات مهم و مفیدی در پی خواهد داشت که شاید از هیچ طریق دیگری رخ ندهد.

شما در سایت خود باید شرایطی ایجاد کنید که باعث شود کاربر پس از ورود زمان بیشتری را در آن سپری کند.همانطور که می دانید الکسا به سایت ها رتبه ای می دهد به نام “Daily Time on Site” که نشان دهنده میزان حدودی حضور کاربران در سایت شما برای یک روز است.

اینطور نیست که زمان ماندگاری کاربران در یک سایت خبری با یک سایت نمایش فیلم و یک سایت دانلود یکی باشد .قطعا این طور نیست!! اما من در ذیل به شما نکاتی را گوشزد می کنم که هم برای سئو سایت مفید باشد و هم برای بحث برندسازی …

– بروز رسانی مداوم سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محتوا ،همواره یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر جذب سایت شما می کند و در واقع به این صورت کاربر با هر بار ورود به سایت ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف خواهد کرد. از آن طرف هرچه سایت شما کمتر بروز رسانی شود، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق بررسی مطالب سایت شما را از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند و بدین صورت زمان ماندگاری او در سایت شما روز به روز کمتر خواهد شد …

– محتوای جذاب

محتوا یکی از مهمترین ها در امر سئو سایت می باشد هرچه مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار باشد ، پس از ورود کاربر به سایت شما در ماندگاری او تاثیر بسزایی خواهد داشت.البته این بدان معنا نیست که هر محتوایی گیر آوردید در سایتتان قرار دهید !!!

– چند بخش کردن مطالب طولانی

اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که نسبت تصویر به متن آن زیاد خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و یا زمانی که محتوای مطلب شما خیلی زیاد است حتما آن را چند بخش کنید و در هر قسمت عنوان پست جدید را به صورت سری بندی نمایش دهید.

مثلا : فاکتورهای سئو 2016 – درس اول ، فاکتورهای سئو 2016 – درس دوم

– نمایش مطالب سایت درچند صفحه

اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید (دقت نمایید که این مورد با مورد قبلی فرق زیادی دارد). معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد.

– نمایش تبلیغات به صورت واقعا هدفمند و کاربردی

یکی از بزرگترین اشتباهات سالهای اخیر وب مسترهای ایرانی استفاده بی حد و اندازه از پاپ آپ بود.چیزی که به شدت کاربر را آزار می داد و خیلی زود گوگل برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفت و صدها سایت ایرانی را به شدت جریمه کرد.اما تبلیغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نیست بلکه تبلیغاتی مثل تبلیغات برخی از سایت های دانلود که باید بیش از 50% صفحه را پایین بروید تا تازه به توضیحات نرم افزار برسید نیز برای کاربران حرفه ای بسیار زننده است …بهترین نوع تبلیغات رپورتاژ آگهیاست

– خدمات پشتیبانی آنلاین

ابزار پشتیبانی آنلاین همچون سیستم چت آنلاین به صورت عجیبی به افزایش ماندگاری کاربر در سایت کمک می کند.اما نباید فراموش کنیم ما در این رخداد کاربر را وادار به ماندن کردیم و او به تمایل قطعی خود، در سایت ماندگار نشده است.

– راه اندازی بخش نظرات سایت

از این طریق نیز به صورت کاملا هدفمند ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد که حتی با این نکته شما یک تیر و دو نشان خواهید زد ! بروزرسانی محتوای سایت + ماندگاری بیشتر کاربر

ممنونم می شود اگر مورد دیگری دارید در بخش نظرات اعلام فرمایید تا به مقاله اضافه کنم.من (امیر قمصری) همواره منتظر نظرات جذاب شما هستم.

منبع : سئو سایت

  • FNS

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

در مورد سئو سایت من اعتقاد دارم که شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.

این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.

مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :


  • لینک به متن (از درون پاراگراف های متن) که در خیلی از مقالات از ان به anchor text تعبیر کرده ام
  • لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  • لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  • لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  • لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  • لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  • لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  • لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  • لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب 2.0
  • لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  • لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  • لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,بک لینک رایگان

13. ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW

14. لینک های ترکیبی از متن و عکس

یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا در امر سئو جریمه می شوید.

این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع بک لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است

ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت سایت و سئو سایت توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.

من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام ندهید و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.

همانطور که می دانید ساخت لینک در نظر گوگل همواره موثر بوده و هست.بنابراین خواهش می کنم تمام سوالات خود در زمینه ساخت بک لینک را از بنده در همین سوال بپرسید تا بتوانم به شما کمکی هرچند کوچک بکنم.


***لینک های متنوع برای رنکینگ جستجو مهم هستند***

منبع : سئو سایت

  • FNS

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

خب ، این یکی از مواردی ست که بین چیزی که گوگل می گوید و چیزی که ما مشاهده می کنیم تفاوت وجود دارد. فرض ما بر این است که گوگل برای سایت های معتبر ارزش خاصی قائل نیست و همانند دیگر سایتها امکان دارد آنها را نیز مجازات کند.

مطمئناً سایت های معتبر زیادی وجود دارند که بخاطر عدم رعایت سئو، رتبه خود را از دست داده اند.

هنگامی که نگاهی به سئو سایت تعدادی از سایت های معتبر می اندازم، شاهد مواردی ناقض قوانین سئو در آنها هستم که بالطبع بخاطر این موارد لایق مجازات هستند.

مثلا در همین ایران خودمان پربازدیدترین سایت به لحاظ ورودی هدفدار گوگل ، بیتوته است.وقتی سورس این سایت را بررسی کردم متوجه شدم بسیاری از نکات الگوریتم های جدید گوگل در آن رعایت نشده است و با بررسی سیستم ارسال محتوای اولیه آن ها متوجه شدم که آن زمان هم زیاد بر اساس موارد مورد علاقه گوگل پست ارسال نمی کردند.

 

تازه در آخرین بررسی محتوای این سایت متوجه شدم تعداد زیادی از پست های جدید و قدیمی این سایت کپی از سایت های دیگر است که از موارد مجازات گوگل به شمار می رود.ولی گوگل بلایی که سر بسیاری از سایت ها آورده هرگز نه تنها سر این سایت نیاورده است بلکه حتی وضعیت آن را در سامانه های جدید خود بهبود بخشیده است.

من فکر می کنم در حقیقت سایت های معتبر و بزرگ که دارای بک لینک های بسیار زیاد و پوشش وسیع در شبکه های اجتماعی هستند به نحوی از اعتماد کافی برای بهبود رنک خود برخوردار هستند بطوریکه از مجازات در امان می مانند.بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است

من حدس میزنم اگر یک سایت جدید هم همان ویژگی ها را بدست آورد می تواند از مجازات در امان بماند.

اما بنده در پاسخ به سوالات زیادی در مورد سایت بیتوته در سال گذشته ، همواره گفتم با توجه به روند کپی برداری این سایت ، به زودی مجازات خواهد شد و این حاصل از یک تحلیل ساده بود که دقیقا هم اتفاق افتاد.

مجازات وحشتناک بیتوته توسط گوگل را در تصاویر زیر می بینید :

آموزش سئو,افزایش سئو,بهترین سایت سئو در ایران

بهینه سازی سایت,جریمه گوگل,سئو بیتوته

این فقط یکی از عواقب کپی برداری و عدم رعایت الگوریتم های جدید گوگل است …

منبع : کتاب آموزش سئو

  • FNS

ROI چیست,آموزش ساخت بک لینک,آموزش نکات سئو


در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.

همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، بازاریابان نیز بایستی مهارت‌هایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لینک‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، ناشی از سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
همانطور که در کتاب آموزش سئو سایت آمده است سئو و بهینه سازی سایت، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.

حالا که می‌دانید سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می‌ باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو  سایت در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.

  1. ساخت محتوایی بسیار خوب که باعث جذب لینکها می شود.

حتی بعد از همه‌‌ تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک‌ های سئوی خارجی (بک لینک) می‌ باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روش‌ها برای اکتساب لینک تغییر یافته‌اند. به دست آوردن لینکی از وب‌ سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعی‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه می‌تواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌ها است.

  1. لینک‌های Co-Citation

هر زمان که موتور جستجویی وب‌ سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن‌ را به این معنا برداشت می‌کند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینک‌های co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.

چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب‌ است، آماده باشید. به آن‌ها خلاصه‌ای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.

مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.

  1. لینک‌های تیتروار

این لینک‌ ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب می‌آیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن‌ ها می‌ توانند ناشی از ساخت پست‌ های مهمان باشند که شما آن‌ ها را نوشته و بر روی سایت‌ های شخص ثالث منتشر می‌ کنید.

آسان‌ ترین راه برای گرفتن لینک‌ های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه‌ فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.  

مصاحبه‌ها، روش دیگری است برای گرفتن لینک‌های تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی همانند رپورتاژ آگهی محسوب شود)

به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ‌ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می‌ تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.

  1. روش ساخت لینک شکسته broken

در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می‌ کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک‌ های شکسته کمک می‌کنید (که برای خوانندگان آن‌ ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازه‌ی کافی خوب باشد.

برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک‌ های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازنده‌ی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.

می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.

  1. احیای لینک

احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک‌ های ناقص به سایتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر برای ترمیم، لینک‌ های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سایتتان، عبارات کلیدی مهم را یافته و از ناشران در سایت های دیگر (که با سایت شما مرتبط هستند) بخواهید تا لینکی را برای شما قرار دهند.
  • پست هایی را بیابید که از محتوایتان بدون رفرنس دهی استفاده شده باشد (جاهایی که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لینک به سایت شما) و لینکی را از شخص موردنظر درخواست کنید.

به منظور خودکار ساختن آن، می‌توانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن‌ ها به سایت شما لینک می‌دهند یا نه.

  1. outreach لینک

اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل می‌کند. برای انجام آن، وب‌ سایتی را بیابید که مرتبط به وب‌ سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آن‌ها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی‌ که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخش‌تر کار می‌کند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.

من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …

  1. تحلیل رقیب

تحلیل رقیب موضوع تازه‌ای نبوده، و شرکت‌ها سال‌ هاست که در حال بررسی لینک‌ های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک‌ هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد‌‌ شده کنید.

  1. بجای بررسی رنکینگ عبارات کلیدی به پرجستجو بودن آن ها دقت کنید

درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت‌ بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.

برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!

  1. استراتژی سئویی را بیافرینید که نقشه راه خواننده باشد

در طی چند سال گذشته، بیشتر داده‌ های کلمه‌ کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست داده‌ایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش‌ های سنتی سئو را به خلقِ را‌ه‌ های جدید برای طبقه‌ بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.

به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازه‌ای یافت و روی آن‌ ها متمرکز شد، و همچنین راه‌ های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می‌ رسد و چگونه می‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ می‌گرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی‌ های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.

علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.

  1. برای یاهو، بینگ و سایرین هم بهینه‌ سازی کنید

ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ‌ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیش‌فرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوی پیش‌فرض برای مرورگر شوند.

چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش‌ فرض شوند، آن وقت بهینه‌ سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا می‌شود.

  1. سئوی موبایل

موبایل هر سال محبوب‌ تر از قبل می‌گردد. هر وب‌سایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.

موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامه‌ی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک می‌شوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.

نتیجه‌گیری

در پاسخ این سوال که سئو چیست می توان افزود ساخت یک استراتژی سئو می‌تواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟

اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …

اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید.


منبع : کتاب آموزش سئو سایت 

  • FNS