آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

۳۵ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت digikala

رسیدیم به یکی از سایت هایی که بیشترین درخواست تحلیل را طی دو ماه گذشته از سوی کاربران داشته است.به جز بحث سئو باید کمی هم بیشتر در مورد این سایت صحبت کنیم.نه فقط به خاطر اینکه بنده شخصا علاقه خاصی به این سایت دارم بلکه به خاطر اینکه دیجی کالا پردرآمدترین سایت و شرکت ایران است (طبق اعلام وزارت صنایع و معادن) .

آنهایی که از سالها پیش در اینترنت فعالیت می کردند و دنبال مرجعی به جهت راهنمایی برای موبایل و کامپیوتر بودند قطعا می دانند که دیجی کالا چه بود و چه شد !!!

سایتی با ارائه فقط چند محصول برند و برتر اما با مدیریت قوی و بروزرسانی سریع و با پرسنل و کارشناسان دلسوز دیجی کالایی شده که امروزه در اکثر همایشهای اینترنتی در ایران به عنوان الگو از آن یاد می شود.

اگر بخواهم از سئو دیجی کالا بگویم صحبت به این چند خط اکتفا نمی کند اما بدانید که هدف من تعریف و تمجید از دیجی کالا نبود بلکه می خواستم یاداوری کنم که : بهترین ها از روز اول بهترین نبوده اند و با سعی و تلاش شبانه روزی همه می توانند بهترین باشند.

راستی یادمان نرود دیجی کالا نقش فرهنگ سازی فروش اینترنتی را در ایران داشته است (اما اینکه چگونه این کار را کرده است مقاله ای جداگانه می طلبد)

خوب دیگر برویم سروقت بررسی سئو این سایت :

تاریخ تحلیل : 12 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 940

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 11

پیج رنک گوگل : 3

امتیاز سئو جهانی : 66%

تعداد بک لینک : حدود 2894 لینک

عمر دامنه : حدودا 7 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 18.3% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 7 که عالی است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 10 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 559

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 231

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 189

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.digikala.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات محصولات و سایر توضیحات بررسی شده بسیار خوب از این تگ ها استفاده شده است.

– عدم ساخت لینک برای کلمات کلیدی در صفحات داخلی سایت با توجه به دو نکته که اولا از کلمات کلیدی در سورس استفاده شده است و دوما با توجه به تعداد زیاد لینک های تولیدی از سوی دیجی کالا به عنوان مطالب اصلی ، خیلی نظر بنده را به خود جلب کرد و باید بگویم که عدم ساخت لینک های بی ارزش در سایت در حالیکه لینکهای ارزشمند زیادی وجود دارد در بحث سئو سایت موثر است.

– این سایت در صفحه اصلی خود از متاتگ های keywords و description به صورت بهینه استفاده کرده است اما باز هم به جهت بهبود سئو جای کار دارد.

– استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار و به بهترین شکل ممکن و در تعداد کافی یکی از نکات بسیار موثر در سئو دیجی کالاست.

– آدرس های مطالب این سایت تقریبا به لحاظ سئو و منطق در بهترین شرایط قرار دارند.چرا گفتم تقریبا ؟ چون اگر از Category در url ها استفاده نمی کرد بهترین حالت ممکن می شد.

– چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است.(البته این بیشتر در دید کاربر تاثیر دارد تا در سئو)

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی بد نیست.

اگر مقالات آموزش سئو بنده را دنبال کرده باشید قطعا به یاد دارید که بارها و بارها از تولید محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در سئو یاد کرده ام و مهمترین عامل پیشرفت دیجی کالا هم در سئو تولید محتوای بسیار باکیفیت است.

یکی از موارد دیگری که بسیار در بالا ماندن مطالب تاثیرگذار است بروزرسانی مداوم مطالب تولیدی است که در سایت دیجی کالا با توجه به اینکه هرچند روز یکبار کاربران نظرات ارزشمندی در زیر مطالب سایت قرار می دهند این خود به نوعی سورس را بروز می کند و برای سئو سایت بسیار مفید است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد نوع دسته بندی دقیق و ریزبینانه سایت دیجی کالاست.

به امید آنکه تمام فروشگاه های اینترنتی ایران به سئو سایت خود بیشتر توجه کنند و سعی کنند نزدیک دیجی کالا شوند.

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS
سئو سایت,لینک دایرکتوری

ابتدا عرض کنم که این مقاله واقعا تخصصی است و اگر در زمینه سئو زیاد اطلاعات ندارید ، اگر بعد از مطالعه متوجه نشدید درمورد چه چیزی حرف زدیم اشکالی ندارد !

برگردیم به روزی که قرار دادن سایت در حجم بالایی از انواع فهرست ها، روشی خوب برای بالا بردن رنک/محبوبیت صفحه، بدست آوردن anchor textهای هدفمند و افزایش ترافیک بشمار می رفت.

نرم افزار های شسته و رٌفته و آسانی وجود داشت که این کار را به راحتی برای شما انجام می داد … روزهای خوبی بود.

با این حال امروزه، که مرتبط بودن و کیفیت لینک‌ها همه چیز است، این دسته بندی ناگهانی لینک ها باعث مجازات شدن سایت شما می گردد.

بنابراین آیا مسیر مطالب ارسالی روشی مقرض شده در سئو سایت بشمار می رود؟ نه دقیقا…

همچنان تعدادی فهرست راهنما با رنک بالا به افزایش قدرت/کیفیت سایت شما کمک می کنند.

فهرست هایی مانند یاهو (اگر توان پرداخت هزینه آن را دارید) و DMOZ (اگر می توانید لیستی بدست آورید!) همچنان بصورت مستقیم کمک حال سایت شما هستند و به متنوع بودن پروفایل لینک کمک می کنند.

کمی صمیمی برای تفهیم بیشتر : میشه گفت منظور از فهرست ها یه جورایی لینک دایرکتوری های ارزشمنده.

*** فهرست راهنما در سئو همچنان به سئوی سایت شما کمک می کنند!***

  • FNS


افزایش ترافیک,طراحی ریسپانسیو سایت,طراحی سایت در سئو

بنده اول این مقاله باید عذرخواهی کنم بابت عنوان مجهول آن ! -> عذر خواهی مرا بپذیرید.

چند دقیقه ای روی عنوان فکر کردم اما نتوانستم بهترین عنوان (برای اینکه شما دوستان عزیزم آن را متوجه شوید) را به درستی انتخاب کنم.

اما در کل باید خدمت شما عرض کنم که در این مقاله می خواهم از اهمیت لود صحیح ساختار سایت در موبایل ها صحبت کنم.

وبگردی با موبایل گسترده و در حال بیشتر شدن است. ممکن است شما در همین لحظه دارید این مقاله را از طریق موبایلتان مطالعه می کنید.

15% از ترافیک من در تیر ماه از طریق موبایل بود.

بنابراین واضح است که از نگاهی کاربردی، شما علاقه مند هستید که سایتتان از طریق موبایل بخوبی نمایش داده شود (بنده responsive layout را پیشنهاد می دهم)

اما آیا داشتن سایتی با طراحی خاص به گونه ای که خیلی راحت بر روی موبایل نمایش داده شود باعث بهبود ترافیک و رنک شما می شود؟

نظر مت کات در سال 2013 :

اگر محیط موبایلی ندارید … وقت آن است روی آن کار کنید

این صحبت به خوبی تاییدی است بر اینکه محیط موبایلی یکی از فاکتورهای کیفیت است (یا بزودی خواهد بود) بنابراین مطمئن شوید سایت تان محیط موبایلی را در اولویت دارد.

قطعا این امر دلیل این موضوع است که گوگل به این سایت ها رنک بالاتری در جستجوهای موبایلی می دهد.

در واقع اگر من خودم را جای شما بگذارم در اولین گام این سوال در ذهنم پیش می آید که آیا منظور ساخت اپلیکیشن برای سایتمان است ؟

خیر.منظور این است که همین نسخه تحت وب سایت شما باید خود را منطبق بر تغییر سایز در موبایل ها و تبلت ها به گونه ای تغییر دهد که تمام محتوا کاملا و به راحتی قابل مشاهده باشد.

  • FNS

بررسی سئو سایت سنجش


بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو قالب

خوب ، به عنوان دومین سایت جهت بررسی سئو سایت های بزرگ سایت سازمان سنجش آموزش کشور را انتخاب کردم.این سایت در حال حاضر یکی از سایت های پربازدید کشور است (چرا می گویم در حال حاضر؟ زیرا همانطور که قطعا می دانید سایت سازمان سنجش نقش اطلاع رسانی اطلاعیه های مهم سازمان سنجش مثل نتایج کنکورهای سراسری را به عهده دارد و در زمانی که خبری از کنکور و نتایج آن نیست این سایت هم خیلی سریع آمار خود را از دست می دهد)

خوب دیگر توضیحات کافی است و برویم سر تحلیل سایت سنجش :

تاریخ تحلیل : 8 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 1590

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 10

پیج رنک گوگل : 6

امتیاز سئو جهانی : 61%

تعداد بک لینک : حدود 10617 لینک

عمر دامنه : حدودا 14 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 20.90% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 5.41 که خیلی خوب است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 9 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 3033

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 333

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 91

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.sanjesh.org/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات مقالات و اطلاعیه های خود به درستی از این تگ ها استفاده کرده است.

– این سایت اصلا در صفحه اصلی خود از تگ keywords استفاده نکرده است (البته ناگفته نماند که این تگ در اصل برای موتورهای جستجوگر به جز گوگل کاربرد دارد)

– همچنین این سایت از تگ description هم در صفحه اصلی سایت خود استفاده نکرده است.

– هیچ نوع کلمه کلیدی در این سایت استفاده نمی شود و البته در این نوع سایت عدم استفاده بهتر از استفاده است.

– آدرس های مطالب این سایت به هیچ عنوان بهینه نیستند و هرگونه که برنامه نویس دوست داشته url ها را سخته است

– چیدمان تبلیغات عالی است و کاملا مورد تایید است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی خوب است.

حالا به جایی رسیدیم که باید بگویم چرا این سایت هم با سئوی تقریبا ضعیف در جایگاهی خوبی در الکسا قرار دارد و هم ورودی گوگل خوبی دارد.

مهمتین نکته در ورودی سایت سنجش آمار بازدید ثابت است.همانطور که شما هم می دانید دامین این سایت بارها و بارها در طول سال از طریق رسانه های صوتی و تصویری و حتی روزنامه ها اعلام می شود و در واقع برند معتبر این سازمان و در عین حال نیاز مبرم دانشجویان به این سایت باعث ایجاد ترافیک بسیار بالا شده است که البته باز هم باید یادآوری کنم که این ترافیک مقطعی است نه همیشگی !

اما نکته مهم دیگر در سایت سنجش ، برند بودن آن است.در ایران سنجش یک برند است و با توجه به اینکه دامنه آن هم دقیقا همان برند اصلی است این باعث که می شود در گوگل همواره جزو لینک های اول مقالات خود قرار گیرد و از طرفی با توجه به اعتبار آن ، جستجوگران اینترنتی حتی اگر لینک های این سایت در رتبه اول گوگل نباشد ، روی آن ها کلیک می کنند و این خود سبب می شود که آن لینک ها خیلی زود به رتبه یک برسند (بر اساس اصل اعتمادسنجی گوگل)

در کل باید بگویم در سایت سنجش با توجه به اینکه هیچ نیازی به سئو ندارند هرگز بر روی این اصل بسیار مهم کار نشده است و حتی از نکات اولیه سئو هم چشم پوشی شده است.

نظر شخصی من : آیا بهتر نبود این سایت که مرجع اطلاع رسانی عرصه دانشجویی ایران است ، دانش به این مهمی را گسترش می داد تا سایت های ایرانی در جهان دارای رتبه های بالا باشند ؟!!!

بار هم می گویم : به امید کشوری پر از سایت های سئو شده !

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS
افزایش بازدید,افزایش ترافیک,سئو سایت

با رشد سایت تان پی خواهید برد که بطور منطقی روز به روز نکات مختلفی در امر ترافیک از سوی گوگل اعمال می شود. این موضوع شبیه یک فلات بنظر می رسد. برای مثال روزی 100 ، 200 یا تعداد دیگری بازدیدکننده .

این نکته نشان می دهد که در واقع گوگل بر اساس پارامترهای مشخصی روزانه کلاهی روی میزان ترافیک دریافتی سایت شما قرار می دهد، بنابراین می بینید که با رسیدن به حد روزانه تحمیل شده، دیگر در نتایج جستجو نشان داده نمی شوید (در آن روز).

آیا موضوع این است؟

خب، بحث بسیاری در موضوع حد ترافیک به عنوان شاخصی در سال 2010 شروع شد و بسیاری از وبمستران بطور قطع فکر می کنند که موضوع مهمی است.

با این حال، پرسش این که آیا الگوریتمی برای حد ترافیک در بسیاری از جلسات برای گوگل نشینان مطرح شده است و آنها بطورشفاف اظهار داشته اند که برنامه خاصی برای اینکار وجود ندارد.

بنده هم پس از بررسی روند پیشرفت و ثبات چند سایت بزرگ به نتایجی رسیدم اما برای اینکه بتوانم نتایج حاصله را به شما دوستان عزیزم عرضه کنم باید اطمینان حاصل می شد.به همین جهت به سایت های بزرگان سئو جهان سری زدم و مطمئن شدم که واقعا هر داستانی که قبلا بوده در حال حاضر گوگل هیچ حدی را برای میزان ترافیک یا بازدید یک سایت مشخص نمی کند.

بنده باز هم پیشنهاد می کنم فقط بر روی تولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند تمرکز کنید و همچنین از سئو سایت هم غافل نشوید و سایر موارد و در واقع پیشرفت خود را به دست گوگل بسپارید.

  • FNS
بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو قالب

با توجه به اینکه بحث صحبت در مورد سایت های بزرگ و پربازدید همواره از سوی کاربران نیوسئو بسیار مطرح می گردد برآن شدم تا برخی از سایت های متفاوت ایران را کم کم مورد بررسی قرار دهم تا هم شما دوستان عزیزم با تیترهای اصلی بررسی سئو یک سایت آشنا شوید و هم کمی از مدیران سایت های بزرگ گلایه کنم که چرا از سئو در ایران خیلی کم استقبال می شود.

به عنوان اولین سایت ، ورزش 3 را انتخاب کردم چرا که این سایت در این تاریخ رتبه 4 الکسا ایران را دارا می باشد و پربازدیدترین سایت ایرانی محسوب می شود (اگر در ذهنتان این سوال پیش آمد ،  پس بلاگفا که 3 است چه جایگاهی دارد باید یادآور شوم بلاگفا سیستم بلاگ دهی است و کلا داستان متفاوتی دارد)

تاریخ تحلیل : 4 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 305

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 4

پیج رنک گوگل : 5

امتیاز سئو جهانی : 81%

تعداد بک لینک : حدود 9757 لینک

عمر دامنه : حدودا سه سال و شش ماه قبل

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 18.50% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 8.54 که عالی است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 11 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 1554

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 15183

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 815

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت در آدرس http://www.varzesh3.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h یا استفاده نشده است و یا نادرست استفاده شده است.

– محتوای موجود در تگ keywords بسیار خوب هستند ولی تعداد آن ها کمی زیاد است.

– محتوای موجود در تگ description بسیار ضعیف هستند و اصلا بهینه سازی نشده اند.

– کلمات کلیدی که در مطالب این سایت اخیرا استفاده میشود اکثرا ناصحیح انتخاب می شوند.

– آدرس های مطالب این سایت تقریبا 20% بهینه هستند و بسیاری از نکات آدرسی دهی بهینه که از سوی خود گوگل به آن اشاره شده در این سایت رعایت نشده است !

– چیدمان تبلیغات عالی است و کاملا مورد تایید است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی بسیار بسیار ضعیف است.

– این سایت بر اساس اطلاعات دوستان عزیزم قبلا بر اساس دامین football3 در تلویزیون تبلیغ می شده است که البته مدت هاست که حتی ریدایرکت هم نمی شود و نمی توان گقت تاثیری بر سئو این سایت داشته است اما قطعا بر الکسای آن تاثیرگذار بوده است.

اگر بنده خودم را جای شما بگذارم این سوال برایم پیش می آید که با این وضعیت بد سئو چگونه این سایت در رتبه 4 الکسا سروری می کند و این همه بازدیدکننده دارد ؟

باید عرض کنم اولا سه فاکتور تاثیرگذار Bounce Rate ، Daily Pageviews per Visitor و Daily Time on Site در سایت ورزش 3 در وضعیت عالی به سر می برند که این خود در گوگل تاثیر دارد (البته به این فکر کنید که اگر سایر فاکتورها هم خوب بودند چه می شــــــــــــــــــــــد؟!!!)

ثانیا این سایت تنها حدود 18% ورودی هایش از گوگل است و همچنین باید اشاره کرد که اکثر بازدیدکنندگان این سایت ثابت هستند و هر روز بارها به این سایت سر می زنند تا جدیدترین اخبار مربوط به دنیای ورزش که اکثر آن ها را هم خود تیم محتوای ورزش 3 تولید می کنند را مشاهده کنند.

در کل باید بگویم اگر ورزش 3 امتیاز سئوی خوبی داشت واقعا ابرقدرتی بی رقیب می شد … اما متاسفانه به نظر می رسد مدیران این سایت امر بسیار مهم سئو سایت را یا فراموش کرده اند و یا برایشان ارزشی ندارد !!!!

به زودی به سایت هایی خواهیم رسید که علاوه بر ورودی ثابت بالا ورودی زیادی هم از گوگل دارند و آنجا از تفاوت سود آن سایت ها با ورزش 3 سخن خواهم گفت.

به امید کشوری پر از سایت های سئو شده !

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS
بررسی css سایت,تاثیر css بر سئو,طراحی سایت با سئو

این سوال بارها توسط همکاران طراحم از بنده سوال شد تا برآن شدم برای پاسخ قطعی به آن ها کمی بررسی و آزمایش کنم و در نهایت این مقاله را منتشر کنم.

برای راحت تر بیان کردم نتایج ، اجازه دهید یک سوال هم من از شما بپرسم :

آیا شما حجم بالایی از مطالب متنی را با استفاده از CSS خارج از صفحه قرار می دهید؟

پیشنهاد می کنم دیگر این کار را انجام ندهید.

همین الآن اقدام کنید !

 مطمئنا گوگل می تواند CSS را بخواند ، و اغلب اینکار را انجام می دهد و خیلی راحت سایت شما را برای هر حقه کثیفی تنبیه می کند. آن ها مدت هاست این کار را انجام می دهند و رو نمی کنند.

مثلا من اگر خودم را جای شما بگذارم باید فکر کنم که مثلا از کد display:none استفاده کنم تا مطالبی که نمی خواهم در صفحه نمایش داده شوند ، دیده نشوند اما گوگل خیلی راحت این کد ساده و کدهای خیلی پیچیده تر از این کد را شناسایی می کند و …

من که می ترسم با گوگل شوخی کنم .شما چطور ؟!!!

  • FNS
افزایش بازدید,بهینه سازی سایت,سئو سایت

اعتقاد/نگرانی زیادی وجود دارد که گوگل از اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم آنالیزش به عنوان فاکتوری برای رنک دهی به سایت استفاده می کند.

در مطالب قبلی به بی پایه و اساس بودن این نظریه پرداخته ایم، لذا با توجه به این مسئله چه داده هایی ممکن است توسط گوگل مورد استفاده قرار گیرد؟ تعدادی از این قبیل موارد که افراد نگرانش هستند عبارت اند از:

  • تعداد صفحات در هر بازدید (نشانه ای از کارایی و کاربرد)
  • زمان/مدت هر بازدید
  • بازدیدکنندگان تکراری (نشانه ای از گیرا بودن مطلب)

با اینکه این موضوع کاملا واضح و شفاف است اما مت کات در ویدئویی در سال 2011 به این پرسش پاسخ داده است.

در واقع باید در نظر بگیرید که گوگل برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد سایت شما (اطلاعاتی که برای آنالیز نیاز دارد) نیازی به گوگل آنالیز ندارد و عملا اگر توصیه کرده از این سرویس و یا سرویس وب مستر تولز استفاده نمایید فقط برای خودتان است و دیگر هیچ !

قطعا افزایش بازدید تعداد صفحاتی که در یک ورود توسط یک آیپی اتفاق می افتد در بحث بررسی سئو سایت موثر است و البته همچنین مدت زمانی که یک آیپی در سایت شما باقی می ماند.وقتی مطالب شما به گونه ای بهینه سازی و تولید شده باشند که ارزش مشاهده داشته باشند دیگر نباید هرگز نگران باشید.

صفحات هرز مطمئنا از سیستم آنالیز گوگل (تا جایی که بنده اطلاع دارم) و همچنین دیگر امکانات گوگل استفاده نمی کنند، چرا که ما می خواهیم افراد برای استفاده از آن احساس راحتی کنند و … لذا بهره ببرند!

بنابراین آرامش خاطر داشته باشید، چرا که گوگل از اطلاعات آنالیز سایت شما علیه خودتان استفاده نمی کند!

  • FNS

بهینه سازی url مقالات,سئو سازی,سئو سایت


بحث کلمات کلیدی در url مطالب سایت ها مدتی است بارها از بنده سوال می شود و به همین دلیل تصمیم گرفتم که این مقاله و مقاله بعدی را در زمینه تاثیر کلمات کلیدی موجود در آدرس صفحات بر روی سئو سایت منتشر کنم.

هر لیستی از فاکتورهای رنکینگ که دیده ام شامل کلمات کلیدی در آدرس بوده است، با این حال، تغییری که این موضوع امروزه دارد امری حاشیه ای است (به راحتی قابل دستکاری است).

البته قطعا باید حواستان به اسپم شدن باشد و نهایتا از 2 یا 3 کلمه کلیدی استفاده کنید.

من اگر خودم را به جای شما بگذارم باید اینجا بگویم که ترجیح می دهم نهایتا 4 یا 5 کلمه در url مقالات خودم قرار دهم و در این url ها از 2 یا 3 کلمه کلیدی این مقاله که بهتر است در عنوان هم آمده باشد ، استفاده نمایم.

همیشه سعی میکنم آدرس خاص مقالاتم به گونه ای باشد که مخاطبانم با اولین نگاه به آن بتوانند آن را به خاطر بسپارند و در مراجعات بعدی مستقیم به آن مراجعه کنند.فکر می کنید این کار من برای شما هم در بحث سئوسازی سایت مفید است؟

انتخاب با شماست !

  • FNS

بک لینک رایگان,بک لینک سئو,سئو سازی

اگر مقالات نیوسئو را تا به امروز کامل بررسی کرده باشید پاسخ و تاثیر بک لینک رقبا در سئو سایت را خودتان باید بدانید.

پاسخ قطعا بله است.

حتما و حتما به دقت این مقاله فوق العاده مهم را بخوانید که تاثیر بسزایی در سئو سایت های شما دارد.

نگاه کردن به مشخصات backlink های سایت های رقیب، یکی از اولین کارهایی است که من بعد از بدست گرفتن سئوی یک سایت انجام می دهم.

یکی از موارد کلیدی، جستجو برای یافتن “محبوب ترین ها” است (سایتها یا صفحاتی که به 2 یا تعداد بیشتری از رقبای شما لینک شده اند). اینها اهداف اصلی برای دستیابی هستند و برای لینک شدن به سایت شما مناسب به نظر می رسند.

مت پیشنهاد می کند هنگامیکه لینک ها را آنالیز می کنید از “سرتان استفاده کنید” ، که نصیحت خیلی خوبی است. دنبال لینک های قوی باشید و از لینکهای پست و بی ارزش فاصله بگیرید.

بنابراین کپی کردن لینکهای رقبایتان بدون شک و تردید یکی از راهکارهای سئو است.

شما بایستی این کار را با دیگر تاکتیک های ساخت لینک مقایسه کنید تا به ارزش کار پی ببرید.

دقت داشته باشید که به این کار دزدی نمی گویند بلکه زرنگی می گویند.

فرض کنید شما رقیب من هستید و می خواهید با استفاده از سایت های من (که البته از قبل هم بررسی کردید که سایت من در گوگل جایگاه والایی دارد) سایت خودتان را نیز بالا بکشید.برای همین اولین چیزی که باید در ذهن شما جرقه بزند این است که این سوال پیش بیاید : چرا سایت او بهتر از سایت های دیگران است ؟

کمی صمیمی تر -> حالا وقتشه که یه دوری مقالات نیوسئو رو کرده باشی و یادت بیاد که چه ارزش بالایی داره دریافت لینک از سایت های دیگه و پیش خودت بگی شاید این سایت هم لینک های خوبی گرفته باشه.حالا واسه اینکه از این مسئله مطمئن بشی کافیه بری از طریق سایت هایی مثل سایت moz.com نگاهی به بک لینک های سایت من بندازی و وقتی دیدی بـــــــــــــــــــــــــــله عجب لینک های توپی گرفته می فهمی که درست فکر کردی و حالا باید سریع توام بری تو اون سایت ها برای خودت لینک بسازی.

تاکید می کنم دوباره : این مقاله یکی از مهمترین مقالات آموزش سئو سایت بود.حتما از آن استفاده کنید (مطمئن هستم خیلی از سئوکاران محترم برای آموزش این مطلب از بنده ناراحت شده اند چون این جزو اون فوت و فن های اصلی اساتید سئو محسوب می شود)

  • FNS