آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

آموزس ساخت بک لینک,بک لینک الکسا,تمام سایت های الکسابا توجه به درخواست هایی در چند ماه گذشته مبنی بر لیست کامل سایت ها در الکسا که قبلا در صفحه اصلی خود این سایت قابلیت دانلود داشت بر آن شدم تا این لیست را به صورت عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

دقت داشته باشید که به صورت عمومی در الکسا 500 سایت اول جهان و یا 500 سایت اول هر کشور نمایش داده می شود اما برخی از دوستان به دلایلی که البته بنده هرگز متقاعد نشدم که ربطی مستقیم به سئو داشته باشد ، به دنبال لیست مثلا چند هزار سایت اول الکسا هستند.

البته اگر بخواهم از منظر آن ها به ماجرا نگاه کنم و اینکه چرا این لیست را از بنده می خواهند باید بگویم به احتمال زیاد به دنبال ساخت بک لینک در بحث سئو سایت هستند.درست است که این لیست کمک زیادی می کند ، چراکه به هر حال سایت هایی با رنکینگ بهتر در الکسا می توانند رنک خوبی از نظر گوگل هم داشته باشند.بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است.

اما دو مورد زیر را نیز باید در نظر داشت :

  • آیا رنک الکسای آن ها تقلبی نیست ؟!!
  • آیا راه بهتری برای پیدا کردن سایت ها یا انجمن های برتر جهت ساخت بک لینک نیست؟

به هر حال انتخاب با شماست و البته مشاوره و راهنمایی شما ، وظیفه بنده !

لینک دانلود فایل بروز 1.000.000 سایت رتبه بندی شده از منظر الکسا :

http://s3.amazonaws.com/alexa-static/top-1m.csv.zip

منبع : نیوسئو

 

  • FNS

آموزش سئو,افزایش سئو,سئو سایت

در واقع باید سوال را اینگونه کامل کنیم :

آیا گوگل با استفاده از داده های ابزار وبمستر بررسی می کند که شما صاحب چه سایت هایی هستید؟

این موضوع بخشی ترسناک از داستان سئو سایت است.

تئوری می گوید که شما باید محتاط باشید که چه سایت هایی در اکانت ابزار وبمستر خود دارید، چرا که گوگل از این داده ها استفاده می کند تا سایت های شما را به یکدیگر مرتبط سازد و در صورتیکه فعالیت درست و قانونی انجام نمی دهید مجازات خود را روی تمامی آنها اعمال کند.

همچنین گوگل از این داده ها استفاده می کند تا لینک های مترادف و منطبق در بین سایتها را بی ارزش کند.

دیدگاه ها در مورد این موضوع مختلف است اما چیزی که من می گویم که اگر درست کار نمی کنید بهتر است که همه چیز را از هم جدا نگه دارید. با این حال احتمالا در آینده می فهمید که گوگل نهایتا سایت های شما را به طرق مختلف بهم متصل می کند بدون نیاز به ابزار وبمستر!

یک بار دیگر و عامیانه تر :

زمانی که چندین سایت را در وب مستر تولز یک ایمیل ثبت می کنید گوگل قطعا این مسئله را می فهمد.احتمال اینکه گوگل فکر کند همه این سایت ها مال شماست زیاد است و بعد …

به همین دلیل است که بنده به همکاران حرفه ای سئو خود همیشه گوشزد می کنم که سایت هایی با محتوای مشابه یا احیانا کپی را در یک پنل وب مستر تولز ثبت نکنند.

در این باره کتاب آموزش سئو را بخوانید.

** بنابراین حواستان باشد ! **

این مقاله در سایت های زیر منتشر شده است :

خبر فارسی

بولتن نیوز

tnews

منبع : نیوسئو

  • FNS

بهبود رنک گوگل,بهینه سازی سایت,سئو سایت

بهتر اینگونه پرسشمان را مطرح کنیم که آیا گوگل سایت های با قانون حفظ حریم شخصی را بیشتر از سایت های بدون این قانون ترجیح می دهد و به آنها پوئنی برای بهبود رنک می دهد؟

من زیاد مطمئن نیستم که این کار باعث سئو سایت شود ولی با اینحال، برای اطمینان از فعالیت قانونی سایتتان در بیشتر کشور ها، قانون حریم شخصی چیزی است که به آن نیاز دارید. همچنین این موضوع چیزی است که بازدیدکنندگان قبل از وارد کردن اطلاعاتشان بدنبال آن می گردند مضاف بر اینکه شما نیز اگر می خواهید تحت هر شرایطی در سایتتان تبلیغات بگذارید به چنین قانونی نیاز دارید.

بنابراین با اینکه من مطمئن نیستم که این مورد در امر سئو فایده ای دارد یا نه، قانونی در زمینه حریم شخصی چیزی است که سایت شما قطعا بایستی داشته باشد.

شاید شما هم مثلا اکثر شاگردانم بپرسید پس چرا سایت های ایرانی از قانون حریم شخصی اصلا استفاده نمی کنند ؟

و جواب بنده : اولا متاسفانه دوستان ایرانی ما زیاد بند این حرف ها نیستند ، پنجما ! فکر نمی کنم قانون خاص و مشخصی برای همه سایت های ایرانی وجود داشته باشد.حتما کتاب آموزش سئو را بخوانید.

منبع : نیوسئو

  • FNS

آموزش سئو سایت کلیپ,آموزش سئو سایت ویدئو,افزایش سئو

با اینکه کاملا صحیح است که مطالب ویدئویی می تواند بخوبی باعث افزایش سئو سایت شود (خصوصا یوتیوب ویدئوها را زمانیکه بخوبی بهینه شده باشند ذخیره می کند)، بنده نمی گویم که پوئن خاصی در امر سئو برای داشتن محتوای ویدئویی در صفحه است.

خب، با این حال … محتوای ویدئویی خوب برای کابران شما بسیار مفید و عالی است و پتانسیل اشتراک گذاری /لینک دهی بالایی دارند. بنابراین بنده حدس می زنم که بودن یک ویدئو در صفحه ممکن است امتیاز خاصی نداشته باشد اما لینک های حاوی آن ویدئو ارزشمند هستند!

بنابراین بدون تاثیر مستقیم اما قطعا تاثیرگذار!

اما فکر میکنم بهتر است چند نکته ای که پس از سئو یک سایت کلیپ ایرانی به آن رسیدم به شما بگویم !

برای سئو از پلاگین های قوی وردپرس حتما بهره ببرید.

برای ویدئو های خود مثل عکس ها عنوان انتخاب کنید.

حتما یکی از پسوندهای مجاز یوتوب را برای پخش آنلاین انتخاب کنید (یعنی flv یا mp4)

سعی کنید در پایگاه های بزرگ کلیپ های آنلاین مثل آپارات و یوتوب کلیپ هایتان را آپلود کنید تا برندتان مشهور شود.

منبع : نیوسئو

موفق باشید !

  • FNS

آموزش لینک دادن,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل

یکی از اولین توصیه های من به مشتریان سئو (و کارهایی که در سایت های خودم نیز انجام می دهم) تغییر anchor text لینک های “home” به عبارتی است که به دنبال بهبود رنک آن هستند.

این کار بخوبی استفاده می شد و در سئو سایت تا سال 2006/2007 …جواب می داد.

امروزه در مبحث سئو، اگر هرکسی از anchor text بجای عبارت های عمومی استفاده کند احتمال بیشتری برای مجازات شدن دارد تا بهبود رنک.

رند فیشکین تعدادی آزمایش انجام داد و مقاله ارزشمندی در مورد این موضوع نوشت. رَند نتیجه گیری کرد که شانس کمی برای بهبود رنک با استفاده از anchor text در صفحات داخلی وجود دارد اما برای صفحه اول عکس این قضیه صدق می کند.

به هر حال در گذشته را کنار بگذارید.با توجه به بررسی های اخیر بنده نتیجه اینگونه شد : سایت های ایرانی که به جای استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برند سایت یا کلمه کلیدی مهم شان را قرار می دهند هیچ تاثیر خاصی بر روی ورودی آن کلمه ندارد.

بنابراین بچسبید به استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برای لینک های اول سایتتان – اینکار برای کاربران و برای رنک جستجوی شما و همچنین افزایش سئو سایت شما بهتر است چرا که گوگل قطعا این کلمه را می شناسد.

منبع : نیوسئو

  • FNS

استفاده از internal link,سئو سازی,ساخت لینک های داخلی

همانطور که قبلا در سئو سایت بیان شد، گوگل رنک صفحه را بصورت شناور اعمال می کند و امکان دارد که رنک صفحه‌ی سایت شما را کنترل کند. این امر معمولا شبه رنک صفحه نامیده می شود.

ساختار درونی صحیح به عوامل مختلفی وابسته است:

  • اطمینان از اینکه همه‌ی صفحات سایت عنکبوتی هستند (از مطالب دیگر لینک شده اند).
  • ایجاد ساختار سلسله مراتبی
  • اطمینان از اینکه رنک لینک/صفحات بیشتری به سمت صفحات مهم برود.

مرتب کردن ساختار لینک داخلی یکی از مبانی سئو سایت است و اصلاح لینک دهی داخلی بد، می تواند بطور اعجاب انگیزی رنک وبسایت را افزایش دهد.

چیزی که در سئو سایت مهم است این است که باید حواستان باشد در لینکهای داخلی سایت به هیچ وجه از rel=nofollow استفاده نکنید.

لینک دهی داخلی برای سئو بسیار مهم است و باعث افزایش رتبه سایت می شود. و چیزی است که من بزودی مطلبی جداگانه در مورد آن می نویسم، اما در حال حاضر حتما کتاب آموزش سئو  را بخوانید.

منبع:نیوسئو

  • FNS

در ابتدای این مقاله جا دارد که بگویم این محتوا سنگین است.لطفا با دقت بخوانید ، سوالات خود را یادداشت کنید و حتما پس از اتمام اگر به پاسخ سوالات خود نرسیدید آن را از بنده بپرسید.

9 نکته ارزشمند برای ایجاد یک ساختار کشنده لینک داخلی

خیلی ها فکر می کنند لینک‌ دهی داخلی کم اهمیت ترین و بی ارزشترین تاکتیک در همه‌ی روش های بهبود موتور جستجو (سئو) می باشد. چیزی که بسیاری از سئوکاران درک نمی‌کنند این است که شما اغلب می توانید از “ارزش سئوی” بیشتری از لینک های داخلی‌ای که در صفحات با ارزش قرار گرفته اند نسبت به لینک های وارد شونده برخوردار شوید.

لینک‌ دهی داخلی همچنین باعث توزیع برابر لینک های سالم در سایت می شود که به شما اجازه می دهد بصورت هدفمند لینک ها را به بخش های هدف متصل سازید، صفحات قدیمی و پایین سایت را بالا بکشید و عملکرد آرشیو را بطور کلی برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید. همچنین ساده‌تر می توانید anchor text موردنظرتان را ساختار بدهید و بشیوه مطمئنی اولویت را به لینک داخلی خود بدهید و سپس به لینک های ورودی.

هنگامیکه کار را با سایت جدیدی آغاز می کنید، یکی از اولین مواردی که بایستی انجام شود، ایجاد و توسعه یک استراتژی لینک‌ دهی داخلی است. در اینجا روش های خوبی برای شروع آمده است.

  1. تعیین صفحات با بیشترین لینک ورودی

برای آغاز استراتژی لینک‌ دهی داخلی ، به سایت Open Site Explorer مراجعه کنید.

لیستی از بیشترین صفحات لینک‌ شده در سایت مذکور تهیه کنید . علی القاعده این صفحات بزرگترین مخازن دارای سهم از لینک هستند و هدف شما مهار و توزیع موثر جریان لینک موجود در این صفحات است.

  1. متصل کردن تمامی صفحات موردنظر برای سئو به یکدیگر

بسیار خوب است که میزان تلاشتان برای ساخت لینک را تا جایی که ممکن است بالا ببرید. در سایت متصل کردن تمامی صفحات با سئوی ضعیف، روشی عالی است چرا که هرزمان لینکی درونی برای یک صفحه‌ی ضعیف بسازید، متعاقباً سهم لینک به سمت دیگر صفحات ضعیف سایت شما سرازیر می شود، که باعث چندین برابر شدن ثمره‌ی تلاش شما می شود. آسانترین راه برای متصل کردن صفحات با سئوی ضعیف، اضافه کردن لیستی از “لینک های مرتبط” در پایین هر صفحه یا در حاشیه آن است.

  1. لینکها را درون صفحه اول سایت قرار دهید.

صفحه اول اغلب بیشترین لینک ورودی را دارد. بنابراین بایستی توجه ویژه ای به سهم لینک آن شود. همچنین هرچیزی که از صفحه اول به صفحات داخل سایت لینک می شود، تضمینی قوی و مطمئن برای موتورهای جستجو می فرستد که سایت شما ارزش زیادی برای آن صفحات قائل است.

با اضافه کردن لینک های پیشنهادی در بلوک هایی در زیر یا حاشیه صفحه با نام “پربازدیدترین ها” و “پرطرفدارترین ها” ارزش آنها را بالا می برید (گاهی اوقات از بی سگی باید طناب به گردن شغال بیندازید!).

  1. قرار دادن لینک ها در صفحاتی با معماری اطلاعات عالی

صفحاتی که معماری اطلاعات قوی دارند (IA) شاید بیشترین لینک ورودی را در سایت نداشته باشند (بطور قطع نمی توان گفت) اما آنها فقط یک کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند. این به آن معناست که درصد بالایی از سهم لینک در صفحه اول سایت به سمت این صفحات سرازیر می شود. به بیان دیگر اضافه کردن لینک ها در اینجا کمک می کند که صفحات قدیمی تر به پله های بالاتری از نردبان IA برسند. (شاید همین الآن این سوال پیش آید که منظور از این صفحات کدامند ؟ به عنوان مثال منظور صفحه ای مثل تماس با ما یا ارتباط با ما و یا تبلیغات است که تنها با یک کلیک از صفحه اصلی وارد آن ها می شویم)

  1. توجه به بخش های غیر معمول برای اضافه کردن لینک‌ها

تعدادی از بهترین صفحات برای تقسیم سهم لینک، صفحات با بیشترین بازدید و کلیک هستند، مانند رهبران کمپانی ها، قوانین حریم شخصی، قوانین خدمات، ارتباط با ما و غیره. تا زمانیکه مشتری مخالف اضافه کردن لینکهای داخلی به این صفحات است (و بله بایستی حتما با مشتری هماهنگ باشید و بدون گرفتن چراغ سبز حرکت نکنید!)، این صفحات بسیار عالی هستند چرا که نه تنها در معماری خوب هستند بلکه اغلب از دیگر لینک ها جدا و آزاد هستند، یعنی شما با دوجین لینک داخلی یا خارجی برای کش صفحه لینک مواجه نیستید.

  1. از پاورقی فوتر استفاده کنید.

بحثی وجود دارد که ایا گوگل لینک های پاورقی را کم ارزش تر در نظر می گیرد یا خیر. به نظر من، لینک های پاورقی ذاتاً با توجه به موقعیتشان در صفحه “کم ارزش‌تر” هستند و به این دلیل سیگنالی به سمت کاربران و موتورهای جستجو فرستاده می شود که این صفحات کم اهمیت تر هستند.

پاراگراف بالا می گوید که درحالیکه لینک به “سایت های خارجی” در پاورقی ممکن است بی ارزش باشد، اما لینک به “صفحات داخلی” مطمئنا با ارزش است (چقدر این موضوع جای بحث دارد و از سایتی به سایتی دیگر متفاوت است). از پاورقی های متحرک در سایتتان استفاده کنید تا این منطقه را برای موتورهای جستجو جذابتر کنید.

  1. استفاده از ریزه کاری ها

موارد کوچکی هستند که نقش راهبردی دارند و به کاربران اجازه می دهند تا به صفحه قبل بازگردند بدون اینکه روی دکمه back کلیک کنند یا لینک نوار آدرس را کوتاه کنند. با اینحال، این موارد برای لینک دهی داخلی عالی هستند. نه فقط می توانید سهم صفحات را به یکدیگر وصل کنید که می توانید از anchor text استفاده کنید تا سیگنالی مثبت برای نشان دادن با معنی بودن صفحات بفرستید.

  1. از وبلاگ صرفنظر نکنید!

وبلاگ ها و مطالب آنها یکی از منابع اصلی تقسیم سهم لینک هستند بنابراین مهم است که در استراتژی لینک‌ دهی داخلی تان از وبلاگ صرفنظر نکنید. برای تقسیم سهم در سراسر وبلاگ، می توانید از related post plugins، ویجت پست های خوب در sidebar، دسته بندی ها، breadcrumbs، و better pagination استفاده کنید.(دقت داشته باشید منظور از بلاگ ها بخش های گوناگون سایت شما با موضوعیت های خاص است.مثلا بخش اخبار)

  1. کنترل پنلی از لینک های داخلی بسازید

گزارشی از همه فعالیت های لینک دهی داخلی تان داشته باشید. تمامی فعالیت هایتان در زمینه لینک دهی را بصورت صادقانه ضبط کنید تا هرزمان خواستید مجدد آنها را ببینید و در صورت لزوم در لینک موجود در سایت تجدیدنظر کنید (به عنوان مثال تصمیم مگیرید سیاست های کلمات کلیدی هدف را برای دسته ای از صفحات جابجا کنید و …).

گزارش لینک نیز به شما کمک می کند تا دنبال کنید کدام صفحات بروز شده اند و کدامیک همچنان بروزنشده هستند. تعدادی از داده های مهم که می توانید در گزارش لینکتان بررسی کنید:

به کدام صفحات در یک سایت لینک داخلی اضافه کرده اید.

چه تعداد از لینک های داخلی را به یک صفحه متصل کرده اید (اضافه کردن تعداد بیش از اندازه لینک به یک صفحه باعث می شود که صفحه مورد نظر برای کاربران اسپم بنظر برسد).

از چه تنوعی برای anchor text و link text استفاده شده است.

تعداد دفعاتی که هر link text استفاده شده است.

در پایان، تاریخ هایی که لینک ها را اضافه کرده اید را دنبال کنید و هر مورد دیگری که به تاثیر گذاری بیشتر لینک دهی داخلی بصورت صفحه به صفحه و حتی سایت به سایت کمک می کند.

منبع:نیوسئو

  • FNS

می پردازیم به یکی دیگر از مباحث مهم آموزش سئو سایت :

پرسش چگونگی خارج کردن صفحات از ایندکس گوگل دوبار طی چند روز گذشته توسط مشتریان سئو مطرح شده است.

این فرایند بسیار واضح است اما اغلب یک مورد ساده باعث سردرگمی می شود. در اینجا نحوه انجام صحیح اینکار (خصوصاً اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات کاملاً حذف شده اند و دیگر برنمیگردند) آمده است.

اما ابتدا…

چرا می خواهید صفحات خود را از ایندکس گوگل خارج کنید؟

اساساً اگر الگوریتم پاندای گوگل مقدار بسیاری صفحه مشابه یا مطلب جزئی و کوچک در سایت شما ثبت کرده است، امکان بروز مشکل وجود دارد.

بدون در نظر داشتن پاندا، اگر صفحه ای خیلی کم کیفیت باشد، ایندکس نمی شود یا در رنک قرار نمیگیرد، اما با وجود پاندا مقدار زیادی مطلب و صفحه کوچک باعث می شود که تمام سایت شما مورد مجازات قرار گیرد و رنک خود را از دست بدهد.

نمی خواهم در این مقاله زیاد وارد جزئیات شوم که چه چیزی باعث ایجاد مطالب سطح پایین و کم کیفیت می شود ، اما اجالتاً تعدادی مثال از مطالبی که باید به دنبالشان باشید آورده ام:

  • صفحات جستجو
  • اضافه کردن صفحات مرور
  • صفحات رده بندی محصولات
  • صفحات آرشیو مطالب

اگر در پاسخ سوال سئو چیست صادقانه از خودتان بپرسید “آیا این صفحه لیاقت ایندکس شدن در گوگل و کسب رنک را دارد؟”

اگر پاسختان منفی است، آن صفحه را از ایندکس خارج کنید.

مختصر و مفید به این معنی است که سایتی با 100 صفحه با کیفیت ، خیلی ارزشمندتر است (و این کار بصورت سیستماتیک باعث افزایش ترافیک جستجو شما می شود) نسبت به 10000 صفحه که پر از چرت و پرت است.

سایت خود را برای یافتن مطالب سبک و کم کیفیت جستجو کنید

خیلی خوب است که بدانیم گوگل در حال حاضر چه چیزی را در سایت ما ایندکس کرده است.

می توانید اینکار را با تایپ کردن این عبارت در صفحه جستجوی گوگل انجام دهید:

site:www.yoursite.com

اگر به عنوان مثال سایت newseo را جستجو کنم گوگل به من می گوید که در حال حاضر این سایت 305 صفحه ایندکس شده دارد!

آموزش robot.txt,آموزش استفاده از Remove URLs,آموزش حذف صفحات از گوگل

  • در حال حاضر 43 مطلب منتشر شده در این سایت وجود دارد بنابراین با صفحات دسته بندی و غیره تقریبا عدد 305 درست است.
  • اگر عدد 100 باشد، من احتمالا علاقه مند می شدم که بررسی کنم چه صفحاتی ایندکس شده است.
  • اگر عدد 2000 باشد، قطعا بایستی نگاه دقیقی به مطالب ایندکس شده بیاندازم.(چراکه برایم عجیب خواهد شود که چرا این همه لینک از سایت من ایجاد شده است)

البته سایت من سایتی کوچک است (بر اساس تعداد صفحات!)، بنابراین اگر شما صاحب سایت بزرگتری هستید، زمان بیشتری نیاز دارید که بررسی کنید چه چیزهایی ایندکس شده است و چه چیزهایی نیاز است که حذف شود! اما مطمئن باشید که زمانی که می گذارید ارزش دارد.

بر اساس مقالات کتاب آموزش سئو به اینجا می رسیم که مطالب حذفی را شناسایی کرده‌اید، چگونه آن ها را حذف می کنید؟

من فقط صفحات را در robot.txt بلاک می کنم آیا اینکار درست است؟

این کار اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می دهند.

بلاک کردن یک پوشه (مانند /search/ ) در robot.txt بخشی از کار (که بعدا به آن خواهم پرداخت) است اما درواقع نه تنها اولین گام نیست بلکه آخرین گام است.

بلاک کردن روبوت ها از دیدن پوشه های اصلی فقط به این معناست که آنها نمی توانند صفحه را بازبینی کنند (اینکار به آنها نمی گوید که صفحه موردنظر را حذف کن) و ممکن است به خوبی آدرس های سبک، منقضی، قدیمی را دور از دسترس ایندکس قرار دهید (و سایت خودتان را پایین بکشید).

پس اولین گام چیست؟

خروج صفحه، گام نخست: robot meta tag را در حالت noindex, follow قرار دهید.

اولین گام در خارج ساختن صفحه ای از ایندکس گوگل، اضافه کردن robot meta tag و تنظیم آن است لذا سایت شما فرمان بازدید عنکبوتی و دنبال کردن هر لینکی در آن صفحه را صادر می کند نه ایندکس کردن آن.

tag شبیه این است و باید در بخش

صفحه قرار گیرد:

<“meta name=”robots” content=”noindex, follow>

در تئوری کار، حالت پیشفرض عنکبوت جستجوگر تحت هر شرایطی باید بصورت دنبال کردن تمامی لینک ها باشد، اما من معمولاً جهت اطمینان “follow” را اضافه می کنم.

من برای سئو سایت ام noindex tag را صفحات آرشیو سایتم قرار داده ام (غیر از صفحه‌ی اول). بنابراین به عنوان مثال، اگر ما نگاهی به سورس برای بررسی سئو‌ی صفحه 2 بیاندازیم در خط 18 تگ موردنظر را می بینیم:

آموزش سئو,تگ follow چیست,تگ noindex چیست

جستجوی سریع (cache:http://www.newseo.ir/page/2) تایید می کند که گوگل مطابق با درخواست شما صفحه را ایندکس نکرده است.

جلوگیری از ایندکس شدن در گوگل

اضافه کردن تگ روبوت بایستی نخستین گام شما باشد، اما صفحه از ایندکس خارج نمی شود تا زمانیکه مجددا بازبینی شود. بنابراین چگونه می توان فرآیند را تسریع نمود؟

خارج سازی صفحه، گام دوم: تسریع کردن فرآیند با استفاده از ابزار وبمستر برای خارج ساختن دایرکتوری

اگر زمان دارید می توانید از ابزار وبمستر استفاده کنید و آدرس به آدرس چک کنید و فرآیند خارج‌سازی را تسریع کنید. قطعا تا زمانی که انجام کار راحت است باید هر دایرکتوری که مدنظر است (خصوصا شامل مطالب تکراری/سبک) را برطرف نمایید.

به عنوان مثال می توانید هرچیزی را با یک درخواست در مسیر زیر حذف کنید.

yourdomain.com/search/

روش کار در اینجا آمده است:

  1. وارد ابزار وبمستر شوید و روی عبارت مسیر زیر کنید.

Google Index > Remove URLs > Create A New Removal Request

  1. بعد از کلیک بر روی این کلید آدرس دایرکتوری مورد نظر را وارد نمایید. مانند: yourdomain.com/search و سپس روی continue کلیک نمایید.
  2. Remove Directory را از باکس کشویی انتخاب نمایید و سپس روی Submit Request کلیک کنید.

آموزش robot.txt,آموزش استفاده از Remove URLs,آموزش حذف صفحات از گوگل

بعد از انجام دادن این مراحل گوگل هرچیزی در این مسیر را از ایندکس خود خارج می کند.

برای خارج ساختن صفحه ای خاص فقط کافیست روی آدرس کلیک کنید وfrom search results and cacheRemove page را انتخاب نمایید.

تگ روبوت در مرحله اول مطمئن می شود که چیزی ایندکس نشده است اما محض اطمینان …

خارج سازی صفحه، گام سوم: بلاک کردن دایرکتوری در robot.txt

مهم: تا زمانیکه صفحه کاملا از ایندکس خارج نشده است این مرحله را انجام ندهید. می توانید مجدداً از عبارت site:… در جستجوی گوگل استفاده کنید تا مطمئن شوید تمامی مطالب خارج شده اند.

site:yourdomain.com/search

زمانیکه مطلب خارج شد، می توانید از robot.txt استفاده کنید تا در آینده جلوی جستجوی هرچیزی در دایرکتوری مدنظر را بگیرید.

بنابراین برای بلاک کردن مسیر yourdomain/search بایستی این دستورات را در فایل robot.txt دنبال کنید:


User-agent: *

Disallow: /search/

User-agent به این معنی است که دستورالعمل برای تمامی روبوت‌ها (اسپایدرها) می باشد و ِ Disallow به این معنی است که روبوت نباید هیچ مطلبی را در این دایرکتوری جستجو کند.

شما می توانید از ابزار آدرس های بلاک شده در ابزار وبمستر گوگل استفاده کنید (Crawl > Blocked URLs) تا مطمئن شوید که دستور مورد نظر بدرستی کار می کند.

و این آن چیزی است که می خواهید!

خب این مطلب دستورالعملی بود برای فرآیند خارج سازی صفحات از ایندکس گوگل و اطمینان از پایدار بودن آن. سخت که نبود؟

با بیرون آمدن نسخه 4.0 پاندا اهمیت انجام این فرآیند و خارج ساختن صفحات اضافی از ایندکس گوگل، بیشتر به چشم می آید.

هر سوالی دارید فقط کافیست نظر خود را در زیر همین پست بگذارید یا از طریق ایمیل و موبایل با بنده در ارتباط باشید.

من لحظه به لحظه با شما هستم …


  • FNS

 

 

رپورتاژ آگهی چیست؟ قبل از هرچیزی ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که رپورتاژ آگهی دقیقاً به چه معناست؟ در جواب به زبان ساده باید خدمت شما بگوییم که منظور از رپورتاژ آگهی این است که تبلیغ شما در قالب یک مقاله خبری تبلیغاتی همراه با تعدادی تصاویر و لینک مناسب در یک سایت با شرایط مناسب، منتشر می شود و برای همیشه در آن سایت باقی می ماند.

امروزه رپورتاژ آگهی بهترین بک لینک ممکن است . دلیل این امر این است که بک لینک های مدنظر شما برای همیشه در سایت های رپورتاژ کننده ثبت خواهند شد و هرگز حذف نمی شوند.

امیر قمصری همواره به شما گفته است خرید بک لینک بد است به دلیل اینکه در صورت عدم تمدید همیشگی، روزی لینک شما از سایت مربوطه حذف خواهد شد و پس از مدتی منجر به افت رتبه شما خواهد شد که اگر تعداد این حذف ها زیاد شود مشمول جریمه قطعی گوگل خواهید شد، که در صورتی که رپورتاژ آگهی انجام دهید با توجه به اینکه شما می توانید همزمان چندین بک لینک را برای خود به صورت دائمی بسازید، تاثیر بسزایی در پیشرفت سئو سایت شما خواهد داشت.

در پاسخ این سوال که رپرتاژ چیست می توان گفت رپورتاژ آگهی  اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. داستان‌های ویژه اغلب به‌ ویژگی‌های بیشتر و خاص‌تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می‌پردازد. با این ‌وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می‌رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای فضای اختصاص‌یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به ‌طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید. 

از میان سایت هایی که ارزش بالای جهت دریافت بک لینک دارند، اولیت زیر را در خرید رپورتاژ مدنظر قرار دهید :

1.      سایت های سئو قوی

2.      سایت های خبری قوی

3.      سایت های سرگرمی قوی

4.      سایت های مرتبط با موضوع فعالیت شما

حال بر اساس درخواست های بیشمار شما و دوستان شما در سال گذشته، سایت نیوسئو برآن شده است که بخش رپورتاژ آگهی را برای استفاده عموم، فعال نماید که البته با توجه به سطح بالای سایت نیوسئو در موتور جستجوگر گوگل (رتبه اول گوگل در بیش از 400 عبارت کلیدی و 50 عبارت کلیدی بسیار پر کلیک) و داشتن حدود 4000 آیپی (بازدیدکننده) روزانه، قطعا هر مطلبی در این سایت منتشر نخواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم رپورتاژ خبری در سایت نیوسئو این است که با توجه به اینکه مطالب سایت نیوسئو تنها با گذشت 24 ساعت پس از انتشار توسط ده ها سایت کپی می شوند، ممکن است بک لینک شما در سایت های دیگری هم قرار گیرد و بیش از پیش باعث برندسازی و سئو سایت شما گردد (البته به شرطی که مقاله شما ارزش کپی شدن داشته باشد …)

منبع : سئو سایت

 

  • FNS