آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

اگر تاپیک های ایجاد شده در انجمن گوگل را مطالعه کنید به این سوالاتی در مورد درخواست بازبینی و مشکلات مرتبط با بک لینک زیاد برخورد میکنید.در این پست چند سوال رایج را پاسخ گو خواهیم بود.

Backlink-Steal - بک لینک و درخواست بازبینی

  • چه زمان باید درخواست بازبینی ارسال کرد؟

اگر سایتتان قوانین گوگل را حال حاضر یا گذشته نقض کرده,گوگل برای جلوگیری از نشر محتوای اسپم در نتایج جستجو ممکن سایت را جریمه کرده باشد.شما ممکن است مشکل به وجود آمده را به صورت پیامی در پنل گوگل وبمستر تولز مشاهده کنید یا فردی که مسئول بهینه سازی سایت شماست,شما را مطلع سازد.برای حل جریمه ی پیش آمده اول از همه مطمئن شوید که سایت دیگر هیچ کدام از قوانین گوگل را نقض نمیکند,پس از آن زمان ارسال درخواست بازبینی فرا می رسد.

  • آیا درخواست بازبینی شامل مواردی که تصور میکنم سایت با تغییرات الگوریتم جریمه شده است هم میشود؟

درخواست بازبینی برای سایت هایی است که توسط گوگل جریمه شده اند.اگر حضور سایت در نتایج جستجو به تنهایی تغییر کرده است مشکلی که ایجاد شده در اثر جریمه شدن نیست و موردی برای رفع وجود ندارد در نتیجه درخواست بازبینی تاثیری نخواهد داشت.اگر مطمئن نیستید که مشکلات بر اثر تغییرات الگوریتم است یا جریمه شدن بهترین کار این است که ابتدا مشکل را پیدا و حل کنید و پس از آن درخواست بازبینی ارسال کنید.

  • چگونه ارزش لینک های دریافتی را تخمین بزنم؟

بخش لینک های سایت در گوگل وبمستر تولز ابزار خوبی است برای مشاهده لینک های ارسال شده و داخلی سایت که گوگل آنها را شناسایی کرده است.اگر برنامه ریزی خاصی برای بهینه سازی سایت را دارید,دانلود لینک ها در این بازه ی زمانی برای شناسایی لینک ها میتواند بسیار موثر باشد.با استفاده از ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار میدهد توصیه میکنیم لینک ها را بررسی کرده و به طرح و برنامه ای جامع در مورد لینک ها برسید,تا از طریق آن مشکلات احتمالی ایجاد شده توسط لینک ها را حل کنید.به طور مثال لینک هایی که توسط نرم افزارها به طور خودکار ایجاد میشوند و یا لینک هایی که در بخش نظرات سایت ها وجود دارند همه میتوانند منجر به اسپم شدن سایت شوند.برای بررسی لینک های مشکوک میتواند مقاله لینک های غیرطبیعی را مطالعه کنید.

  • بررسی درخواست بازبینی چقدر زمان میبرد؟

درخواست بازبینی ارسال شده توسط مسئولان و ربات ها مورد بررسی قرار میگیرد.به طور معمول چند روز بیشتر زمان نمیبرد تا پاسخ ارسال شود.اما اگر درخواست های دریافتی زیاد باشند ممکن است بیشتر زمان ببرد پس نمیتوان در مورد زمان نظر قطعی داد.

  • چه میزان اطلاعات باید ذکر شود؟

درخواست هایی که توضیحات آنها کافی و مناسب باشند احتمال نتیجه رسیدن بیشتری از درخواست هایی دارند که توضیحات مناسب و کافی ندارند.

  • پس از ارسال درخواست بازبینی چه میشود؟

در ابتدای کار پس از ارسال درخواست پیغامی از گوگل برای تایید ارسال درخواست برایتان ارسال خواهد شد.پس از بررسی درخواست برای شما پیغامی ارسال خواهد شد که نتیجه بررسی را اطلاع میدهد.به طور معمول پیام ارسال شده شامل این است که جریمه رفع شده و یا هنوز سایت ناقض قوانین گوگل است.

  • FNS

سلام؛

همانطور که می‌دانیم یکی از مواردی که می‌تواند در بهبود سئوی ما تاثیر داشته باشد، “ساختار سایت” است. ساختار و معماری یک سایت می‌تواند در خیلی از بخش‌های مختلف سئو تاثیر گذار باشد. زمانی که شما می‌خواهید ساختار یک سایت را بهبود ببخشید و قبل از طراحی،‌ ساختار آن و روابط بین صفحات را مشخص کنید، می توان گفت این خودش زیربنای سایت شما را تشکیل می‌دهد و گام اول و مهم ترین گام در امر سئو به حساب می آید.

در سیستم وردپرس نیز دقیقا همین امر باید در نظر گرفته شود. اول از همه باید به نوع قالب و ساختاری که در نظر می گیرید، توجه کنید و سپس از افزونه های سئو و مواردی که باید رعایت شوند، می پردازیم.

seo hamyarwp

چرا ساختار سایت مهم است؟

در این چند سالی که در حیطه سئو، کار می‌کنم، پروژه‌های زیادی را انجام داده ام. همیشه برایم سوال بود که چرا هیچ کدام از وبمسترها و طراحان سایت، دقتی به “ساختار سایت” و این که چگونه بخش‌های مختلف را باید کنار هم بچینند ندارند. چرا امر به این مهمی را همیشه از دست می‌دهند؟ در ادامه مواردی را یادآوری می‌کنم تا شاید شما نیز به بهبود اوضاع ساختاری سایتتان ترغیب شوید.

ساختار خوب یعنی تجربه کاربری خوب!

اگر از رنگ ها، فونت‌ها و بحث گرافیک‌عبور کنیم؛ طراحی خوب بیشتر به معنای “ساختار و چینش” خوب باز می‌گردد. ذهن انسان به صورت منطقی بخش‌های مختلف یک بخش را کنار هم می‌گذارد و بی درنگ شروع به یافتن چیزی که می‌خواهد، می‌کند. معماری خوب، به کاربران این امکان را می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به چیزی که می‌خواهند برسند. اگر یک کاربر سریع به محتوایی که در انتظار اوست، برسد، بیشتر در سایت شما می‌ماند و کمتر پیش می‌آید که بخواهد سایت شما را در بازدید اول ترک کند.

ساختار خوب باعث نمایش Site links می‌شود

حتما برایتان این سوال پیش آمده است که این لینک‌ها از کجا می‌آیند؟ گوگل بر اساس چه اطلاعاتی آنها را نمایش می‌دهد؟ به طور کلی سایت‌لینک‌ها یکی از مواردی هستند که هر هفته حداقل چند نفر در مورد آنها از من سوال می‌پرسند. از طرفی می‌توانند برای سایت شما بسیار مفید باشند چون کاربران در SERPs (search Engine result page) سریع‌تر به صفحاتی که می‌خواهند می‌رسند. Sitelink ها می‌توانند CTR (میزان موفقیت تبلیغات و بازدید یک سایت) سایت شما را افزایش دهند و در صفحه نتایج جست‌وجو، نتیجه مربوط به سایت شما را متمایز کنند.

حالا چگونه این لینک‌ها در نتایج نمایش داده می‌شوند؟ بهترین تعریف این است که بگوییم گوگل بر اساس این که ناوبری سایت شما برروی چه صفحاتی بیشتر متمرکز شده، این لینک‌ها را انتخاب می‌کند. ما نمی‌توانیم با پر کردن فرمی به گوگل بگوییم که این صفحات را در این بخش نمایش بده؛ فقط می‌توانیم بگوییم که نمی‌خواهیم این لینک‌ها در Sitelink سایتمان نمایش داده شود. برای این کار می‌توانید در “وبمسترتولز” سایت خودتان، بخش Sitelinks را ببینید.

ساختار بهتر = بهتر ایندکس شدن

خزنده‌های موتورهای جست‌وجو اطلاعات را از طریق خزش در سایت شما به دست می آورند، هدف آنها این است که بتوانند تمامی سایت شما را ایندکس کنند و در زمان‌های مشخص، مجدد بازبینی کنند تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد، این خزنده‌ها راحت‌تر می‌توانند در سایت شما بچرخند و محتواهای جدید را سریع‌تر ایندکس کنند. هرچه زیربنای سایت خود را قوی‌تر کنید، قطعا سئوی بهتری خواهید داشت و موفق‌تر خواهید بود.

سلسله مراتبی منطقی داشته باشید

طراحی ساختاری یک سایت اصلا کار سختی نیست. صرفا باید بدانید که چه صفحاتی دارید و قرار است چه صفحاتی در چه دسته‌ بندی‌هایی اضافه کنید. در همه حال حواستان باشد که آیا این مسیری که کاربر باید برای رسیدن به محتوایش طی کند، بهترین حالت آن است؟ آیا نمی‌شود مسیر کوتاه‌تری را برایش در نظر گرفت؟!

در وردپرس شما به راحتی می توانید با کمک دسته ها، دسته بندی های اصولی داشته باشید تا زمانی که مطلبی می نویسید و به دسته ی مورد نظر ارجاع می دهید، کاربر با رفتن به یک مسیر کوتاه به نتیجه ی دلخواه برسد. البته به شرطی که دسته های شما از دید کاربر، مشخص باشد و به دنبال مطالب مورد نظر خود، مدت زمانی را در سایت جستجو نکند.

تعداد دسته‌ بندی‌های اصلی را بین ۲ الی ۷ عدد نگاه دارید

اگر دارید برای یک سایت نسبتا کوچک برنامه‌ ریزی می‌کنید، بهتر است که دسته‌ بندی‌های کمتری داشته باشید تا مدیریت آنها برایتان راحت‌تر باشد.
در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان ایجاد تعداد زیادی دسته وجود دارد، اما بسیار دقت کنید تا کاربران خود را در دسته های غیر مفید و زیاد، گیج نکنید و سعی شما بر این باشد که با داشتن دسته بندی مطلوب کاربر را به مسیر دلخواه هدایت کنید.

ایجاد توازن بین دسته‌ بندی‌های اصلی و زیردسته‌ها

در ساده‌ترین حالت یعنی اگر یک دسته بندی دارید که دارای ۱۴ زیر دسته است و یک دسته بندی دارید که فقط ۳ زیر دسته دارد؛ بهتر است که ببینید آیا این دسته بندی را می‌توان به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم کرد؟
حتما تمرکز ویژه ای بر این مطلب داشته باشید و همین الان دسته بندی های خود را کوتاه تر و به اصطلاح بهینه کنید.

پیوندهای یکتایی که از سلسله مراتب صفحات شما پیروی می‌کنند

یعنی اگر محتوایی قرار است فقط از یک بخش خاص در دسترس قرار بگیرد،‌ بهتر است پیوند یکتایش هم با همان شروع شود. به طور مثال اگر قرار باشد ما در یک ادمین فروشگاهی ایجاد کنیم، حتما آدرس محصولاتمان با /shop شروع خواهد شد تا راحت‌تر بتوان تشخیص داد که این صفحه در کدام بخش از سایت قرار گرفته است.

لینک به صفحات مهم در هدر را فراموش نکنید

همانطور که می‌دانیم، اولین چیزی که کاربران (و موتورهای جست‌وجو) با آن مواجه می‌شوند، هدر سایت است. قبلا گفته می‌شد که لینک‌هایی که در ۵۰۰ پیکسل اول سایت قرار می‌گیرند اولویت بالاتری برای موتورهای جست‌وجو دارند؛ پس بیایید لینک‌های مهم را در این بخش قرار دهیم. حتی‌الامکان از متن‌ برای ایجاد Navigation استفاده کنید چون متن‌ها Anchor text (متون قابل کلیک کردن)  قوی‌تری هستند و می‌توانند از نظر سئو سود بالاتری داشته باشند.

اگر در فوترتان به صفحاتی که در هدر لینک دادید، لینک می‌دهید؛ بهتر است که دقیقا از همان ترتیب هدر پیروی کند! اضافه کردن و یا حذف کردن لینک‌ها و تغییر ترتیب این لینک‌ها می‌تواند باعث تخریب تجربه کاربری سایتتان شود.

لینک‌های داخلی را فراموش نکنید!

 

  • لینک‌های داخلی به کاربران اجازه می‌دهند تا در سایت حرکت کنند
  • به ما کمک می‌کنند تا محتواها را راحت‌تر دسته بندی کنیم
  • کمک می‌کنند تا ارزش و اعتبار لینک‌ها راحت‌تر بین صفحات مختلف در جریان باشد

نیازی نیست که حتما کلی وقت صرف ایجاد لینک‌های داخلی خوب کنید، طی روند روزانه تولید محتوای سایتتان می‌توانید این لینک‌ها را ایجاد کنید. لینک‌های داخلی اهمیت دیگر صفحات را برای موتورهای جست‌وجو مشخص می‌کنند؛ همانطور که می‌دانیم صفحاتی که تعداد لینک‌های داخلی بالاتری دارند، شانس بالاتری برای دیده شدن در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو دارند.

“یک ساختار خوب” می‌تواند با خوب فکر کردن، طراحی خوب و برنامه ریزی با دقت بدست بیاید. بهترین زمان برای طراحی ساختار یک سایت، قبل از شروع به کارش است.یعنی دقیقا زمانی که شما یک سیستم وردپرس را نصب کرده و شروع به انتخاب قالب مناسب و یا طراحی قالب برای آن می کنید! البته مثل همیشه، فقط به این نوشته اکتفا نکنید و حتما به دنبال توصیه‌های دیگر وبلاگ‌نویسان در مورد روش‌های بهبود ساختار سایت و سئو برای سایتتان باشید و همیشه ضرب‌المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» را در ذهنتان داشته باشید.


  • FNS

سئو منفی

سئو منفی چیست و راههای مبارزه با آن کدامند؟

جدیداً متاسفانه روشهای سئو منفی در ایران نیز مورد سو استفاده بعضی از کاربران و سئوکاران قرار گرفته است و امید است با این مقاله به دوستانی که در حفظ وب سایت خود می کوشند کمکی کند.
گستاس سیامس فردی با تجربه در بازاریابی اینترنتی است که تخصص او در بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگرو آنالیز وب سایت است. جدیداً بحث های زیادی در جامعه سئو مبنی بر سئو منفی و پتانسیل سئو منفی در ضرر رسانی آن به وب سایت بوجود آمده است. بحث در باب سئو منفی از زمان بروزرسانی الگوریتم پنگوئن در اواسط سال 2012 اوج گرفت. درست همان زمان که بسیاری از وبمسترها این مورد را مد نظر نداشتند یا اصلاً از آن آگاهی نداشتند.

 

اما سئو منفی چیست ؟

سئو منفی مجموعه ای از روشهای مختلف است که توسط رقبای سئو در یک میدان رقابتی برای کاهش رتبه وب سایت رقیب صورت می گیرد. پس از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن در سال قبل، وب سایتهایی که لینک های ضعیف و بی کیفیت داشته باشند رتبه خود را در موتورهای جستجوگر از دست خواهند داد، اما این روشی است که توسط بعضی از اشخاص در سئو منفی برای آسیب رسانی به وب سایت رقیب صورت می گیرد.
گوگل برای بسیاری از وب سایتها که قوانین گوگل را نقض نمی کنند در ابزار وبمستر تولز به وبمسترها لینک های غیرطبیعی را گزارش می کند و این می تواند تمرین خوبی برای جلوگیری از سئو منفی باشد. این هشدارها برای محافظت از سایتهایی است که قوانین گوگل را نقض نمی کند و از اقدامات منفی رقبای خود در سئو بی خبرند.

نمونه ای از تکنیکها در سئو منفی

  • لینک از وب سایتهای با کیفیت پایین : در این روش یک کاربر خرابکار اقدام به دادن لینک های ضعیف و بی کیفیت به وب سایت شما می کند یا در سناریو بدتر حتی با خرید پکیج لینکهای اسپم از سایتهای ارائه دهنده این سرویس به یکباره وب سایت شما را مورد حمله قرار می دهند.
  • آسیب پذیری امنیتی وب سایت : در این روش یک کاربر مخرب که دسترسی به منابع وب سایت شما را دارد با قراردادن متا دیتا روبوت بر روی noindex اقدام به سد کردن راه کرولر های گوگل می کند و در نتیجه هیچ کوئری از گوگل فهرست نخواهد شد و عملاً ارتباط وب سایت شما با موتورهای جستجوگر از بین خواهد رفت.
  • نظرات جعلی : در این روش یک دسته از کاربران خرابکار که رقیب شما هستند، نظرات گسترده ای را به یکباره بر علیه وب سایت شما و لینک های شما ارائه می دهند و به این ترتیب روشی از سئومنفی را شکل می دهند.
  • محتوای تکراری : در این روش رقبای شما با استفاده از این تکنیک در سئو منفی، محتوای وب سایت شما را در چندین وب سایت مختلف کپی می کنند و با محتوای اصلی وب سایت شما بگونه ای گوگل برخورد می کند که انگار به سرقت رفته است. در این حالت گوگل روشهای جریمه سختی را در نظر گرفته است.
  • گزارش سایت اسپم : گوگل به کاربران اجازه می دهد تا وب سایتهایی را که اسپم می دانند گزارش کنند و این رقبای خرابکار را بر این وا می دارد که وب سایت شما را به عنوان اسپم گزارش کنند!

اما آیا راهی برای جلوگیری از سئو منفی هست یا خیر؟

خطرناکترین تکنیک در سئو منفی لینک های اسپمی است که به وب سایت شما روانه می شوند. با این حال، طبق آخرین تحقیقات در مورد وب سایتهای بزرگ لینک های اسپم کارایی آنچنانی ندارد، اما در مورد وب سایتهای جدید و وب سایتهایی که رتبه آنچنان ثابتی ندارند، کار خود را بخوبی انجام می دهد و خداحافظی تلخی برای وب سایت شما در یادتان باقی می گذارد.
این مسئله بحث ها و تبادل نظرهای بسیاری را ایجاد کرد که باعث شد گوگل تمرکز خود را بر روی آن بیشتر کند و نرم افزار Disavow Link Tool را در پایان سال 2012 رونمایی کند. این روش به وبمسترهای برای جلوگیری از سئو منفی کمک شایانی می کند.

Disavow Link Tool

این ابزار که دساوو لینک تولز نام دارد در اکتبر سال 2012 توسط گوگل رونمایی شد و به وبمسترها اجازه داد که لینک هایی که وب سایتشان وارد شده اند را به گوگل گزارش کنند تا گوگل آنها را در نظر نگیرد. البته کارایی دیگر این ابزار نیز توان پاکسازی لینک های اسپم است که در تکنیک های غلط لینک بیلدینگ استفاده شده است.

نتیجه: 

سئو منفی از روشهای محبوبی است که در مقابل وب سایت های جدید و بدون رتبه ثابت موفق است و پیش زمینه سال 2012 است. حتی اگر تا به حال به وب سایت شما حمله ای نشده است شما باید بعنوان وبمستر از کلیه شرایط و لینک های وب سایت خود مطلع و آگاه باشید و بطور منظم لینک های ورودی و ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید تا مبادا اسیر حملات رقبای خرابکار باشید. اگر خدای نکرده وب سایت شما مورد حمله ناگهانی قرار گرفت و رتبه وب سایت شما بیکباره کاهش یافت یادتان نرود که از ابزار Disavow Link حتماً کمک بگیرید.

 


  • FNS

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

 

17 ام اکتبر 2014 (25 مهر 93) روزی مهم برای سئوکاران، وبمستران و صاحبان کسب و کار بود. پنگوئن که تمام سال منتظرش بودیم به مرحله اجرا رسید. گری ایلز از شرکت گوگل در کنفرانس SME اعلام کرد که پنگوئن قریب الوقوع است که می تواند به صورت الگوریتمی جدید یا ماجراجویی جالب برای وبمستران باشد. بنابراین ما بیش از پیش منتظر رسیدن پنگوئن 3 بودیم.

همچنان سوالات بسیاری در مورد نسخه جدید پنگوئن مطرح است. برای مثال، چرا آپدیت آن اینقدر طول کشید؟ آیا خسارت های ناخواسته ای وجود دارد؟ آیا نشانه های جدیدی به همراه دارد؟ آیا با تنوع بیشتری عملی می شود؟ و …

بنابراین زمانیکه اولین نشانه ها از اجاریی شدن پنگوئن را دیدیم، بسیاری از ما شروع به کالبد شکافی و آنالیز موارد ترمیمی و جدید نمودیم.

با توجه به اینکه الگوریتم به کندی اجرا می شود، به زمان و داده کافی نیاز داشتم تا بتوانم آپدیت های اساسی را آنالیز کنم و سپس موارد ترمیمی را بررسی نمایم. همچنین خوشحالم که نزدیک به 10 روز زمان برد تا بتوان این پست را بنویسم چرا که آپدیت های جالبی وجود دارد که بایستی بررسی میکردم. در حال حاضر با اعمال این آپدیت ترمیم هایی صورت گرفته است، معتقدم که بررسی کافی برای نوشتن اولین پستم در خصوص پنگوئن 3 داشته ام. همچنین ممکن است که الحاقیاتی در ادامه بررسی تغییرات جهانی پنگوئن خصوصا در سایت های داخل کشورمان به آن اضافه کنم.

نمای مبهم، مشکلی که داریم!

با توجه به تاخیر زیاد پنگوئن واضح بود که گوگل مشکلانی با الگوریتم دارد. هیچکس نمی داند که مشکلات دقیقا چه مواردی هستند اما می توان حدس زد که نتایج بررسی ها کمتر از حد قابل قبول است. نشانه الگوریتم‌های قبلی پنگوئن بسیار حاد بوده است. الگوریتمی که لینک های اسپم گونه سایت های کم کیفیت را هدف قرار داد. در مقایسه با الگوریتم‌های گسترده و پیچیده مانند پاندا تغییرات بوضوح دیده شد …

پاندا در مورد محتوای سایت ها بود که آنرا کمتر ملزم به تغییر میکرد. از طرف دیگر پنگوئن در مورد لینک های خارجی و لینک هایی که می توان آنها را دستکاری کرد، است. با اجرایی شدن هرچه بیشتر آپدیت های پنگوئن شما می توانید به نشانه های بیشتری از عملکرد آن و اتفاقاتی که رخ می دهد دست یابید. به عنوان مثال، راه اندازی کمپین های منفی سئو، اضافه کردن هر سایتی به هاستی که دارای سایت های کم کیفیت است که قبلا توسط پنگوئن منگنه شده اند و غیره. تمامی این موارد می تواند باعث آشفتگی الگوریتم شود که خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد می کند. در این پست نمیخواهم با سئوی منفی درگیر شوم فقط میخواستم یادآوری کنم که چرا معتقدم گوگل برای ارائه آپدیت جدید دردسرهای زیادی داشت.

هدف من در این مقاله

در اینجا مختصرا مواردی را که از قبل در مورد پنگوئن 3 میدانستیم لیست نموده ام و سپس به نتایج بررسی های خودم خواهم پرداخت که در اکتشافات پنگوئن به آن‌ها رسیده ام شامل ترمیم‌ها، تنبیهات جدید، و دیگر موارد جالب که در بررسی ها به آنها رسیده ام. در واقع من توضیحات بیشتری در مورد پنگوئن، پاندا می دهم و موارد مبهم را باز خواهم کرد. پس شروع کنیم

مواردی که از قبل در مورد پنگوئن می دانستیم:

  • پنگوئن 3 در 17 اکتبر شروع به فعالیت نمود و در 21 اکتبر بطور رسمی اعلام شد.
  • نسخه ای جهانی است.
  • جدید است و در واقع آپدیت بشمار نمی رود. سیگنال های جدیدی اضافه نشده است.
  • سرعت آن کند است لذا چند هفته طول میکشد تا کامل شود. ترمیم ها سریعتر اعمال میشوند.
  • ارزیابی های بین المللی بیشتر است.
  • گوگل در مورد آپدیت اطلاع رسانی خاصی نکرد. این موضوع تا حدی عجیب است. من در ادامه مقاله تا حدودی در این مورد توضیح خواهم داد.

لرزش‌ های متعدد پنگوئن

در حال حاضر حدود 2 ماه از ارائه پنگوئن 3 می گذرد. برپایه طبیعت این آپدیت، نمی خواستم که این مقاله را سریع بنویسم. چونکه نیاز به داده های بیشتری داشتم تا بتوانم سایت های بیشتری را در طول اجرای آپدیت از نظر میزان اثرگذاری، تنبیهات جدید و ترمیم ها بررسی نمایم. این کاری بود که در این دو ماه (از 18 اکتبر) انجام داده ام. زمانیکه پنگوئن برای اولین بار اجرایی شد واضح بود که سرعت کند خواهد بود. می دانستم که پتانسیل زیادی برای رخ دادن فاجعه ای بزرگ (از نقطه نظر گوگل) وجود دارد. بنابراین امکان این وجود نداشت که در یک زمان بصورت جهانی عرضه شود. بجای آن، معتقدم که آنها پنگوئن را با آنالیز SERPها، تنظیم الگوریتم در هر جایی که لازم است و در نهایت افرایش و گسترش آپدیت ها آغاز کردند.

خصوصا در پنگوئن و در این دو ماه اخیر من لغزش های متعددی مشاهده کرده ام. حرکتی شاخص در 22 اکتبر اتفاق افتاد و سپس تغییرات بیشتری در 24 اکتبر رخ داد. بعضی از سایت ها ضربات سریعتری را از تغییرات پنگوئن دیدند درحالیکه بقیه سایت ها با تغییرات بعدی پنگوئن از آن مستفیض شدند!

برای مثال، یکی از مشتریان که به کمک پاندا و پنگوئن سئوی او را انجام داده ام در روز جمعه 24 اکتبر پیشرفت سریعی داشت. آمار آنها را در پایین می بینید. آنها از روز 24 اکتبر 48 درصد پیشرفت داشته اند.

الگوریتم جستجوی گوگل,الگوریتم سرچ گوگل,الگوریتم گوگل پاندا

فوق العاده است! خصوصا برای صاحبان کسب و کار . آنها در طول یک سال به سختی کار کرده اند تا سایتشان را از دیدگاه های مختلف شامل محتوا، لینکها، موبایل و … پاکسازی کنند. عالی است که ببینید آن تلاش زیاد با آپدیت های چندباره الگوریتم جبران میشود (آنها برای پاندا 4 ترمیم شده اند و در حال حاضر برای پنگوئن 3). بهرحال امسال سال خوبی برای آنهاست.

کمی بعد من کاملا منتظر لرزش های بیشتری در مقیاس جهانی بودم. به این معنی که سایت ها ضربات جدیدی را متحمل می شوند در حالی که بسیاری دیگر از سایت ها از روزهای ابتدایی اجرایی شدن پنگوئن 3 اثرات آن را دریافت کرده اند. برای مثال، سایتی ممکن است در 17 اکتبر مورد لطف یا تنبیه قرار گرفته باشد اما در طول لرزش های بعدی بالا و پایین شود. این موضوع را مشاهده کردم و همچنان نیز ادامه دارد.

ترمیم های بیشتر در طول پنگوئن 3

برای آنهایی که مدت زمان طولانی با پنگوئن می جنگند (بعضی با پنگوئن 2 در 22 می سال 2013)، این اپدیت غیر منتظره بود. بعضی از شرکت ها که با انها همکاری کرده ام در 12 تا 18 ماه گذشته به سختی کار کردند تا پروفایل لینکشان را بهینه کنند. این موضوع به این معناست که لینک های غیرطبیعی و هرز و همچنین استفاده از ابزارهای نادرست باعث سوق دادن سایتشان به سمت لینک های هرز می شود.

برای آنهایی از شما که با بهینه سازی لینک آشنایی ندارید، فرایند خسته کننده، دردناک و وقت گیر است و البته ممکن است مشکل لینک های مشابه نیز داشته باشید که چندباری در دایرکتوری ها مشاهده کرده ام.

این اتفاق زمانی می افتد که لینک های غیرطبیعی در دیگر دایرکتوری های کم کیفیت تکرار می شوند. وبسایت‌هایی که در این شرایط کمکشان می کنم بایستی بطور مستمر آنالیز شوند و پروفایل لینکشان بهینه شود. شما به سادگی یا به سرعت نمی توانید از مشکلات رها شوید. این راه سخت و دشوار به ما یادآوری میکند که هرگز نباید دوباره به لینک سازی اسپم گونه روی بیاوریم.

برای مثال، در اینجا سایتی را آورده ام که دارای صدها لینک اسپمی (بصورت پاپ آپ) در تابستان 93 است.

الگوریتم های گوگل,جدیدترین الگوریتم گوگل

سایت هایی که شدیدا برای برطرف کردن مشکلات لینک هایشان تلاش کرده اند با انجام دادن یک تست توسط پنگوئن به لذت شگرفی دست پیدا میکنند. بعضی از سایت ها که تحت حمایت من هستند ارتقا بسیار خوبی با پنگوئن 3 دریافت کردند. من در ادامه دو مورد از ترمیم های اورژانسی انجام شده را آورده ام.

اولین مورد یک خرده فروش در تجارت الکترونیک است که متاسفانه در سالیان گذشته مسیر خطرناکی را طی کرده است. انها شرکت های سئوکار مختلفی را استخدام کرده بودند (بطور متوسط سالی یک شرکت) و هر کدام از آنها هزاران لینک اسپم گونه ساخته بودند. این داستان مشابهی است که از زمان اولین ارائه پنگوئن با آن برخورد کرده ام.

سایت موردنظر زمانی که با بنده تماس گرفت شکلی درست نداشت. بنابراین ما در اولین قدم با لینک های غیرطبیعی درگیر شدیم. من به سختی اما بطور کامل پروفایل لینک آنها را بررسی نمودم و لینک های اسپمی را نشانه گذاری کردم. آنها تیم کوچکی را برای خارج سازی این گونه لینک ها بکار گرفتند و هر چیزی که قابل پاک شدن نبود کنار گذاشته شد. ما فایل غیرقابل حذف را برای دوره چهار تا پنج ماهه مکرراً آپدیت کردیم.

اما، این نکته ای است که بسیاری از قربانیان پنگوئن با آن مشکل داشته اند. کار ما با بهینه سازی لینک در بهار 2014 تمام شد! هر کاری که می توانستیم انجام دادیم اما به وضوح به یک آپدیت یا ورژن جدیدی از پنگوئن نیاز بود. که مطمئنا آن نیز به زودی بوقوع می پیوست درسته؟ … به هیچ وجه. ما بایستی تا 17 اکتبر 2014 صبر می کردیم تا این اتفاق رخ دهد. خبر خوب این است که این سایت به سرعت تاثیرات مثبتی را شاهد بود. شما می توانید در نمودار زیر رشد کلیک و برداشت را از 17 اکتبر به بعد ببینید. همچنین ترافیک طبیعی گوگل پس از اجرایی شدن پنگوئن 52 درصد افزایش یافته است.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

سایت بعدی را نیز به سرعت توضیح می دهم که محاسبات آن از 17 اکتبر آغاز شده است و دیده شد که بصورت پله ای افزایشی را شاهد هستیم که با لرزش ها و تغییرات مرحله ای پنگوئن که در ابتدای مقاله توضیح دادم همراه بوده است. آنها رشدی ناگهانی در 17 و 22 و نهایتا 25 اکتبر شاهد بودند. سایت تغییری فوق العاده از پنگوئن 2 و سپس پنگوئن 2.1 (که گوگل شروع به شمارش کرد) نشان می دهد. پروفایل لینک وبسایت برای anchor text های دقیق از سایت های کم کیفیت غربال شده است.

صاحب سایت درواقع درصد خوبی از لینک های غیرطبیعی را خارج یا nofollow کرده بود. شما تغییرات را در نمودار زیر مشاهده می کنید. توجه کنید به رشد های ناگهانی در لرزش هایی که قبلا بیان کرده بودم.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

بررسی واقعیت بعضی از وبسایت ها وضعیتشان مشخص نیست چون آپدیت هنوز بطور کامل اجرا نشده است.

باید اعتراف کنم که هرچند بعضی از شرکت ها را می شناسم که هنوز منتظر ترمیم پنگوئن هستند (در بعضی از سطوح). آنها مانند شرکتهایی که در بالا آمارشان را آوردم به سختی کار می کنند. آنها پروفایل لینکشان را (با ابزار disavow) پاکسازی کردند و بصورتی خستگی ناپذیر کارکردند تا مشکل خود با پنگوئن را برطرف کنند اما همچنان تغییری در وضعیتشان با پنگوئن 3 ندیده اند. همچنین شرکت های دیگری نیز هستند که از موارد مشابه رنج می برند.اما مجدداً، گوگل اعلام کرد که اجرای کامل ممکن است چندین هفته طول بکشد … بنابراین کاملاً محتمل است که این شرکت ها نیز تغییراتی را مشاهده کنند اما … در طول چند ماه.

نکته ای در مورد خطاهای disavow

در اینجا نکته ای با ارزش بیان میکنم در مورد یکی از مشتریان من که در چالش با پنگوئن 3 مرتکب اشتباه بزرگی شدند. آنها تصمیم گرفتند که ” disavow file” را در اواخر سپتامبر (بدون کمک من) آپدیت کنند در حالی که فایل دارای ارورهای جدی بود. من در نهایت با توجه به تعداد دامنه هایی که disavow شده بودند، مواردی عجیب در ایمیلی از طرف ابزار وبمستر گوگل دریافت نمودم. تعداد دامنه هایی که در GWT ثبت شده بود حدود چندصدتایی کمتر از تعداد قبلی بود که در disavow file ثبت شده بود. همچنین آن چندصد دامنه شامل هزاران لینک هرز بود. سریعاً با مشتری ام تماس گرفتم و آنها ایرادهای disavow file را برطرف نمودند و مجددا آپلود کردند.

وبسایت همچنان ترمیم نشده است (با اینکه در بعضی جهات بایستی اینکار انجام میشد). من واقعا نمیدانم اگر آن اشتباه باعث شده است که پنگوئن بطور کامل از سایت صرفنظر کند یا اینکه همچنان بایستی منتظر لرزشهایی در پنگوئن باشد تا ترمیم شود. امتحانش مجانی است.

بازدیدهای جدید پنگوئن

حال اجازه دهید به بخش منفی پنگوئن 3 بپردازیم. موارد جدیدی بعد از 17 اکتبر صورت گرفته است که من دقیق مورد بررسی قرار داده ام. به راحتی قابل تشخیص است که بعضی از تکنیک های لینک قدیمی هدف قرار گرفته است. تحقیقات من نشان داد که پنگوئن 3 الگوریتمی جدید نیست بلکه باز طراحی شده است.

برای مثال، لینک های anchor text کاملا منطبق از فهرست های اسپمی، بازار مطلب، کامنت های هرز، انجمن های اسپم و غیره در آپدیت جدید پنگوئن هدف قرار گرفته اند. نگاهی بیندازیم به توزیعanchor textهایی که در خطر پنگوئن قرار دارند.

برای مثال در اینجا توزیع anchor text را برای سایتی داریم که توسط پنگوئن 3 هدف قرار گرفته است. تعداد anchor text های کاملا منطبق را بررسی کنید.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

برای افرادی از شما که در سئو تازه کار هستید، یک پروفایل لینک طبیعی اینگونه نیست. معمولاً anchor text کاملا منطبق، به تعداد کم و عبارت برند، بسیار زیاد وجود دارد، آدرس ها برای لینک به صفحات استفاده می شوند، همچنین عبارات طبیعی و مواردی از این دست زیاد است. اگر 20 عبارت anchor text بالایی شما کاملا منطبق باشد این یعنی شما دارید سیگنال “من طعمه ای چرب و نرم هستم” بسوی گوگل می فرستید و گوگل با فرستادن شکارچی پنگوئن پاسخ شما را می دهد! لذا نتایج نهایی چندان جالب نیست.

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

گیج هستیم گیج تر می شویم

باید اعتراف کنم که بعضی از ضربات ادامه دارد اما نه به شیوه ای درست. به عنوان مثال سایتی را پیدا کردم که ساختن لینک هرز را دو روز بعد از اجرایی شدن پنگوئن 2.1 در ماه اکتبر 2013 آغاز کرد… یا خداااااااا! صاحب این کسب و کار اصلا وقت خود را تلف نکرد درسته؟ همچنین آنها اطلاعی از پنگوئن نداشتند و اینکه چه ریسک بزرگی را دارند انجام می دهند. نهایتا آن سایت توسط پنگوئن 3 نابود شد.

من می توانم همچنان موارد دیگری را به شما نشان دهم اما متاسفانه کسل کننده است. زیرا که تمامی آنها شبیه به هم هستند… لینک های اسپمی از سایت های کم کیفیت و استفاده بیش از حد از anchor text های کاملا منطبق. بسیاری از ضرباتی که آنالیز کرده ام خوراک درجه یک پنگوئن بوده اند. این گونه سایت ها شبیه توپی هستند که در پارک آبی با پنگوئن ها با آن بازی می کنند و گوگل انها را از پارک بیرون می اندازد.

آپدیت بعدی و تناوب آن؟

در SMX گری ایلز توضیح داد که الگوریتم پنگوئن جدید ساختاری دارد که گوگل می تواند پنگوئن را بیشتر اپدیت نماید (شبیه پاندا). همه ی نشانه ها به بازطراحی پنگوئن 3 ختم میشد، بنابراین مطمئن نیستم که بطور منظم اپدیت پنگوئن را ببینیم(جدا از موارد اجرایی). این موضوع دلیل این امر است که بیشتر از یکسال منتظر اپدیت جدید بوده ایم…

همچنین از جان مولر در مورد آپدیت منظم پنگوئن سوال پرسیده شده بود که او پاسخ داد: فصل تعطیلات نزدیک است… اگر این حرف را فرض خود قرار می دادیم به ژانویه به عنوان نزدیکترین زمان ممکن برای ارائه آپدیت جدید پنگوئن نگاه می کردیم اما این زمان می توانست طولانی تر هم باشد یعنی مثلا بهار 2015!

مهم – مروری بر آپدیت های الگوریتم

در گذشته توضیح داده ام که با اجاریی شدن آپدیت های متنوع گوگل در یک زمان آدم دچار سردرگمی می شود. الگوریتم ساتدویچ از آوریل 2012 مثالی خوب در این زمینه است. گوگل پاندا، پنگوئن و مجددا پاندا را در عرض 10 روز ارائه کرد

خب می بینیم که در حال حاضر نیز پنگوئن 3 در 17 اکتبر اجرایی شد در حالیکه آخرین نسخه Pirate یک هفته قبل از آن ارائه شد. ما مشاهده کردیم که لرزشی در پاندا در روز جمعه 24 اکتبر رخ داد. مشتریان زیادی داشته ام که با پاندا مشکل داشته اند.

یک تاثیر بد از پاندا

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

یک ترمیم بزرگ از پاندا در همان زمان

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم پنگوئن گوگل,الگوریتم جدید گوگل

این اتفاق چالشی بزرگ برای وبمستران است. بهرحال اگر سئوی سایت خود را برپایه الگوریتمی غلط انجام دهید مطمئن باشید که به مشکل برخواهید خورد. لذا بیخود زمان و پول و منابع خود را هدر ندهید.

همیشه از آخرین آپدیت گوگل خبر داشته باشید!

درنهایت باز هم میگویم که می توانستم خیلی زودتر از اینها چند مقاله در مورد پنگوئن 3 بنویسم. اما داستان سئو روز به روز پیچیده تر میشود. برخلاف ادعای خیلی از دست اندرکاران سئو، قرار نیست موضوع سئو موضوعی آسان شود چرا که گوگل با سرعتی خیلی بیشتر از سرعت ما در حال بروز رسانی است…

منتظر نظراتتان هستم

  • FNS

بعد از انتشار مطالب در سایت گام بعدی افزایش بازدید است.چون باید اشخاصی باشند که مطالب شما را مطالعه کنند و به آن نظر بدهند یا مطالب شما را باز نشر کنند .یکی از راهی ها افزایش بازدید سایت خرید ترافیک است که قبلا در مورد آن توضیح دادم و امروزه اکثر مدیران وب سایت ها تلاش میکنند تا سایت خود را هرچه بهتر سئو کنند و از طریق کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل آمار بازدید سایت خود را بالا ببرند اما آیا بدون کمک گوگل هم افزایش بازدید سایت ممکن است ؟

 

پاسخ این سوال مثبت است.بله میتوان بدون کمک گوگل هم کارهای انجام داد که نتیجه آن افزایش بازدید سایت شما خواهد بود.

بودن در صدر نتایج گوگل مهم است ولی گوگل همه چیز نیست. بدون آن هم میتوان بازدید کننده برای سایت جذب کرد.

1-پست میهمان بگذارید : یکی از آسان ترین راه ها برای افزایش بازدید سایت انتشار پست میهمان در سایتهای هم موضوع با سایت شما است که بازدید کننده  خوبی دارند و میتوانند به شما کمک کنند بخشی از ترافیک آنها را به خود اختصاص دهید و از طریق انتشار مقاله در سایت آنها در عمل برای خودتان بازدید ایجاد کنید چون لینک سایت شما در انتهای مقاله درج میشود.

برای شروع میتوانید یک جست و جوی ساده در گوگل انجام دهید و لیست سایت های موفق هم موضوع خود را پیدا کنید و اگر در سایت آنها قسمت پست میهمان وجود ندارد میتوانید به مدیر سایت ایمیل بزنید و از او بخواهید مقاله شما را  هم در سایت خودش به نام مشا منتشر کند و اگر مقاله شما مفید و کاربردی باشد حتما مدیر آن سایت درخواست شما را قبول خواهد کرد.

2-در انجمن ها فعال باشید : در هر موضوعی که فکر کنید چندین انجمن کاربردی وجود دارد که میتوانید در آنها عضو شوید و مطالب خود را  منتشر کنید و همچنین در موضوعاتی که سایر کاربران منتشر میکنند شرکت کنید و به بحث و تبادل نظر بپردازید. از این طریق هم میتوانید خودتان  را بیشتر نشان دهید و بخشی از کاربران آن انجمنها را که علاقه مند به مطالب شما هستند را به سایت خود هدایت کنید.

3-در شبکه های اجتماعی فعال باشید : بسیاری از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و شما هم میتوانید با استفاده از شبکه دوستان خود و همچنین عضویت در گروه ها و شرکت در مباحث به افزایش بازدید سایت خود کمک فراوانی بکنید و بدانید معمولا شبکه های اجتماعی حالت ویروسی دارند یعنی اگر شما یه مطلب مفید و کاربردی ارائه کنید خیلی زود توسط اعضا بازنشر میشود و در زمان کمی هزاران نفر آن مطلب را مطالعه میکنند و طبیعتا در این میان افرادی که علاقه مند به موضوعات شما  هستند وارد سایت شما  میشوند و به خوانندگان سایت شما تبدیل میشوند.

4-کامنت هوشمندانه بدهید: ارسال کامنت هم یکی دیگر از روش های افزایش بازدید سایت است که کمک میکند بتوانید از سایتهای بزرگ برای خود بازدید کننده بگیرید.ولی هرگز برای اینکار اسپم نکنید. سعی کنید حتما مقاله منتشر شده را با دقت و تا انتها مطالعه کنید و بعد از آن در انتهای مطالب کامنت خود را به صورتی مفید و کاربردی ارسال کنید که مدیر سایت با خواندن کامنت شما متوجه شود که مطلب را خوانده اید و قصد اسپم ندارید . سایر کاربران نیز وقتی کامنت شما را میخوانند متوجه نظر کارشناسی شما میشوند و سعی میکنند با مراجعه به سایت شما سایر مطالب مرتبط را مطالعه کنند.

5-از متخصصین بخواهید: در هر رشته ای افراد با تجربه و متخصصی وجود دارند که در سایتهای خود مطالب واقعا مفیدی منتشر میکنند که هزاران خواننده ثابت برای مطالب خود دارند. شما میتوانید با این افراد متخصص دوست شوید و از آنها بخواهید خواندن سایت شما را به کاربران سایت خود توصیه کنند.و چون کاربران به این افراد اعتماد دارند حتما به سایت شما سر میزنند و آمار سایت شما بالاتر خواهد رفت

6-ایمیل و تبلیغات : اگر برای سایت خود بودجه خوبی در دست دارید میتوانید از طریق سفارش تبلیغات بنری و متنی و حتی ارسال ایمیل تبلیغاتی برای هزاران کاربر مختلف آنها را با سایت خود جذب کنید ولی بهتر است در این روش حتما هدفمند عمل کنید زیرا شخصی که پزشک است هیچ علاقه ای به خواندن مطلب مرتبط با جوشکاری ندارد.پس مخاطب خود را هدفمند انتخاب کنید که مطمعن شوید افراد برای خواندن مطالب شما وارد سایت میشوند و با این کار عملا bounce rate سایت خود را هم کاهش میدهید.

روشهایی که در بالا مطالعه کردید به شما کمک میکند برای افزایش بازدید سایت و همچنین لینک سازی برای سایت.با کمک این روشها دیگر نیازی نیست نگران رتبه سایت خود در گوگل باشید و میتوانید روزانه هزاران بازدید جدید به سایت خود اضافه کنید. در این مقاله میتوانید بیاموزید حالا که چگونه بعد از جذب بازدید کننده او را در سایت خود نگه دارید.

  • FNS
یکی از موضوعاتی که با عث افزایش لینک و بازدیدبیشترسایت خودمان میشودهمکاری دردیگرسایتها وگذاشتن پست و معرفی سایت خودمان است برعکس که فکرمیکننداین کارباعث میشودبازدیدسایتشان کاهش یابند اما نکته اینجاست که بازدیدکنندگان ان سایت بعدا بازدیدکننده سایت شما هم میشود

اما نکته اشتباه درنحوه بازنشریااقتباس از سایرسایتها

اینجا موضوع اخلاقی نیست چراکه اغلب سایتها مایلندمطالبشان با ذکر ماخذدردیگرسایتها ذکر شود  اما به نظرشما اشکال ان کجاست  نکته در نحوه گذاشتن لینک سایت مرجع است  واین که گوگل زود متوجه میشود که شما مطالب تو لید نکردید فقط کپی کرده اید واگر قوانین زیر را عایت نکنید گوگل به شما نمره منفی میدهد چرا که فکر میکند شما سارق اطلاعات هستید

اما چیکار کنیم که این اتفاق نیفتد

ما وقتی به عنوان یک تولید کننده محتوادرعرصه اینترنت وارد میشویم  گوگل سریع مقالات واطلاعات جدیدی که دران لحظه  تولید و ووارد اینترنت میشود اول ان را بررسی میکند که ایا مشابه ان هست یا نه و اگر نباشد ان را سریع به عنوان مرجع اندیکس میکندبرای اولین بار .وقتی برای بار دوم ان مقاله یا دیتا باز نشر میشود گوگل سریع مجدد چک می کند که ببیند از کدام منبع کپی شده است  حالا نکته قابل توجه گوگل چی هست  که چگونه انرابررسی کندکه ایا سارق هستیدیا بازنشرهستید؟ کاری که گوگل میکند سریع به لینک مقاله نگاه می کند

و اما اشتباه ما

ما وقتی منبعی را از سایتی باز نشر می کنیم

لینک ان را میشکنیم و فقط تایپ میکنیم منبع فلان سایت برخلاف تصورما که می خواهیم لینک صاحب سایت ان جا نباشد تا کاربر زود از سایت ما خارج نشود
واین بررگترین اشتباه در باز نشر است چرا که وقتی گوگل لینک منبع را پیدا نکند شمارا سارق می پندارد ورتبه منفی میدهد پس بهتره لینک منبع را از انتهای مقاله  جدا نکنیم یعنی فقط به صورت تایپ نباشدو اما وقتی  گوگل لینک را تشخیص دهد  شمارا از عوامل انتشارمرتبط با سایت تولید کننده محتوا حساب میکند و رتبه به شما می دهد
با تشکر از همه شما
  • FNS

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان ارجمند
در این آموزش از مجموعه آموزش های سئو همراه شما هستم با یک آموزش فوق العاده کاربردی دیگر و امیدوارم شما نیز بتوانید از ان بهره کافی را ببرید.دوستان در این آموزش میپردازیم به عملیاتی که باید در بدو تاسیس وب سایت خود بر روی سئو ان صورت دهید و این عملیات و راهکار هایی بسیار مهم و تاثیر گذار است.پس تا انتها همراه من باشید

  • اصول سئو را خود به شخصه یاد بگیرید

دوستان در قدم اول باید خود به شخصه تمامی اصول سئو را یاد بگیرید که برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد و شما میتوانید از آن ها استفاده کنید که یکی از این روش ها Google webmaster guidelines است که میتواند برای شما بسیار مفید باشد.از طرفی یادگیری اصول سئو برای داشتن وب سایتی موفق بسیار مهم است و سبب میشود تا دیگر شما اسیر جریمه های گوگل نشوید.از طرف دیگر شما میتوانید با داشتن دانش سئو وب سایت خود را در زمان بسیار کمی از صفحات دور موتور های جست و جو به صفحه اول رهنمون شوید.

  • سریعا وبلاگ نویسی را آغاز کنید

دوستان در بدو شروع کار وب سایت خود سریعا وبلاگ نویسی را آغاز کنید و با ارسال حداقل یک پست مفید و جذاب در هفته آن را تا روزی یک یا دو مطالب نیز پیش ببرید و حتما باید این مطالبی را که مینویسید از نظر نوشتاری استاندارد باشد و همچنین حاوی مطالبی کارآمد و مفید باشد زیرا گوگل با آپدیت الگوریتم های سئو خود روی این مسئله بسیار حساس است

  • داشتن محتوایی کارآمد و جذاب

دوستان همیشه و نه در ابتدای کار وب سایت خود سعی کنید تا میتوانید مطالب با محتوای ارزشمند را انتشار دهید و از کلمات کلیدی در مطالب خود به تعداد زیاد استفاده نکنید این امر سبب میشود که امتیاز بالایی از گوگل دریافت کنید و رتبه بالایی را برای وب سایت خود به ارمغان بیاورید.

از همراهی شما عزیزان در قسمت اول این آموزش ممنونم
موفق و پیروز و سربلند باشید

  • FNS

افزایش بازدید از گوگل,برند شدن در گوگل,تغییر نگاه گوگل

چگونه برند شدن برای گوگل سوالی است که بارها برای خود من هم پیش آمده بود چه برسد به کاربران و دوستان عزیزم.به همین سبب نتایج بررسی هایم را در موارد ذیل شرح می دهم :

167. anchor text نام برند: anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.
168. جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند (یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors”)، گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.
169. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک: برندها تمایل دارند که صفحات فیس بوک با لایک فراوان داشته باشند و به نظر می رسد گوگل به این مسئله توجه می کند.
170. سایت دارای پروفایل توئیتر و دنبال کننده: پروفایل های توئیتر با دنبال کننده فراوان نشان دهنده ی برندی محبوب هستند.
171. صفحه رسمی کمپانی در لینکداین: بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحاتی در لینکداین دارند.
172. کارکنان لیست شده در لینکداین: رند فیشکین معتقد است که داشتن پروفایل در لینکداین توسط کاربران نشان دهنده ی این است که کار آنها در شرکت شما سیگنالی برای برند شدن است.
173. قانونی بودن اکانت های شبکه های اجتماعی: اکانتی در شبکه های اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از اکانتی که 10000 دنبال کننده و تعداد زیادی تعامل کاربری دارد تفسیر می شود (و این کاملا نشان دهنده این است که چرا بسیاری از صفحات سایت های ایرانی در فیسبوک که میلیون ها دنیال کننده دارند و آن ها را خریده اند مورد توجه گوگل قرار نمی گیرد و حتی خوب فیسبوک هم بعضی از آن ها را می بندد).
174. نام بردن از برندها در سایت های جدید: برندهایی که واقعا بزرگ هستند توسط سایت های جدید در گوگل نام برده می شوند. در حقیقت، بعضی از برندها حتی در صفحه اول خوراک خبری مخصوص به خودشان را درگوگل دارند
175. برندها بدون لینک شدن، نامبرده می شوند. گوگل احتمالاً به برندهای بدون لینک دهی داخلی توجه می کند و انرژی را به عنوان سیگنال برند درنظر می گیرد.
176. تعداد اعضای RSS : با درنظر داشتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب Feedburner RSS  است، منطقی است که آنها به داده های عضویت RSS به عنوان سیگنالی/نشانه ای از محبوبیت برند نگاه کنند.
177. موقعیت با لیست محلی گوگل پلاس: کسب و کارهای واقعی دارای شرکت و یا مکانی برای فعالیت هستند. ممکن است که گوگل موقعیت مکانی انها را دریابد تا تعیین کند که آیا سایت برند بزرگی است یا خیر.
178. وبسایتی که مالیات پرداخت می کند: Moz گزارش داده است که گوگل ممکن است نگاهی به اینکه ایا یک سایت با کار پرداخت مالیات در ارتباط است یا نه بندازد (البته این مورد در ایران وجود ندارد!).

به طور کلی برای برند شدن از نگاه گوگل باید مکانی داشته باشید و آن را در گوگل ثبت کنید ، برای سایتتان در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی برتر صفحات اختصاصی داشته باشید و برای این صفحات مدیران توانا استخدام کنید ، سعی کنید در سایت های برند دیگر از سایت شما نام برده شود و صد البته سعی کنید به شما لینک بدهند تا گوگل شما را در یک زمینه خاص برند در نظر بگیرد.

  • FNS

گوگل آنالیتیک یک سرویس رایگان متعلق به گوگل است که آمار بازدیدکنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود.

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتیک به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

از معایب این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تمام اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار میگرد و عیب آن این است که اگر خطایی در سایت داشته باشید گوگل سریع خبر دار می‌شود.

۲. کاهش سرعت نمایش صفحاتی که در حال آنالیز هستند. در صورت قطعی ارتباط با گوگل به صورت موقت بالا آمدن صفحات همراه با خطا خواهد بود. همچنین در برخی موارد، ناسازگاری با برخی از اسکریپت‌های آمارگیر مستقل دیده شده است.

۳. این سیستم هم بصورت رایگان و هم بصورت تجاری فعالیت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم رایگان کمبودهایی نسبت به نسخه تجاری دارد که قطعاً موارد مهمی هستند.

 


  • FNS

امروزه بسیاری از سایت ها از ایمیل مارکتینگ استفاده استفاده میکنند و یکی از راه جذب مخاطب به سایت برای فروش کالا و خدمات است.اما ایمیل مارکتینگ هم مانند سایر ابزارهای سئو دارای اصول خاصی است.

 

هر روزه صدها ایمیل از جاهای مختلف دریافت میکنیم که خیلی از آنها  را بدون اینکه حتی بازکنیم از اینباکس پاک میکنیم.تصور کنید خود شما هم کاربرانی دارید که در بازه های زمانی برایشان ایمیل میفرستید پس چکار باید بکنید که کاربران شما متن ایمیل را مطالعه کنند و چگونه میتوانید یک ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید.

1-عنوان جذاب : باید عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید که وقتی کاربر در اینباکس خودش آن را درمیان ده ها ایمیل دیگر مشاهده کرد ترغیب شود ایمیل شما را باز کند و متن آن را مطالعه کند. عنوان :" آموزش تند خوانی " جذاب نیست اما عنوان "پنج روش که به شما کمک میکند تند تر بخوانید و بهتر بفهمید" برای کاربر جذاب و وسوسه برانگیز است.

2-فروش از ابتدا : هرگز در ایمیل اول کاربرخودرا وادار به خرید محصول نکنید.سعی کنید توضیحات مرتبط و تکمیلی به او بدهید و سعی کنید اعتماد او را جلب کنید بعد به سراغ فروش بروید.

3-خصوصی سازی : کسی حوصله اسپم را ندارد پس اگر ایمیلی که متن آن باسلام دوست عزیز شروع شود بلافاصله پاک میکند. باید متن ایمیل برای هر گیرنده اختصاصی شده باشد یعنی ابتدای ایمیل با سلام جناب آقای رضا...... شروع شود.

4-اعتماد سازی : وقتی ایمیل با  نام مخاطب شروع میشودپس کاربر سعی میکند متن آن را بخواند و این تعامل متقابل باعث جلب اعتماد او میشود.پس وقتی اعتماد کاربر را جلب کردید بعد از آن میتوانید او را به سایت خود دعوت کنید و کالا و خدمات خود را به او عرضه کنید.

مهم ترین مساله برای شما جذب کاربر برای سایت تان است و برای کاربر هم اعتماد به فروشنده و خرید محصولی که نیازش را رفع کند است.پس با شخصی سازی ایمیل میتوانید یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید.

  • FNS