آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

مزرعه لینک چیست؟

شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵ ق.ظ

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

 

اگر یک متخصص سئو باشید یا در این زمینه فعالیت داشته باشید حتما اصطلاح مزرعه لینک (Link Farm) را شنیده اید. قاعدتاً راه اصولی برای افزایش ترافیک سایت تولید محتوای با کیفیت می باشد، اما برخی افراد همواره سعی داشته اند که با استفاده از روش های نامطلوب سریع تر به نتیجه برسند. ایجاد مزرعه لینک یکی از همین روش ها است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم و راجع به تاثیر مزرعه لینک در سئو با شما صحبت کنیم.

مزرعه لینک چیست؟

منظور از مزرعه لینک یا Link Farm مجموعه ای از سایت ها است که به صورت شبکه ای به یکدیگر لینک می دهند تا رتبه سایت خود را بالا ببرند. در این روش تعداد زیادی از سایت ها به صورت دستی یا با استفاده از ربات ها به یکدیگر لینک می دهند و به این طریق لینک های بسیار زیادی رد و بدل می شود. به چنین فرآیندی مزرعه لینک گفته می شود که شباهت فراوانی به شبکه های وبسایت خصوصی (PBN) دارد، اما تفاوت اساسی این دو مفهوم در این است که PBNها لینک را برای سایت های خارجی ارسال می کنند، در حالی که در مزرعه لینک، لینک ها بین گروه خاصی که آن شبکه را تشکیل داده اند، مبادله می شود.

link farm,آشنایی با مزرعه لینک,کارخانه لینک سازی

مزرعه لینک از چه زمانی ایجاد شد؟

قبل از اینکه درباره نقش مزرعه لینک در سئو صحبت کنیم، بیایید نگاهی به تاریخچه شکل گیری مزرعه لینک بیندازیم. در گذشته الگوریتم گوگل، سایت ها را بر اساس بک لینک های آن ها رتبه بندی می کرد و بر این عقیده بود که وب سایت ها باید با لینک دادن به صفحات باکیفیت و مفید، به اشتراک گذاری محتواهای سودمند کمک می کنند. هدف گوگل از چنین الگوریتمی این بود که وب سایت های معتبر به سایت های تازه کاری که مطالب قدرتمندی منتشر می کردند، لینک بدهند تا آن ها را برای رتبه گیری حمایت کنند. اما این اوضاع به دور از واقعیت و تا حدودی رویایی به نظر می رسید چون طولی نکشید که مدیران سایت ها از الگوریتم گوگل سوءاستفاده کردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به تبادل لینک های فراوان با سایت هایی کردند که لزوما محتوای مفیدی برای ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جای اینکه تمرکز خود را بر کیفیت مطالب بگذارند، تلاش کردند با پر کردن صفحات خود از لینک های مختلف، الگوریتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه های بالا دست پیدا کنند. شکل گیری مزرعه لینک از همینجا آغاز شد و فعالان سئو به لینک سازی شبکه ای روی آورند تا بازدید بیشتری بگیرند و سریع تر رتبه سایت خود را بالا ببرند.

آیا مزرعه لینک در سئو مهم است؟

حالا که با تاریخچه مزرعه لینک آشنا شدیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اساساً نقش مزرعه لینک در سئو چیست؟

آیا این روش به عنوان یک شیوه صحیح و قابل قبول توسط گوگل پذیرفته شده است؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت مزرعه لینک یکی از متدهای سئو کلاه سیاه محسوب می شود، بنابراین مسلماً از طرف موتور جستجوی گوگل تایید نمی شود. اما در واقعیت اوضاع کمی متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوریتم های فوق پیشرفته و هوشمندی را به کار می گیرد و از سال ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی لینک های باکیفیت و بی کیفیت استفاده می کند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت دیگر گوگل همیشه در به دام انداختن لینک های مصنوعی موفق عمل نمی کند. به همین دلیل برخی از سئوکارها یا بازاریابان دیجیتال اقدام به لینک سازی از طریق مزرعه لینک می کنند. این عمل غالبا در صنایعی که لینک سازی در آن ها به روش های معمولی، دشوار است، صورت می گیرد مثل سایت هایی که فعالیت مربوط به قمار دارند.

آنچه که اهمیت دارد و همواره توسط اساتید آموزش سئو مطرح می شود، این است که ساخت مزرعه لینک هم مثل سایر روش های سئو کلاه سیاه، ریسک هایی را برای کسب و کار اینترنتی شما به دنبال خواهد داشت. درصورتی که مزرعه لینک توسط گوگل تشخیص داده شود، وب سایت با جریمه گوگل مواجه خواهد شد و آسیب جدی به سئو سایت وارد می شود.

جریمه گوگل بستگی به دامنه و بزرگی مزارع لینک دارد و ممکن است منجر به افت رتبه سایت یا حتی در مواردی حذف دائمی آن سایت شود. در نتیجه یک سئوکار موفق تلاش می کند تا از استراتژی های صحیح و استاندارد که مبتنی بر کیفیت محتوا هستند، برای دریافت ترافیک اورگانیک استفاده کند.

نحوه شناسایی مزرعه لینک در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لینک در سئو توصیه می شود زمانی که قصد دارید برای دریافت لینک از یک سایت اقدام کنید، ابتدا مطمئن شوید که وابسته به مزرعه لینک نیست. برای شناسایی مزارع لینک چند راه وجود دارد که در زیر لیست شده اند:

1- کیفیت کلی سایت را ارزیابی کنید

وب سایت هایی که وابسته به مزارع لینک هستند، معمولا محتوای باکیفیت و مفیدی ندارند و مطالب آن ها شامل متن های ضعیف، کپی یا ترجمه های بی سر و ته از سایت های دیگر است. طراحی قالب این قبیل سایت ها اکثرا بدون سفارشی سازی هستند و در حالی که دامنه و دسته های سایت سعی دارند شما را متقاعد کنند که سایت های معتبری محسوب می شوند، محتوای بی کیفیت خلاف آن را ثابت می کند.

2- صفحات «درباره نویسنده» یا «درباره ما» را پیدا کنید

وب سایت هایی که با مزارع لینک همکاری می کنند در بیشتر مواقع نویسندگان ناشناس یا نویسندگانی با هویت جعلی دارند. در ضمن این نوع سایت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب می کنند و نمی توان فهمید که دقیقا چه کسی مدیریت این صفحه را بر عهده دارد. سایت هایی که جزئی از مزارع لینک هستند، تمایل دارند در متن های خود کلمات کلیدی زیادی را به طور اغراق آمیزی به کار ببرند.

3- تعداد وب سایت های لینک شده را بررسی کنید

ایجاد بک لینک یک تاکتیک مفید و موثر در سئو است، اما سئوکاران همیشه به تعداد لینک های ایجاد شده توجه دارند؛ چرا که وجود لینک های بیش از حد در یک صفحه موتور جستجو را دچار بدبینی می کند. زمانی که لینک های زیادی در یک صفحه وجود دارد، ممکن است با یک مزرعه لینک مواجه باشید. بنابراین باید به کمک گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سایت هایی که لینک داده شده اند را بررسی کنید.

4- اجازه ندهید معیارهای سئو، شما را فریب دهند

اگرچه مزرعه لینک معمولا توسط ربات ها ساخته می شود، اما به صورت دستی نیز قابل ایجاد است؛ بنابراین صرفا به ظاهر طراحی و قالب یک سایت اکتفا نکنید؛ زیرا ممکن است یک وب سایت بر اساس اصول سئو طراحی شده باشد، اما به این معنا نیست که نمی تواند بخشی از یک مزرعه لینک باشد. ریزبین باشید و از معیارهای دقیق تری مثل ترافیک جستجوی ارگانیک سایت استفاده کنید. با بررسی سابقه ترافیک ارگانیک یک سایت می توانید دیدگاهی درباره روند رشد سایت داشته باشید و موارد مشکوک را کشف کنید.

لینک سازی انبوه,مزرعه لینک,مزرعه لینک در سئو

نتیجه گیری

مزرعه لینک به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه شناخته می شود که با ایجاد لینک های زیاد، ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. برخی از مدیران سایت ها و سئوکاران این شیوه را به کار می گیرند، بدون اینکه به نتایج زیان بار مزرعه لینک در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوی گوگل چند سال پیش با رونمایی از الگوریتم پنگوئن اقدام به شناسایی و جریمه سایت هایی کرد که متصل به مزارع لینک بودند. اگر قصد دارید کسب وکار اینترنتی خود را توسعه دهید و به افزایش بازدید برسید، توصیه می کنیم در دوره آموزش سئو شرکت کرده و روش های قانونی و درست را برای این کار بیاموزید. اگرچه امکان دارد بروز نتایج سئو و بهینه سازی سایت کمی زمان بر باشد، اما راهی مطمئن و امن برای معرفی برند شما به عنوان یک کسب و کار معتبر است.

 

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی