آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد رای ها : 0 امتیاز کل : 0]

آموزش سئو سایت کلیپ,آموزش سئو سایت ویدئو,افزایش سئو

با اینکه کاملا صحیح است که مطالب ویدئویی می تواند بخوبی باعث افزایش سئو سایت شود (خصوصا یوتیوب ویدئوها را زمانیکه بخوبی بهینه شده باشند ذخیره می کند)، بنده نمی گویم که پوئن خاصی در امر سئو برای داشتن محتوای ویدئویی در صفحه است.

خب، با این حال … محتوای ویدئویی خوب برای کابران شما بسیار مفید و عالی است و پتانسیل اشتراک گذاری /لینک دهی بالایی دارند. بنابراین بنده حدس می زنم که بودن یک ویدئو در صفحه ممکن است امتیاز خاصی نداشته باشد اما لینک های حاوی آن ویدئو ارزشمند هستند!

بنابراین بدون تاثیر مستقیم اما قطعا تاثیرگذار!

اما فکر میکنم بهتر است چند نکته ای که پس از سئوی یک سایت کلیپ ایرانی به آن رسیدم به شما بگویم !

از پلاگین های قوی وردپرس حتما بهره ببرید.

برای ویدئو های خود مثل عکس ها عنوان انتخاب کنید.

حتما یکی از پسوندهای مجاز یوتوب را برای پخش آنلاین انتخاب کنید (یعنی flv یا mp4)

سعی کنید در پایگاه های بزرگ کلیپ های آنلاین مثل آپارات و یوتوب کلیپ هایتان را آپلود کنید تا برندتان مشهور شود.

موفق باشید !

  • FNS

بهینه سازی موتور جست و جوی محلی دیگر فقط به خاطر فروشگاه های محلی نیست. هر کسب و کاری به طور کارآمد می تواند از مزایای سئوی محلی استفاده کند.

از زمان به روز رسانی برنامه «Pigeon» گوگل در سال ۲۰۱۴، اهمیت سئوی محلی افزایش پیدا کرده است و باعث شده که بسیاری از کارآفرینان با وجود سال های متمادی بدون گنجاندن بازاریابی محلی در کمپین تبلیغاتی شان، روی این استراتژی جدید تمرکز کنند. برخی دیگر، که از قبل استراتژی های بهینه سازی محلی را پایه گذاری کرده بودند، این به روز رسانی را به عنوان موقعیتی برای افزایش تلاش های شان در نظر گرفتند.

این مساله، مساله ای هوشمندانه است. زیرا اهمیت سئوی محلی افزایش پیدا کرده اما این مسیر هنوز به پایان نرسیده است. من انتظار دارم که در طول چند سال آتی تاثیرگذاری و فایده سئوی محلی برای کسب و کارها افزایش بیشتری پیدا کند. دلیل آن را توضیح می دهم.

گوگل به کسب و کارهای محلی علاقه دارد

گوگل در طول سال ها علاقه محسوسش را به شرکت های جدیدتر، کوچک تر و فعال تر نشان داده است. در حالی که بیشتر رتبه بندی های گوگل باید به سابقه و اعتبار شرکت مرتبط باشد، اما این شرکت می خواهد آن چه را که مردم می خواهند به آن ها بدهد و این به معنای به نمایش درآوردن برندهای فعال تر و مشهورتر است.

گوگل همچنین قصد فعال کردن مالکین کسب و کارهای کوچک را دارد که دسترسی کمی به منابع و پتانسیل بیشتری برای دستاوردهای جدید دارند. این شرکت سابقه طولانی برای فراهم کردن ابزارهای رایگان (مانند ابزارهای تحلیلی و ابزار وب مستر و…) برای مالکین شرکت ها را دارد و تنها هدف این است که به آن ها در افزایش دیده شدن در اینترنت کمکی کرده باشد. از آن جایی که گوگل به فکر کسب و کارهای محلی ست، می توانید از Pigeon انتظار داشته باشید که تنها شروع کننده به روزرسانی بومی محور باشد.

نتایج فردی بیشتری وجود دارد

گوگل همچنین به ارائه نتایج شخصی سازی شده به مردم علاقه دارد. در حالی که ویژگی های جستجوی برمبنای پیش بینی و شخصی سازی شده گوگل در حال حاضر محدود هستند، اما با وجود این اکنون این موتور جستجو می تواند نتایجی ویژه برای شخص جستجوگر ایجاد کند. مادامی که شما وارد حساب گوگل خود شوید، سابقه جستجو و مکان جغرافیایی شما در نوع نتایجی که مشاهده می کنید، تاثیرگذار هستند

با کامل تر شدن گوگل و تقاضای کاربران برای نتایج شخصی، اهمیت بهینه سازی محلی افزایش خواهدیافت.

افزایش گوشی های تلفن و دستگاه های قابل پوشش

همه ساله درصد جستجوهای اینترنتی صورت گرفته در گوشی های تلفن همراه افزایش پیدا می کنند و همان طور که می توانید حس بزنید، اغلب این جستجوهای اینترنتی در مسیر صورت می گیرند. با افزایش دستگاه های قابل پوششی نظیر ساعت مچی اپل، کاربران با تناوب بیشتر و برای نیازهای سریع تری به جستجوی اینترنتی در مسیر روی می آورند.

راه هایی برای موفقیت در SEO محلی

درنتیجه، جستجوهایی که بر پایه نزدیکی مکان صورت گرفته اند احتمالا محبوب تر می شوند و جستجوهای محلی بر پایه مکان های فوق مشخص (به جای مکان یابی ابتدایی بر پایه منطقه یا محله) خواهند بود. به طور خلاصه، دستگاه های قابل پوشش نیاز به شبکه ای مرتبط  تر از لحاظ جغرافیایی احتیاج خواهند داشت و موانع بیشتری را از بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی برخواهند داشت.

رقابت در حال افزایش است

هر سال میلیون ها سایت جدید ایجاد می شود و هزاران کسب و کار جدید جای پای خود را ثابت می کنند. در نتیجه، پتانسیل دیده شدن در هنگام جستجو در بسیاری از مکان ها به شدت افت کرده است و ویژگی هایی نظیر «گراف دانش: بر صفحه نتایج موتور جستجو فائق آمده و برندهایی که در طولانی مدت در حال افزایش است؛ بنابراین مالکین کسب و کار وادار خواهند شد تا به منظور دیده شدن بیشتر، بازار هدف کوچک تری پیدا کنند. یکی از کارآمدترین روش های انجام این کار این است که جستجو را براساس مکان بهینه سازی کنند. بدین گونه است که سئوی محلی با تداوم افزایش رقابت اهمیت بیشتری خواهدیافت.

چکونه یک کمپین سئولی محلی راه اندازی کنید

اگر ایجاد یک کمپین تبلیغاتی براساس سئوی محلی شما را می ترساند، نترسید. این کار درواقع کار ساده ای ست؛ اما نیازمند وقت و تلاش شما خواهدبود.

تصحیح نقل قول های محلی: اولین کار شما این است که مطمئن شوید کسب و کار شما به شکل صحیح و مناسبی در اینترنت فهرست شده است. پروفایل کسب و کار محلی تان را در سایت های راهنمای محلی ببینید. همچنین سایت های راهنمای دیگری را که به صنعت کاری شما مرتبط هستند، نیز بررسی کنید.

مطمئن شوید که مهم ترین اطلاعات کسب و کار شما (به ویژه نام، آدرس و شماره تلفن) به درستی و با فرمت صحیح در اینترنت پخش شده است. اگر گوگل حتی کوچک ترین ناهمخوانی بین این اطلاعات مشاهده کند، اعتبار محلی شما افت خواهدکرد.

ایجاد محتوا و روابط محلی: زمانی که همه اطلاعات محلی خود را به درستی وارد و صحت آن را بررسی کردید، می توانید فرآیند بهینه سازی محتوا و لینک های خارجی را به منظور ارتباط محلی آغاز کنید. این کار برای مقالات کار نسبتا آسانی ست. فقط اطمینان حاصل کنید که نام شهر، منطقه یا محله تان را در عنوان وبلاگ ذکر کنید و مطمئن شوید که محتوا به مکان شما مرتبط است. مقالات مرتبط به همایش ها و اطلاعات محلی برای این منظور عالی هستند.

راه هایی برای موفقیت در SEO محلی

بررسی های محلی و مدیریت متداوم: در نهایت، سعی کنید مشتری ها را ترغیب کنید تا دیدگاه شان در مورد کسب و کار شما را در سایت های بررسی مانند Yelp درج کنند. نمی توانید این دیدگاه ها را بخرید، همچنین نمی توانید از مشتریان بخواهید که در مورد شما نظر بدهند؛ بلکه فقط می توانید به مشتریان تان بگویید که در این سایت ها حضور دارید و به طور غیرمستقیم آن ها را ترغیب به نوشتن دیدگاه شان در مورد شما کنید.

هرکاری که از دست تان بر می آید انجام دهید تا تعداد نظرات مثبتی را که دریافت می کنید، افزایش دهید و فراموش نکنید که گاهی برای پاسخ دادن به این نظرات وارد حساب کاربری تان در آن سایت شوید.

بدین گونه به سئو دست یافته اید. اگر می خواهید در طول چند سال بعد در موتورهای جستجو دیده شوید سئوی محلی یک ضرورت خواهد بود؛ مگر آن که شما از قبل حضوری غالب و کامل در عرصه ملی در موتورهای جستجو داشته باشید که شرکت های جدید نتوانند به شما برسند یا این که بیش از یک مکان فیزیکی برای شرکت هایتان داشته باشید.

اکنون اقدامات لازم را انجام دهید تا یک استراتژی مداوم و دنباله دار را اعمال کنید و به آن پایبند باشید. با زیاد شدن تاثیرات تلاش های تان در عرض چند هفته یا چند ماه نتایج را مشاهده خواهید کرد و از آن جا که تغییرات بعدی به نفع کسب و کارهایی خواهد بود که از لحاظ محلی بهینه سازی شده اند، سود بیشتری به دست خواهید آورد.

  • FNS
لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد رای ها : 1 امتیاز کل : 5]

گام #1 : بهینه‌سازی اعتبار مبتنی بر صفحه

در اینجا چگونگی ایجاد اعتبار مبتنی بر صفحه برای سایتتان شرح داده میشود.

  1. لینک دادن به سایت‌های دلخواه : من می‌دانم که شما سایت‌های ضعیف با جایگاه ویژه را، در گوگل دیده اید.

آیا تا بحال توجه کرده اید که آنها هرگز به سایر سایت‌ها لینک نمیدهند؟

می‌توانید بگویید که این علامت خطر است؟

اما سایت‌های واقعی، مثل The Huffington Post یا NYTimes.com : به سایت‌های دیگر، از راست و چپ لینک می‌دهند.

شما هم باید همین کار را کنید. لینک دادن به سایر سایت‌ها یک استراتژی سئوی اساسی است.

بخاطر داشته باشید که سایت‌هایی که شما به آن لینک می‌دهید روی ساییتان اثرگذار هستند …

  1. Privacy Policy, Terms : مطمئن شوید که سایتتان دارای Privacy Police جامع و کامل باشد. صفحات “خسته‌کننده‌ای” داریم که گوگل به آنها توجه می‌کند.

در نهایت، برای داشتن این اطلاعات در سایت ناشران Adsense،لازم است که همه‌ی این ناشران حضور داشته باشند، بنابراین گوگل اهمیت این موضوع رو میداند.

  1. Bounces و سایت‌های بلاک‌شده: گوگل تأیید کرده است که تعامل کاربر یک فاکتور رنکینگ است. آنها حتی تا انجا پیش رفتند که تعداد کاربرهای Chromeی که سایتتان را بلاک کنند، را در نظر می‌گیرند.

شما می‌توانید تصور کنید که چقدر یک سایت می‌تواند برای مردم مشکوک باشد که اقدام به بلاک کردن واقعی آن کنند.

و مشابه آنچه گفته شد برای سایت‌هایِ با نرخ bounce بالا برقرار است: اگر سایت شما ارائه‌دهنده‌ی اطلاعات ارزشمندی باشد، چرا باید مردم به آن یورش بیاورند یا دیگر به سمتش نروند؟

  1. منابع و مراجع: فهرستی از منابع و مراجع را در پایان متنتان بیاورید. این به گوگل نشون میدهد که محتوای شما بخوبی مورد پژوهش قرار گرفته است (و بنابراین مجاز است).

گام #2 : اندازه مهم است : چطور مثل یک برند بزرگ به نظر بیاییم

گوگل اخیراً روی برندها خیلی حساس شده است.

چگونه شما می‌تونید کاری کنید که شبیه برندی بزرگ به نظر بیاید؟

ساده است. سیگنال‌های برند بسازید.

به یاد داشته باشید: گوگل فقط یک ماشین رنکینگ سایت است (معروف به الگوریتم).

او متوجه نمی شود که Pepsi یک برند است چون سال گذشته در رقابت تجاری سالیانه دیده شده است! درواقع گوگل نگاه می‌کند که کدام برندها برای سیگنال‌های برند ظاهر می‌شوند و به این ترتیب آنها را شناسایی می‌کند.

گوگل به برندها اعتماد دارد و آنها را جدی می‌گیرد.

در حقیقت، آنچه Schmidt Google CEO Eric در مورد برندها میگوید آورده شده است:

” برندها راه حل‌اند، نه مشکل … برندها چگونگی نجات شما از دردسرهایی که درست کرده اید را نشان می‌دهند”

در زیر چگونگی نجات از این دردسرها و شباهت پیدا کردن به یک برند بزرگ را بصورت گام به گام می‌آوریم:

  1. دامنه‌های برند‌شده / نام سایت: دامنه‌های با تطابق عبارتی کامل را فراموش کنید. آپدیت EMD این موضوع را شفاف ساخته است که نیازی به کاربرد دامنه‌های باتطابق کامل نیست. بجای MostComfortableMaleThongsX.com، بروید سراغ ComfyThongs.com.

بکارگیری یک دامنه‌ی برندشده‌ی متغیر، این پیام را می‌فرستد که شما برندی یکتا هستید … نه یکی از بازنده‌های سئو که سعی دارد با یک کلمه‌ی کلیدی رنکینگش را بالا ببرد.

  1. همه‌چیز در مورد صفحه‌ی Us : محتوای صفحتان را کم نکنید.

برندهای واقعی محتوای حجیم و کاملی در مورد شرکتشان، مأموریتشان، وضعیتشان و غیره دارند. یک مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی درباره صفحه‌ی us بسازید و در آن داستانتان را بگویید.

  1. اکانت‌های فعال محیط‌های اجتماعی: همه‌ی برندهای بزرگ در محیط‌های اجتماعی، مانند فیسبوک، Linked in، Pinterest و محیط‌های مشابه بسیار فعال هستند. حتی اگر شما سایت MFA کوچکی را اجرا می‌کنید، اجازه بدهید که اکانت‌های اجتماعیتان (به خصوص لینکد این) تکانی بخورند.
  2. نام سایت = کلمه‌ی کلیدی: مردم در جستجوی برندها هستند، این برندها خواه می‌توانندIkea باشند، خواه YouTube و یا John Deer. همانطور که می‌دانید گوگل شما را یک برند در نظر می‌گیرد هنگامی که لینک‌ سایت‌هایی مثل آنچه در پایین می آید را داشته باشید:

لینک‌ سایت‌ ها زمانی ظاهر می‌شوند که شما اقدام به ساخت backlinkهای[1] کشنده کرده و سپس مردم برای برند شما در گوگل جستجو انجام دهند.

علاوه بر ساخت سایتی باکیفیت و همه‌ی اشاره‌گرهای عمومی کسل‌کننده‌ی دیگر، در اینجا سه روش دیگر برای برگرداندن اسم سایتتان در داخل کلمه‌ی کلیدی برندشده گفته می‌شود :

  • از پروکسی‌های محتلف استفاده کنید، اسم سایتتان را در داخل گوگل تایپ کنید، و روی سایتتان در نتایج کلیک کنید.
  • از مردم در Amazon Mechanical TURK کمک بگیرید تا برای اسم سایتتان جستجو کرده و روی اسم سایتتان در نتایج کلیک کنید.
  • اسم سایتتان را چند بار در ویدئوهای YouTube بگویید تا بازدیدکنندگان آن را در داخل گوگل تایپ کنند (معمولاًسایت‌های من چند هفته بعد از استفاده از این تکنیک توسط لینک‌ سایت‌ ها مورد استفاده‌ی بسیار قرار می‌گیرند).
  1. Anchor text اسم برند: طبیعتاً مردم به برندهایی با anchor text اسم برند لینک می‌دهند. بنابراین اگر سایت شما Thongs4Less.com هست، بهتر است که شما چند لینک با anchor text بصورت “Thongs 4 Less” بدهید.

گام #3 : اطلاعات موثق از دامنه

آیا می‌دانید که گوگل یک ثبت‌کننده‌ی دامنه است؟

ولی آنها دامنه‌ها را نمی‌فروشند.

موضوع عجیبی است!

علت این است که میخواهند روی اطلاعات whois [2]شما جاسوسی کنند و با اینکار ممکن است به دردسر بیفتند. همانطور که میدانید ، زمانی که شما یک ثبت‌کننده‌ی مورد تأیید ICANN هستید می‌توانید اطلاعات whois را در تمام مدت روز چک کنید.

در اینجا کارهایی را که شما می‌توانید انجام بدهید تا اعتبار بیشتری از اطلاعات دامنه‌تان به دست بیاورید آورده می‌شود:

  • دامنه‌تان را برای مدت بیش از دو سال ثبت کنید: گوگل می‌خواهد ببیند که شما دامنه‌تان را برای مدت طولانی حفظ کرده‌اید یا نه. اگرچه اثر ثبت دامنه در سئو تا زمان مرگ وجود دارد، ولی با اینحال چیزی است که احتمالاً نمی‌تواند به شما آسیب بزند و حتی ممکن است به کمک شما نیز بیاید… بنابراین دنبال آن بروید.
  • دامنه‌تان را عمومی کنید: هیچ کمپانی واقعی، whois خصوصی ندار (اگر باور ندارید امتحان کنید). اطمینان حاصل کنید که آدرس واقعی باشد.
  • اطلاعات whois را روی صفحه‌ی contact us قرار بدهید: برای اینکه واقعاً به گوگل نشان دهم که صداقت و شفافیت برایم مهم است، من همیشه تلفن و آدرس شناسایی دامنه ام را روی صفحه‌ی contact ام قرار میدم. این هم یک سیگنال برند است. پست کردن آدرستان به گوگل میگوید که شما در جایی “دفتر” دارید (حتی اگه دفترتان زیرزمین خانه مادرتان باشد).

این به تنهایی ممکن است که چیز کوچیکی به نظر بیاید، ولی به ان اینگونه نگاه کنید:

کدوم سایت به نظر شما قابل اعتمادتر به نظر می اید؟

سایتی با whois خصوصی و فاقد صفحه‌ی contact که در سه ماه منقضی میشود … یا سایتی با آدرسی واقعی و شماره تلفنی که با اطلاعات contact رسمی سایتشان مطابقت دارد … و بیش از 5 سال با انقضاء دامنه فاصله دارد؟

به این مسئله فکر کنید.

گام #4 : لینک‌های مطمئن

مثل هر چیزی در دنیای گوگل، به گردش حول لینک‌ها اعتماد کنید.

و آنها این را بر اساس نسخه سئو از Six Degrees of Kevin Baconانجام می‌دهند.

اعتباری که شما از سایر سایت‌ها به دست می‌آورید اغلب به درجه اعتبار معروف است.

[1] Backlinkها ، لینک‌های ورودی به یک وب سایت یا صفحه‌ی وب هستند. (مترجم)

[2] سیستمی در اینترنت که اطلاعات یک شخص را در شبکه‌ای از بانک‌های اطلاعاتی ارائه می‌دهد. (مترجم)

اساساً، گروهی از دسته سایت های بسیار مطمئن داریم، مثل .govs، .edus، CNN.com، DMOZ و غیره.

بسیاری از سایت‌های مطمئن اینترنت لینک‌هایی را مستقیماً از این سایت‌ها می‌گیرند.

با اینحال، شما می‌تونید مقداری از آن اعتبار را با گرفتن لینک‌ها از سایت‌هایی به دست بیاورید که دارای لینک‌هایی از این دسته هستند.

یا از روش دیگه‌ای استفاده کنید:

Harvard.edu —–> سایت شما = بهترین سناریو

Harvard.edu —–> یک سایت دیگر —–> سایت شما = بد نیست

Harvard.edu —–> یک سایت دیگر —–> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> سایت شما = خوب نیست

بنابراین همیشه بهتر است که قبل از اینکه برای گرفتن لینک از پروفایل لینک سایت دیگر وقت بذارید، به خود پروفایل لینک سایت نگاه بیندازید.

PR همه‌ی داستان را به شما نمیگوید.

فرض کنید که دو تا سایت دارید که برای گرفتن لینک از آنها، به آنها نگاه می اندازید:

سایت A : PR3، 1 لینک از MIT.edu و 1 لینک از CNN.com

سایت B : PR5، تعداد زیادی کامنت‌بلاگ و لینک‌های شبکه‌ی بلاگ

من خودم شخصاً لینکی را از سایت A هر روز هفته می‌گیرم… اگرچه PR کمتری دارد.

سایت‌هایی که بسیاری از لینک‌ها را مستقیماً از .govs، .edus و غیره میگیرند رنکینگ بهتری داشته و در برابر آپدیت‌ها مقاوم‌تر هستند.

به عبارت دیگر، شما خواهان لینک دادن سایت‌هایی به خود هستید که بسیار مورد اعتماد باشند.

گام #5 : بک لینک های سایت Google News

از دید گوگل، سایت‌های مورد قبول Google News جزء مورد اعتمادترین سایت‌های اینترنت هستند.

به این فکر کنید: سایت‌های news بایستی قابل اعتماد باشند.

اگه شما “بهترین rapper همه‌ی زمان‌ها” را جستجو کنید، ممکن است که فهرست ان شامل “شخصی با بستنی وانیلی” هم شامل بشود.

ولی news sites در استاندارد بالاتری نگه داشته می‌شوند زیرا محتوای آن‌ها باید دقیق باشد.

اگر آن‌ها نوشته‌ای را با عنوان: “جاستین بیبر رئیس‌جمهور اکوادور را انتخاب کرد” پست کنند، بهتر است که درست باشد!

برای اینکه Google News سایتی را دربر بگیرد، بایستی آن سایت قبل از شمول، مورد بازدیدهای دستی بسیار قرار بگیرد.

این به آن‌ها از دید G بزرگ (گوگل) مقدار زیادی اعتماد می‌بخشد.

موضوع این است که، گرفتن یک لینک واقعی از سایت مورد قبول Google News آسان نیست. شما بایستی برای آن هفته‌ها زمان بگذارید تا لینکتان را بگیرید. اما این لینکی است که میتواند زندگی شما را تغییر بدهد.

 

این مقاله ترجمه ای از چند مقاله بود به همراه تجربیات اختصاصی خودم که به بهترین شکل سعی کردم آن را به شما انتقال دهم.

همانند گذشته منتظر نظرات ارزشمند شما دوستان عزیز هستم.

امیر قمصری

  • FNS

آیا تا به حال برایتان پیش آمده نام خود و یا کسب و کارتان را در گوگل جستجو نمایید اما نام مشابه دیگری را در لیست نمایش دهد؟

آیا می خواهید دیگران به سرعت از کسب و کارتان مطلع گردند و یا شما را بیشتر بشناسند، و یا با مجموعه فعالیت های شما و مطالبی که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید آشنایی بیشتر پیدا نمایند؟

اگر پاسخ شما به سوالات بالا بله می باشد پس بایستی فعال خود را بر روی پرسنال برندینگ و شهرت برند خود به صورت آنلاین آغاز نمایید.

در ادامه به معرفی ۱۰ ابزار جهت برندسازی شخصی و برندسازی آنلاین پرداخته می شود.


تکنیک های برندسازی شخصیBrandYourself

این وبسایت یکی از ابزارهاییست که بصورت رایگان می توانید پروفایل شخصی خود را مدیریت نموده و در نتایج بالای جستجو قرار گیرد. این وبسایت این اطمینان را به شما می دهد که در نتایج موتورهای جستجو همانند گوگل و بینگ اطلاعات حقیقی شما نشان داده شود نه فردی که نام مشابه با کسب و کار و یا نام شما دارد. همچنین، کمک می کند اطلاعات مرتبط به کسب و کارتان در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گیرد و برند شخصی شما بهبود پیدا نماید.

تکنیک های برندسازی آنلاینAbout Me

این وبسایت کمک می کند صفحه شخصی خود را بعنوان یک صفحه مرکزی در میان تمام شبکه های اجتماعی خود از جمله فیسبوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس و اینستاگرام ایجاد نمایید. با استفاده از این وبسایت می توانید حضور خود را در چهنای گستره وب افزایش دهید و کمک کنید تا دیگران بیشتر در مورد شما و مطالبی که به اشتراک می گذارید دانش کسب نمایند.

 

socialmention ابزار برندسازی آنلاینSocial Mention

در این ابزار کلمات کلیدی خود را وارد نموده و به شما بر روی کلمات درج شده هشدار می دهد به معنای دیگر نشان می دهد چه زمانی مشاهده شده اید و چه میزان این مشاهدات اهمیت داشته است. در واقع موتور جستجو شبکه های اجتماعی به حساب می آید. این وب سایت محتواهایی که توسط کاربر تولید شده از جمله وبلاگ ها، بوک مارک ها، پیام ها و ویدئوها را جستجو می نماید.

برندسازی شخصی توسط whos-talkinWho ‘s Talkin

این ابزار بسیار مشابه ابزار قبل می باشد و به شما پیام می دهد در کجا و در چه زمان هایی نام شده آورده شده است. گفتگوهایی که برای شما مورد اهمیت می باشد را جستجو نموده و به شما نمایش می دهد.

 

برندسازی آنلاین توسط namechkNameChk

آیا می خواهید بدانید نام شما در شبکه های اجتماعی در دسترس است؟  این ابزار به شما کمک می کند تا مطمئن گردید دامنه شما امن است و دزدان سایبری نمی توانند نام شما را در شبکه های اجتماعی بربایند. همچنین کمک می کند تا متوجه شوید نام کاربری و آدرس اینترنتی که بدان علاقمند هستید، در شبکه های اجتماعی موجود است و یا خیر.

برندسازی شخصی با hootsuiteHootSuite

این ابزار کمک می کند حضور خود در شبکه های اجتماعی را در یک داشبورد مدیریت و اندازه گیری نمایید. در این داشبورد می توانید پروفایل های خود را مدیریت نموده ، برنامه زمانبندی برای پیام ها و توییت های خود داشته باشید، و ترافیک موجود بر روی شبکه های اجتماعی خود را مشاهده نمایید.

 

برندسازی آنلاین توسط google-alertsGoogle Alerts

این ابزار امروزه پرکاربرترین ابزار جهت جستجو کلمات کلیدی که می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید همانند نام کوچک و یا فامیل شما. این ابزار همچنین کمک می کند بر روی کلمات کلیدی که مورد علاقه شما می باشد همانند روابط عمومی، بازاریابی محتوا، ژرنال های برند و شبکه های اجتماعی به روز باشید.

 

google-me-on-the-web در جهت پرسنال برندینگGoogle ‘s me on the web

این ابزار به شما اطلاع می دهد چه زمانی اطلاعات شخصی شما همانند ایمیل یا شماره همراه شما به صورت آنلاین منتشر شده است. به شما کمک می کند در مورد اطلاعاتی که در مورد شما منتشر می شود به روز باشید.

 

روش های برندسازی آنلاینYasni

این ابزار کمک می کند شماره تماس، آدرس ایمیل، تخصصشان و موقعیت افراد را پیدا نمایید. این ابزار اخبار و لینک های مرتبط به افراد را پیدا می نماید.

 

برندسازی شخصیNaymz

این ابزار شهرت شما در شبکه های اجتماعی را مورد سنجش قرار می دهد. همچنین به میزان در دسترس بودن و حضور شما در شبکه های اجتماعی، به شما امتیاز می هد. با استفاده از این ابزار می توانید میزان موثربودن حضور انلاین خود را محاسبه نمایید.

 

  • FNS

شرط می بندم بسیاری از شما که صاحب وب سایت یا بازدید کننده هستید، حداقل یک بار در مورد مقالات سئو شنیده اید. اگر اینگونه نیست، ما در اینجا به توضیح اینکه سئو چیست و چگونه عمل میکند، چرا عمل می کند و اینکه چطور آن را به طور صحیح و موثر بنویسیم، می پردازیم.

سئو (SEO ) مخفف Search Engine Optimized، و به معنی “بهینه شده برای موتورهای جستجو” است، بنابراین مربوط به مواردی است که به شدت با موتورهای جستجو که همه ما با آنها آشنایی کامل داریم در ارتباط است (به عنوان مثال گوگل، یاهو، ask.com و غیره). هدف این تکنیک هدایت بازدید به سوی یک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی که به طور استراتژیک مورد استفاده قرار گرفته اند، می باشد. امروزه، اینترنت با سرعت غیرمنتظره ای رو به رشد است، در این میان گروه های بسیاری وجود دارند که می خواهند هنگامی که شما در وب قصد جستجو برای کسب و کار، محصول یا هر چیز دیگری را دارید، آنها را پیدا کنید. برای دیده شدن می بایست به سطح معینی از قابل رویت بودن رسید، بنابراین هنگامیکه شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید مردم شما را پیدا کنند، حتما تلاش می کنید تا در اولین صفحات نتایج جستجو باشید زیرا مردم نیز در اینترنت به دنبال راهی سریع و آسان برای یافتن موارد مورد نظر هستند.

پس بیایید در نظر بگیریم که در حال حاضر شما صاحب وب سایت هستید و می خواهید قابلیت دیده شدن خود را بالا ببرید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند. در حقیقت یکی از موثرترین شیوه ها برای رسیدن به این مقصود، نوشتن مقالات خوب سئو می باشد.

قهوه بخورید و از مطالب سئو لذت ببرید

این کار به هدایت بازدید به وب سایت شما و قابل رویت شدن مطالب شما در موتورهای جستوجو کمک می کند. البته شما می توانید از استخدام یک نویسندۀ مستقل حرفه ای متخصص در مقالات سئو نیز بهره ببرید اما چرا سعی نکنید به این نقل قول عمل کنید که:

اگر می خواهید کاری به بهترین نحو انجام گیرد، خودتان آن را انجام دهید

اینگونه شما درباره وب سایتتان بیشتر خواهید دانست و تجربۀ بیشتری کسب خواهید کرد.

هیچ چیز پیچیده ای در مورد نوشتن مقالات سئو و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد٬ فقط می بایست دستورالعمل های خاصی را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنید.  من سعی خواهم کرد برخی از آنها را که فکر می کنیم در انجام این کار به شما کمک خواهد کرد، توضیح دهم.

به محتوا اهمیت دهید:

هنگامیکه می خواهید مقاله ای در رابطه با سئو بنویسید، علاوه بر فکر کردن به این که چگونه تعداد بازدیدکنندگان تان افزایش پیدا کند یا چه مقدار بازدید پس از ثبت مقاله خواهید داشت، سعی کنید از محتوای مقاله نیز غافل نشوید. می بایست طبیعی بنویسید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای خواننده جالب باشد. باید چیزی باشد که خواننده بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در نهایت اذعان کند که مقاله برای زندگی و کارش مفید بوده است. اگر مقاله ای از نظر تکنیکی کامل و صحیح باشد اما حاوی اطلاعات مفیدی نباشد اساسا هیچ دلیلی برای نوشتن آن وجود ندارد، زیرا این مساله می تواند بازدیدکنندگان شما را مایوس کند و موجب نوشتن شدن بررسی هایی منفی دربارۀ وب سایت شما شود.

شما همچنین می بایست به طول مقاله خود اطمینان حاصل کنید که بیش از حد طولانی نباشد در غیر این صورت ممکن است خواننده را خسته کنید، یا اینکه بیش از حد کوتاه و از لحاظ محتوا بی ارزش و حاوی اطلاعات بی ربط نباشد.  مطمئن شوید مطالبی که می نویسید کاملا صحیح و معتبر باشند. تحقیق کنید و منابع مختلف اطلاعات را با یکدیگر ادغام کنید یا با توجه به تجارب شخصی خود بنویسید، آنچه مهم است منحصر به فرد بودن مطالب می باشد٬ زیرا شما نمی توانید از مقالۀ فردی دیگر کپی برداری کرده و سپس ادعا کنید مطالب مال شما می باشد.

کلمات کلیدی قدرتمند:

بی شک کلمات کلیدی مهم ترین بخش مقاله سئو می باشند، زیرا یک وب سایت از طریق آنها پیدا می شود. آنها مجموعه ای از کلمات مرتبط با اطلاعات مقاله شما هستند و همچنین به فردی که به دنبال نوع خاصی از اطلاعات است کمک می کند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و مقاله تان را بخواند. می توانید هم از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، هم از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بهره ببرید.

 

قهوه بخورید و از مطالب سئو لذت ببرید

طبق تحقیقی که توسط Onestat.com  صورت گرفت اذغان شده:

ازمیان تمامی عبارات جستجو در سراسر جهان، ۳۳% از خوانندگان از عبارات ۲ کلمه ای در موتورهای جستجو استفاده می کنند.عبارات سه کلمه ای در جایگاه سوم (تقریبا ۲۶%) و به دنبال آن عبارات تک کلمه ای (۱۹%)، عبارات چهار کلمه ای (تقریبا ۱۳%) و پنج کلمه ای (تقریبا ۶%) قرار دارند.

بنابراین سعی کنید روی تعداد کمتر اما کاملا مرتبط با ترکیب کلید واژه های مقالۀ خود متمرکز شوید، این کار می تواند در انتخاب کلید واژه های مناسب به شما کمک کند.

نکتۀ خوب دیگری که می توان به آن اشاره کرد اینست که می توانید از جای دادن لینک های ابرمتن (hypertext) در میان محتوای مقاله تان بهره ببرید. اگر به اتصال به دیگر مقالات خوب یا منابع جالب اقدام کنید، این کار می تواند قابلیت دیده شدن وب سایت شما را بالا ببرد و موتور جستجو می تواند مقالۀ شما را راحت تر پیدا کند.

شما همچنین می بایست تراکمکلماتکلیدی را در نظر بگیرید_ تعداد دفعاتی که کلید واژه ای (کلمه کلیدی) در یک صفحۀ وب استفاده می شود تقسیم بر تعداد کل کلمات درآن صفحه_ اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از کلمات کلیدی ای که می خواهید در مقالۀ خود جای دهید استفاده نکنید بلکه سعی کنید به میزان لازم آنها را بکار ببرید. به طور کل، بهره گیری صحیح از کلمه کلیدی، به معنی تعداد دفعاتی که  در یک مقاله از آن استفاده می شود نیست بلکه تعداد دفعات استفاده، در کنار دیگر ترکیب های کلید واژه ها مواردی هستند که باید در هنگام نوشتن مقالۀ سئو در نظر گرفته شوند.

همانطور که به سوی بخش تکنیکی تر این مبحث پیش می رویم ، به بهینه سازی صفحۀ وب می رسیم. در یک صفحۀ HTML ساده، قسمتی به اسم “سربرگ یا Header” وجود دارد که آن را می توانید در ابتدای کد پیدا کنید. این بخش متا تگ های مختلفی را شامل می شود، اما متا تگ هایی که برای نوشتن مقالات سئو باید بیشتر به آنها توجه کنید تگ عنوان و متاتگ توضیحات می باشند. حال آیا به یاد دارید که دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کردیم؟ اینجا بهترین موقعیت است که یکی از آنها را به کار ببریم، زیرا معمولا خزنده های موتورهای جستجو، صفحات HTML را از بالا به پایین می خوانند، بنابراین هرچه کلمات کلیدی را سریع تر پیدا کنند، بهتر است.

  • FNS

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز و ارجمند.
با آموزش دیگری از وردپرس در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستم.در این آموزش وردپرس میپردازیم به canonical و روش های تنظیم آن در وب سایت های وردپرس.پس تا انتها با من همراه باشید

دوستان عزیز پس از آپدیت الگوریتم های پاندای گوگل وب سایت ها موظف به تنظیم canonical در وب سایت خود شدند که برخی آن را جدی گرفتند و برخی نیز از آن به راحتی گذشتند.اما استفاده از canonical url به چه معناست؟

دوستان عزیز اگر صفحات مختلف وب سایت شما با لینک های متفاوت باز شوند، می توانید با canonical url به گوگل بگوید که کدام یک از این لینک ها، لینک اصلی است و باید توسط گوگل ایندکس شود.باید توجه کنید که canonical url باید در تگ head قرار گیرد تا بتوانید از آن بهره ببرید که در ادامه به بررسی نکاتی مهم در این باره میپردازم

دوستان عزیز شما باید توجه کنید که هر لینک از وب سایت شما باید فقط یک canonical url داشته باشد زیرا در غیر اینصورت و در صورتی که دارای بیش از یک canonical url باشد گوگل تمامی آن ها را نادیده میگیرد و البته این یک مشکل مهم در وب سایت های وردپرسی است.

دوستان عزیز شما باید در این مورد از لینک های مطلق بهره ببرید و در صورتی که از لینک های نسبی استفاده کنید ممکن است گاهی با مشکلاتی مواجه شوید به عنوان مثال اگر وب سایت شما دارای گواهی نامه SSL باشد و شما در آن از لینک های نسبی استفاده کنید مشخص نخواهد شد که صفحه مورد نظر با کدام پروتکل باز میشود.

در ادامه این آموزش همراه من باشید تا به بررسی ادامه موارد بپردازم
ممنونم از همراهی شما دوستان و همراهان عزیز

  • FNS

anchor text چیست,آموزش سئو,افزایش بازدید

در این مقاله منظور از لینک ها Anchor Text ، همان لینک های داخلی صفحات است که به سایت های دیگر و یا لینک های سایت خودمان مرتبط است.

روزهای خوب (یا شاید هم بد ! )سئو را بخاطر بیاورید، که همه شما باید براساس کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی که بیشترین تطابق را با متن دارند، رنک خود را بهبود می دادید.

خب باید بگوییم که آن روزها گذشته است! و خیلی چیزها از نظر گوگل تغییر کرده است.

از زمان ارائه الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 که بیشتر جریمه بود تا بهبود بخشیدن، بهترین زمان برای تولید متن خوب هنگام ساختن لینک است، نه اینکه بصورت احمقانه کلمات کلیدی بسازید (چیزی که در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و هرچه هم من و سئو کاران دیگر فریاد می کشیـــــــــــــــــــــــــم که این کار را انجام ندهید کسی گوش نمی دهد !!!)

لطفا و خواهشا موارد زیر را با دقت بخوانید :

  1. ترکیبی از موارد زیر برای توضیح دادن یک متن (به عنوان مثال “ساعت های ارزان قیمت”)
  2. لینک های مارک دار (نام کمپانی سازنده/سایت و …) “فروشگاه ساعت”
  3. ساعت های کوچک و بزرگ و … “شما می توانید ساعتهای ارزان قیمت یا غیرگران بخرید” (یعنی از کلمات مترادف استفاده شود)
  4. کلمات یا عبارات کلیدی دقیق و … “ساعت های ارزان قیمت”
  5. لینک های عمومی شامل “اینجا کلیک کنید”و “این سایت” و …
  6. لینک های خیلی کلی مانند “www.watchs.com”

بهترین توصیف برای این نوع از متن ها شکل گفتگویی آن است اما این مقاله کار خوبی را روی backlink سایت های معتبر جهانی انجام داده است و آنها را به چالش کشیده است.

البته اگر سایت شما دارای سرمقاله است (هنگام تولید محتوای گسترده) آنگاه شما بطور طبیعی تنوع گسترده ای از Anchor text الگوریتم پنگوئن را دارید.

بهرحال مطمئنا می توان گفت بسیار مهم است که به متن کلیدی خود تنوع ببخشید، هنگامی که درحال تولید لینک هستید.

در ایران مد شده است که بسیاری از سایت ها در پایان مطلب خود شروع می کنند به قرار دادن ده ها کلمه کلیدی مرتبط و نا مرتبط که در واقع نامرتبط ها ارزش مرتبط ها را هم از بین می برد.

یا بعضی ها فکر می کنند که به هیچ عنوان نباید به سایت های دیگر لینکی بدهند !!! کی گفته ؟!!!!!!!!!!!!

چرا فکر میکنید لینک دادن به سایت های بزرگ که از نظر گوگل رنکینگ مطلوبی دارند می تواند بد باشد حال انکه گوگل دوست دارد ببیند شما نویسنده به روز و متفاوتی هستید که از مقالات سایت های بزرگ اطلاع دارید ؟!!

پس از کلمات کلیدی با تعداد کم و 100% مرتبط با موضوع خود استفاده کنید و در مطلب خود هم از لینک دادن به مراجع بزرگ نهراسید.

***متن اصلی خود را تنوع ببخشید تا از مجازات گوگل در امان باشید***

  • FNS

مهمترین متاتگ برای افزایش سئو و بهینه سازی متاتگ توضیحات مربوط به سایت می باشد. توجه کنید که متن آنرا جذاب، مختصر و مفید انتخاب کنید. بهترین حالت آن یک جمله است که شرح مفیدی از صفحه را ارائه می کند. برخی از موتورهای جستجو از جمله گوگل آنرا به عنوان پارامتر ثانویه مورد توجه قرار می دهند.
نکته سئو: معمولاً متنی که از صفحه ی شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می شود همان Meta Description سایت شما است. همچنین زمانی که شما سایت خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک Share می کنید، متنی که از سایت شما در آن Post نمایش داده می شود همان Meta Description شما است.

محتوای این تگ باید دو خاصیت زیر را داشته باشد:
1. باید به رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.
2. خواننده را به آمدن به سایت ترغیب نماید.

نکات مورد توجه در سئو:
• شرح مختصر باید معنی داشته باشد و در آن قواعد نگارش رعایت شده باشد.
• اگر جملات به صورت سوم شخص بیان شوند، بهتر است.
• به هنگام نوشتن، آنرا به 160 کاراکتر (با شمارش فاصله ها) محدود کنید.
• در آن از کلماتی استفاده نکنید که در متن صفحه وجود ندارد.
• آن را با کلمات کلیدی صفحه شروع کنید.
• توصیه می شود که عنوان صفحه را دقیقاً در آن تکرار نکنید.
• کلمات کلیدی را بیشتر از سه بار در آن تکرار ننمایید.
• در انتهای هر موضوع از نقطه استفاده نمایید.

مثالی از یک شرح مؤثر:
" آموزش سئو و بهینه سازی. آموزش حرفه ای سئو و بهینه سازی برای مدیران سایت های کوچک و بزرگ. نگران رتبه ی سایت خود هستید آموزش سئو را فرا بگیرید."

  • FNS

مهم ترین عامل در موفقیت یک سایت داشتن هوش مدیریتی و آن نیرویی است که امروزه با عنوان کاریزما تلقی میشود.برای هر نوع فعالیت تحت وبی از قبیل شخصی،تجاری و…هوشتان را به کار بگیرید.بدون به کار گیری قوای ذهنی شما این آمار گیر تنها وسیله ای برای ارایه ارقام است و می دانید که اعداد چیزی  جز اعداد نیستند!مهم این است که بتوانید از روی این ارقام اطلاعات کسب کنید.در این مقاله قصد داریم سوالاتی را که باید با آمار گیر به آنها  پاسخ بدین را مطرح و آموزش دهیم:

چه طور مخاطبانمان را بشناسیم؟

برای این کار کافی است که شما یک نمودار توصیفی از مخاطبان را بررسی کنید.برای این هدف وارد داشبورد Analytics شوید و سپس از راه Standard Reports  به منوی  Audience  یا مخاطبان بروید.

۱۵

بیشتر توضیح میدهیم:

با ورود به  audience reports یا بخش مخاطبان و گزارشاتی  که اعلام می کند می توانید اطلاعاتی را از موقعیت مکانی بازدید کننده ها،تکنولوژی مورد استفاده آنها برای ورود به سایت و…به دست بیارید.

مثلا اگر سایت شما سازگار با هر سیستم هست و کاملا ریسپانسیو می باشد، می توانید این مسیر را طی کنید :Audience->Mobile->Overview

سپس متوجه می شوید چه تعدادی  با این دستگاه ها به سایت دسترسی دارن.امروزه بیشتر سرچ های سریع و وبگردی ها با موبایل وتب لت انجام میشود.مگر این که کار به صورت حرفه ای انجام شود.شاید بگویید دانستن این آمار چه مزیتی دارد؟!

بهتر است بدانید که همه ی این آمار در جهت ارتقا سطح علمی و تسهیلاتی سایت شما می باشد.پس بهش بی توجه نباشید.

یا مثلا همان طور که در شکل مشخص است از بخش  Devices, می شود مشخص کرد که کلا چه نوع سیستم هیی استفاده میشود و آمار این افراد چه وضعیتی دارد.

همچنین با طی مسیر   Geo->Location میتوانید موقعیت مکانی افراد را ببینید و به این ترتیب تمرکز مکانی را تشخیص بدید.در این بخش حجم بالای اطلاعاتی وجود دارد که همگی مربوط به ریز اطلاعات مکانی افراده.

۲۳

کاربران سایت چه طور به سایت دسترسی پیدا می کنن؟

این سوال هم خیلی مهم است.بخشی دیگه برای این موضوع تعبیه شده با نام Acquisition .این بخش دو زیر مجموعه به نام All Traffic وAll Referrals. دارد.توضیحاتی در مورد هر کدام ارایه میدهیم:

All Traffic  یعنی همه ی آن چه که مربوط به کاربران است و نحوه ی دسترسی آنها!.به شما اطلاعاتی درباره افراد و چگونگی دسترسی آنها میدهد.این که چه مقدار با  وارد کردن آدرس سایت را باز کردن یا چه مقدار از طریق موتورهای جست و جو وارد شدن.

All Referrals اطلاعات مخصوص تری را ارایه می دهد. نشان میدهد که چه مقدار از این کاربران با استفاده از لینک سایت شما (به صورت تبلیغی یا اشتراکی) یا از طرق آدرس مستقیم وارد سایت شدن.خب طبیعی است که اگه آمار بازدید شما با استفاده از تبلیغات در سایت ها بیشتر شده باشد باید تبلیغات را گسترده تر کنید و بالعکس.

چه طور ترافیک بازدید سایت را افزایش بدهیم؟

ممکن است شما برای سایتتان زمان زیادی را صرف کنید ولی در ماه تعداد بازدیدها محدود باشد ،پس نیاز دارید بازدید کننده بیشتری کسب کنید.ممکن است شما زمان کمی را در پیج سایتتان در فیس بوک صرف کنید ولی بازدید ها خیلی بیشتر باشد.پس آمار کلی به دستتان می آید که باید کجا تمرکز بیشتری را داشته باشید.برای کسب این ابتدا وارد Social Overview report شوید وبعد روی  best social network کلیک کنید.

بازدید کننده ها بیشتر به چه بخش هیی از سایت علاقمندند؟

برای پاسخ به این سوال باید این مسیر را طی کنید:Behavior->Site Content->All Pages

۳۶

خب شاید تحلیل این آمار برا شما ساده  نباشد.در این جا چند ستون هست که هرکدام نمایانگر یک موضوعی هستند:

Pageviews/Unique Pageviews:ابتدا تعداد بازدید کننده ها،تعداد دفعات بارگذاری صفحه و تعداد دفعاتی که مثلا هر صفحه دوبار بارگذاری شده است را نشان میدهد.

Avg. Time on Page:این قسمت مدت زمانی را نشان میدهد که خواننده ها شما در این صفحه صرف کردن و تا آن موقع وارد صفحه دیگه ای از سایت نشدن.مهم ترین کاربرد این موضوع ارزیابی علایق کاربران است.

Bounce Rate:این بخش نشانگر درصد بازدید کننده هایی است که فقط یک صفحه از سایت را بررسی کردن…خب شاید تعداد زیاد این بخش برای وب مسترها دلسرد کننده باشد.

نکته:نکاتی که ذکر شد راهنمایی خلاصه و کوتاهی از هر بخش بود.این آمار خیلی دقیق تر از این توضیحات است.

سرعت بارگذاری سایت چه قدر است؟

به وسیله این مسیری که معرفی می کنیم می توانید متوسط بارگذاری سایت و زمان بالا آمدن آن را مشاهده کنید.با این کار می توانید اطلاعاتی درباره حجم مطالب ،کیفیت هاست و…پیدا کنید.

۴۶

چه اتفاقاتی در لحظه در سایت من رخ میدهد؟

مسیر زیر می توانه مشخص کند که  در حال حاضر چه کسانی در سایت فعالیت دارن،کجا را بازدید می کنند و چه چیز رو دریافت میکنند.(دانلود فایل)

standard reports >> Real-Time

+

۵۵اگر تمایل دارید بیشتر با این ابزار کاربردی و اصطلاحات آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی ۶ اصطلاح گوگل آنالیتیکس را نیز بخوانید.

امیدواریم از آموزش کار با Google Analytics لذت برده باشید.

  • FNS

در این قسمت با ادامه مطلب چک لیستی برای سئو سایت در خدمت شما هستم و میخام نکاتی رو خدمتتون عرض کنم و امیدوارم که مفید واقع بشه.seoimage

در قسمتهای قبل در مورد کپی شدن محتوا صحبت کردیم و در این قسمت با قدم بعدی در خدمت شما هستم.

قدم 4 : LOGO و تصاویر سایتتون رو بهینه سازی کنید

قدم بعدی اینه که تصاویر سایتتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. برای این قدم این لینک معرفی شده است که با هم اون رو بررسی میکنیم.

حتما شما سایتتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرده اید و خواهید کرد. درسته؟ تا حالا به اینکه تصاویرتون رو برای کسب ترافیک بیشتر بهینه سازی کنید ، فکر کردید؟!

این رو میدونیم که Google Image تنها نیم درصد از کل ترافیک جستجوها رو به خودش اختصاص داده و این مقدار کمی هست. اما بخاطر اینکه بیشتر جستجو ها مختلط و ترکیبی هستن ، تصاویر بیشتر از نیم درصد در بوجود آوردن ترافیک سهم دارن.

برخلاف گذشته اگر شما در Google Image دنبال عبارتی بگردید ، اون تصاویری که در alt اونا اون متن وجود داره در لیست قرار میگیرن و این نشون میده که شما باید بهینه سازی تصاویر رو جدی بگیرید و انجام بدین.

در اینجا مواردی خدمتتون قرار میگیره که میتونین با استفاده از اون تصاویرتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

مورد اول : استفاده از ویژگی Alt

به این دلیل که موتورهای جستجور نمیتونن تصاویر شما رو بخونن ، پس شما باید از ویژگی alt استفاده کنید و تصویرتون رو شرح بدید.foggygoldengatebridge

برای مثال اگر شما تصویر یک پل طلایی که با مه پوشیده شده هست رو استفاده میکنید ، باید چنین Alt برای اون قرار بدین:

شکل کامل بصورت زیر هست:

از این سه نکته برای ساختن Alt های بهتر استفاده کنید:

  • تصاویر به توضیح صحیحی نیاز دارن و نباید از انباشتگی کلمات کلیدی در اونا استفاده بشه
  • باید غنی از کلمات کلید باشه ولی نه در حد انباشته بودن
  • باید کوتاه بوده و به موضوع ربط داشته باشه

مورد دوم : استفاده از توضیحات طولانی

مشابه با ویژگی Alt یک ویژگی دیگه بنام longdesc وجود داره. در ابتدا از این ویژگی برای اینکه بصورت دقیقتر تصویر رو توضیح بدن استفاده شد. مثلا اگر شما همون تصویر قبلی که مربوط به یک پل طلایی پوشیده شده از مه هست رو داشته باشید ، تعداد بسیار زیادی کلمه دیگه وجود داره که میتونه علاوه بر اون ویژگی Alt که در بالا تغریف کردیم ، تصویر رو توصیف کنه.

از رنگ گرفته تا ارتفاع و حتی اینکه حالت مه شبیه به چه چیزی هست ، تعداد بسیاز زیادی المنت و صفت وجود داره که میشه اونا رو بیان کرد. برای این منظور شما میتونین تمام ویژگی هایی که مربوط به تصویر هست رو در یک صفحه جداگانه قرار بدین و اون رو به تصویر نسبت بدین. برای این منظور شما باید از ویژگی longdesc استفاده کنید و به اون صفحه ای که تمام ویژگی ها درونش بیان شده آدرس بدین:

در قسمت بعد موارد باقی مانده رو خدمتتون بیان میکنم.

امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه.

موفق و پیروز باشید

یا علی


  • FNS