آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

 

تقریباً هر صاحب وب سایت حداقل یک بار با چالش سختی کلمه کلیدی روبرو شده است. در واقع، این مفهوم به عنوان یک موضوع اساسی در محتوای آموزشی سئو در نظر گرفته می شود و برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که درک کاملی از آن داشته باشند.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آمار اهمیت زیادی دارد و همه مدیران وب سایت تلاش می کنند تا ترافیک وب سایت خود را از طریق استراتژی های مختلف سئو افزایش دهند.

سختی کلمات کلیدی عاملی کلیدی است که می تواند به شما در رقابت با وب سایت های دیگر کمک کند و مشتریان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

در بخش‌های باقی‌مانده این مقاله، تعریف دقیقی از دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌کنیم، اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا نقش مهمی در سئو بازی می‌کند.

منظور از سختی کلمات کلیدی چیست؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از سختی کلمات چیست؟

در حقیقت سختی کلمات کلیدی به فرآیند دشواری کسب رتبه سایت در نتایج جستجو اشاره دارد که بر کلمات کلیدی محتوا متمرکز است. همه سایت ها در تولید محتوای خود تلاش می کنند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به کار ببرند تا در نتایج مربوط به آن کلمه رتبه بهتری کسب کنند. با این کار هنگامی که افراد عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، سایت هایی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. رقابت در برخی از این کلمات کلیدی به دلایلی دشوار است و درصورت به کار بردن آن ها باید تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه های اول، داشت.

با اینحال واقعیت این است که برای دست یافتن به رتبه های بالاتر، با استفاده از کلمات کلیدی سخت، فرصت بهتری خواهید داشت. اگرچه سختی کلمات نتایج بلندمدت داشته و نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد، اما شما می توانید با یادگیری نحوه صحیح استفاده از سختی کلمات و ترکیب آن با کلمات کلیدی آسان، یک استراتژی قدرتمند بسازید که فرصت ها و حجم جستجو را متعادل می کند.

چرا سختی کلمات کلیدی برای سئو اینقدر مهم است؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که مدیران سایت ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود باید انجام دهند، تحقیق کلمات کلیدی است. برای نوشتن یک محتوای سئو که توانایی بالا بردن رتبه سایت شما را داشته باشد، باید کلمات کلیدی مناسب را در جای درست به کار ببرید. تحقیق کلمات کلیدی به معنای استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما است. برای انجام این کار باید عوامل مختلفی مثل کلمات کلیدی دم بلند (طولانی) و سختی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.

اگر به خوبی مفهوم سختی کلمات (Keyword Difficulty) را درک کنید، انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک برای سایت شما، آسان تر می شود.

به طور کلی می توان گفت سختی کلمات کلیدی بر استراتژی و برنامه ریزی سایت تاثیر می گذارد. اگر برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی تنها بر اساس حجم جستجوی بالا و ارتباط محتوایی تصمیم بگیرید، رتبه گیری سایت شما امری احتمالی است چرا که رقبای زیادی همان کلمات کلیدی مشابه را انتخاب کرده اند؛ بنابراین شما به تاکتیک های دیگری مثل ایجاد بک لینک، توضیحات متا، سئو فنی و… نیز احتیاج خواهید داشت.

با ارزیابی سختی کلمات کلیدی شما می توانید مدت زمان رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجو را تخمین بزنید و مطابق با این پیشبینی، منابع خود را برای ارتقای سئو آن صفحه اختصاص دهید. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت سختی کلمات کلیدی از آن جهت اهمیت دارد که به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که منابع و ابزارهای پشتیبانی خود را برای بهبود ترافیک سایت مدیریت کنند.

5 عامل موثر بر سختی کلمات کلیدی

سختی کلمه کلیدی که برای محتوای وب سایت خود انتخاب می کنید، تعیین می کند که هدف شما برای رتبه بندی یک صفحه جدید تا چه اندازه واقع بینانه است. در واقع هر بازاریاب دیجیتال می تواند بر اساس اطلاعاتی که از سختی کلمات کلیدی دارد، برنامه محتوای خود را ترسیم کرده و در به کارگیری منابع، دقیق تر عمل کند.

اصولا هرچه میزان سختی کلمات بیشتر باشد، باید زمان و انرژی بیشتری را برای رقابت در آن کلمه صرف کنید. ابزارهای متفاوتی از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند که در تخمین میزان سختی کلمات به شما کمک می کنند. عواملی که باعث می شوند یک کلمه کلیدی، به عنوان کلمه کلیدی سخت شناخته شود در زیر معرفی شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر کلمه کلیدی شما با تعداد زیادی از رقبا مواجه هستید که همان کلمه را در محتوای خود به کار می برند. برای اینکه متوجه شوید درمورد یک کلمه کلیدی با چه کسانی رقابت می کنید، می توانید از بررسی نتایج گوگل برای مرور و بررسی رقبا کمک بگیرید.

با این کار به یک نمای کلی از وب سایت هایی که رتبه خوبی در آن کلمه کسب کرده اند، خواهید رسید؛ همچنین قابلیت مشاهده تعداد دامنه های ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از این طریق وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل صفحات وب سایت های رقیب و بررسی ترافیک جستجوی آن ها، درمی یابید که یک سایت موفق، چگونه عمل می کند تا به این ترتیب اصلاحاتی را در سایت خود ایجاد کنید.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نیز در اختیار شما قرار دارد و سایت هایی که قبلا تجزیه و تحلیل نکرده اید را به شما نمایش می دهد. از نتایج تحقیقات خود برای ایجاد استراتژی موثرتر استفاده کنید و محتوایی که رضایت مشتریان را جلب می کند به آن ها ارائه دهید.

تصویر زیر برداشتی از آنالیز کلمات کلیدی ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختی کلمات را به صورت عدد نشان می دهد.

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

2- کیفیت محتوا

اساسی ترین نکته در سئو این است که بدانید بدون تولید محتوای باکیفیت، نمی توانید رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید؛ بنابراین باید صفحات خود را برای مخاطبان بهینه سازی کنید و همان چیزی را که به دنبال آن هستند، برایشان فراهم آورید.

در این میان ممکن است با چندین وب سایت رقیب روبرو باشید که در جایگاه خوبی از نتایج جستجو قرار دارند. در اینجا تحلیل رقابتی سئو مطرح می شود و مدیر یک سایت برای اینکه رقبای خود را شکست دهد، باید اقدامات مختلفی را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد که شما را به موفقیت می رساند:

  • اولین مرحله شکست دادن رقبای صنعت شما است؛ یعنی شرکت ها و سایت هایی که محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه می کنند.
  • دومین مرحله قرار گرفتن در مقابل رقبای سئو است که الزاما همکاران شما نیستند، بلکه امکان دارد سایت های دیگری در زمینه های مختلف باشند که کلمه کلیدی آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدی و آخرین مرحله جایی است که باید با کسانی که در حال حاضر رتبه مربوط به آن کلمه کلیدی را در اختیار دارند، رقابت کنید. در اغلب مواقع این سه مرحله با یکدیگر همپوشانی دارند.

3- هدف جستجو

برای رتبه گیری از گوگل تنها داشتن یک محتوای خوب کافی نیست، بلکه برای اینکه ترافیک سایت خود را افزایش دهید، لازم است محتوای شما با هدف جستجوی مخاطب همخوانی داشته باشد. اگر می خواهید احتمال کلیک کردن کاربران روی سایت شما بیشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سایت شما فورا از آن خارج نشوند، باید اهداف آن ها از سرچ کردن را بشناسید.

گاهی اوقات فرد مطلبی را جستجو می کند تا درباره آن اطلاعات و محتوای آموزشی دریافت کند. به عنوان مثال ممکن است با جستجوی یادگیری سئو و بهینه سازی سایت به دنبال دریافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنین گاهی جستجوی کاربران با هدف خرید یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و در آخر امکان دارد افراد پیش از خرید کردن، نام یک محصول را جستجو کنند تا در مورد آن تحقیقاتی به عمل آورند.

برای تشخیص اینکه کلمه کلیدی شما جزو کدام نوع محسوب می شود، کافی است کلمه را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به نتایج نشان داده شده نگاهی بیندازید.

شاید اکثر سایت های روی صفحه، صفحات محصول باشند یا اینکه پست های منبع و اطلاعات عمومی را تشکیل دهند. در این مرحله نیز باید به سختی کلمات کلیدی توجه داشته باشید چرا که اگر در خصوص یک کلمه کلیدی اطلاعات اشتباهی ارائه دهید، رتبه بندی سایت شما دشوار خواهد شد. بنابراین هنگام تولید محتوا مطمئن شوید که متن صفحه شما با هدف کلمه کلیدی ارتباط دارد.

نتایج جستجو کلمه کلیدی “میز و صندلی اداری” نشان می دهد که بیشتر کاربرانی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به دنبال قیمت و مشاهده مدل های مختلف این محصول، هستند.

سختی کلمات کلیدی,کلمه کلیدی اصلی,کلمه کلیدی در سئو

4- بک لینک ها

یکی از عواملی که می تواند به عنوان عامل سختی کلمات معرفی شود بک لینک ها هستند. همه ما می دانیم که الگوریتم های گوگل امروزه دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و بر خلاف گذشته تاکید زیادی بر کیفیت بک لینک ها دارد. اما خوب است بدانید که اگر رقبای شما برای یک کلمه کلیدی خاص بک لینک های قوی داشته باشند، اوضاع برای شما سخت تر شده و باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانید از آن ها سبقت بگیرید.

با اینحال هنوز هم می توانید با ایجاد یک استراتژی ساخت بک لینک، برای ارتقای رتبه سایت خود امیدوار باشید.

5- اعتبار دامنه

دامنه جدید در ابتدا برای رتبه بندی کلمات کلیدی چندان خوب عمل نمی کند و ایجاد اعتباری که بتواند بر SERPها غلبه کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهد، کمی زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طریق بر سختی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد:

  • وب سایت شما: هرچقدر سایت شما به لحاظ زمان راه اندازی، نوپا و جدیدتر باشد، جلب اعتماد موتورهای جستجو و رقابت با سایت های باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سایت های رقیب: اگر قدرت رقبای شما در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد و در زمینه آن کلمه تثبیت شده باشند، شکست دادن و گرفتن جای آن ها سخت تر است.

برای محاسبه اعتبار دامنه سایت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده کنید. با یک ارزیابی کلی می توانید برنامه ریزی بهتری برای به کارگیری استراتژی های سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

نتیجه گیری

کلمات کلیدی از جمله فاکتورهای مهمی هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد؛ به همین دلیل رقابت بر سر کلمات کلیدی از گذشته تا کنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب کلمات کلیدی مناسب در بهینه سازی سایت مطرح بوده است. یکی از سوالاتی که همه مدیران سایت ها با آن مواجه می شوند، این است که چطور کلمه کلیدی خوب برای یک محتوا را تشخیص دهند.

برای انجام این کار لازم است بازاریاب دیجیتال یا مدیر یک وب سایت به خوبی با مفهوم سختی کلمات کلیدی آشنا باشد. منظور از این مفهوم دشواری در رقابت بر سر یک کلمه کلیدی است. به این معنا که با انتخاب برخی از کلمات کلیدی به دلایل مختلفی مثل اعتبار دامنه سایت های رقیب، هدف جستجو، بک لینک های قوی رقبا و مواردی از این قبیل رتبه گیری سایت شما با سختی زیادی مواجه می شود. درصورتی که به خوبی سختی کلمات کلیدی را درک کنید می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا، زمان و منابع لازم برای رقابت با آن ها را تخمین بزنید.

 

 

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

 

تقریباً هر صاحب وب سایت حداقل یک بار با چالش سختی کلمه کلیدی روبرو شده است. در واقع، این مفهوم به عنوان یک موضوع اساسی در محتوای آموزشی سئو در نظر گرفته می شود و برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که درک کاملی از آن داشته باشند.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آمار اهمیت زیادی دارد و همه مدیران وب سایت تلاش می کنند تا ترافیک وب سایت خود را از طریق استراتژی های مختلف سئو افزایش دهند.

سختی کلمات کلیدی عاملی کلیدی است که می تواند به شما در رقابت با وب سایت های دیگر کمک کند و مشتریان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

در بخش‌های باقی‌مانده این مقاله، تعریف دقیقی از دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌کنیم، اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا نقش مهمی در سئو بازی می‌کند.

منظور از سختی کلمات کلیدی چیست؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از سختی کلمات چیست؟

در حقیقت سختی کلمات کلیدی به فرآیند دشواری کسب رتبه سایت در نتایج جستجو اشاره دارد که بر کلمات کلیدی محتوا متمرکز است. همه سایت ها در تولید محتوای خود تلاش می کنند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به کار ببرند تا در نتایج مربوط به آن کلمه رتبه بهتری کسب کنند. با این کار هنگامی که افراد عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، سایت هایی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. رقابت در برخی از این کلمات کلیدی به دلایلی دشوار است و درصورت به کار بردن آن ها باید تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه های اول، داشت.

با اینحال واقعیت این است که برای دست یافتن به رتبه های بالاتر، با استفاده از کلمات کلیدی سخت، فرصت بهتری خواهید داشت. اگرچه سختی کلمات نتایج بلندمدت داشته و نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد، اما شما می توانید با یادگیری نحوه صحیح استفاده از سختی کلمات و ترکیب آن با کلمات کلیدی آسان، یک استراتژی قدرتمند بسازید که فرصت ها و حجم جستجو را متعادل می کند.

چرا سختی کلمات کلیدی برای سئو اینقدر مهم است؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که مدیران سایت ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود باید انجام دهند، تحقیق کلمات کلیدی است. برای نوشتن یک محتوای سئو که توانایی بالا بردن رتبه سایت شما را داشته باشد، باید کلمات کلیدی مناسب را در جای درست به کار ببرید. تحقیق کلمات کلیدی به معنای استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما است. برای انجام این کار باید عوامل مختلفی مثل کلمات کلیدی دم بلند (طولانی) و سختی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.

اگر به خوبی مفهوم سختی کلمات (Keyword Difficulty) را درک کنید، انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک برای سایت شما، آسان تر می شود.

به طور کلی می توان گفت سختی کلمات کلیدی بر استراتژی و برنامه ریزی سایت تاثیر می گذارد. اگر برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی تنها بر اساس حجم جستجوی بالا و ارتباط محتوایی تصمیم بگیرید، رتبه گیری سایت شما امری احتمالی است چرا که رقبای زیادی همان کلمات کلیدی مشابه را انتخاب کرده اند؛ بنابراین شما به تاکتیک های دیگری مثل ایجاد بک لینک، توضیحات متا، سئو فنی و… نیز احتیاج خواهید داشت.

با ارزیابی سختی کلمات کلیدی شما می توانید مدت زمان رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجو را تخمین بزنید و مطابق با این پیشبینی، منابع خود را برای ارتقای سئو آن صفحه اختصاص دهید. با این توضیحات می توان نتیجه گرفت سختی کلمات کلیدی از آن جهت اهمیت دارد که به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که منابع و ابزارهای پشتیبانی خود را برای بهبود ترافیک سایت مدیریت کنند.

5 عامل موثر بر سختی کلمات کلیدی

سختی کلمه کلیدی که برای محتوای وب سایت خود انتخاب می کنید، تعیین می کند که هدف شما برای رتبه بندی یک صفحه جدید تا چه اندازه واقع بینانه است. در واقع هر بازاریاب دیجیتال می تواند بر اساس اطلاعاتی که از سختی کلمات کلیدی دارد، برنامه محتوای خود را ترسیم کرده و در به کارگیری منابع، دقیق تر عمل کند.

اصولا هرچه میزان سختی کلمات بیشتر باشد، باید زمان و انرژی بیشتری را برای رقابت در آن کلمه صرف کنید. ابزارهای متفاوتی از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند که در تخمین میزان سختی کلمات به شما کمک می کنند. عواملی که باعث می شوند یک کلمه کلیدی، به عنوان کلمه کلیدی سخت شناخته شود در زیر معرفی شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر کلمه کلیدی شما با تعداد زیادی از رقبا مواجه هستید که همان کلمه را در محتوای خود به کار می برند. برای اینکه متوجه شوید درمورد یک کلمه کلیدی با چه کسانی رقابت می کنید، می توانید از بررسی نتایج گوگل برای مرور و بررسی رقبا کمک بگیرید.

با این کار به یک نمای کلی از وب سایت هایی که رتبه خوبی در آن کلمه کسب کرده اند، خواهید رسید؛ همچنین قابلیت مشاهده تعداد دامنه های ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از این طریق وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل صفحات وب سایت های رقیب و بررسی ترافیک جستجوی آن ها، درمی یابید که یک سایت موفق، چگونه عمل می کند تا به این ترتیب اصلاحاتی را در سایت خود ایجاد کنید.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نیز در اختیار شما قرار دارد و سایت هایی که قبلا تجزیه و تحلیل نکرده اید را به شما نمایش می دهد. از نتایج تحقیقات خود برای ایجاد استراتژی موثرتر استفاده کنید و محتوایی که رضایت مشتریان را جلب می کند به آن ها ارائه دهید.

تصویر زیر برداشتی از آنالیز کلمات کلیدی ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختی کلمات را به صورت عدد نشان می دهد.

آموزش سئو کلمات کلیدی,افزایش چگالی کلمه کلیدی اصلی,بهبود کلمه کلیدی

2- کیفیت محتوا

اساسی ترین نکته در سئو این است که بدانید بدون تولید محتوای باکیفیت، نمی توانید رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید؛ بنابراین باید صفحات خود را برای مخاطبان بهینه سازی کنید و همان چیزی را که به دنبال آن هستند، برایشان فراهم آورید.

در این میان ممکن است با چندین وب سایت رقیب روبرو باشید که در جایگاه خوبی از نتایج جستجو قرار دارند. در اینجا تحلیل رقابتی سئو مطرح می شود و مدیر یک سایت برای اینکه رقبای خود را شکست دهد، باید اقدامات مختلفی را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد که شما را به موفقیت می رساند:

  • اولین مرحله شکست دادن رقبای صنعت شما است؛ یعنی شرکت ها و سایت هایی که محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه می کنند.
  • دومین مرحله قرار گرفتن در مقابل رقبای سئو است که الزاما همکاران شما نیستند، بلکه امکان دارد سایت های دیگری در زمینه های مختلف باشند که کلمه کلیدی آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدی و آخرین مرحله جایی است که باید با کسانی که در حال حاضر رتبه مربوط به آن کلمه کلیدی را در اختیار دارند، رقابت کنید. در اغلب مواقع این سه مرحله با یکدیگر همپوشانی دارند.

3- هدف جستجو

برای رتبه گیری از گوگل تنها داشتن یک محتوای خوب کافی نیست، بلکه برای اینکه ترافیک سایت خود را افزایش دهید، لازم است محتوای شما با هدف جستجوی مخاطب همخوانی داشته باشد. اگر می خواهید احتمال کلیک کردن کاربران روی سایت شما بیشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سایت شما فورا از آن خارج نشوند، باید اهداف آن ها از سرچ کردن را بشناسید.

گاهی اوقات فرد مطلبی را جستجو می کند تا درباره آن اطلاعات و محتوای آموزشی دریافت کند. به عنوان مثال ممکن است با جستجوی یادگیری سئو و بهینه سازی سایت به دنبال دریافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنین گاهی جستجوی کاربران با هدف خرید یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و در آخر امکان دارد افراد پیش از خرید کردن، نام یک محصول را جستجو کنند تا در مورد آن تحقیقاتی به عمل آورند.

برای تشخیص اینکه کلمه کلیدی شما جزو کدام نوع محسوب می شود، کافی است کلمه را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به نتایج نشان داده شده نگاهی بیندازید.

شاید اکثر سایت های روی صفحه، صفحات محصول باشند یا اینکه پست های منبع و اطلاعات عمومی را تشکیل دهند. در این مرحله نیز باید به سختی کلمات کلیدی توجه داشته باشید چرا که اگر در خصوص یک کلمه کلیدی اطلاعات اشتباهی ارائه دهید، رتبه بندی سایت شما دشوار خواهد شد. بنابراین هنگام تولید محتوا مطمئن شوید که متن صفحه شما با هدف کلمه کلیدی ارتباط دارد.

نتایج جستجو کلمه کلیدی “میز و صندلی اداری” نشان می دهد که بیشتر کاربرانی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به دنبال قیمت و مشاهده مدل های مختلف این محصول، هستند.

سختی کلمات کلیدی,کلمه کلیدی اصلی,کلمه کلیدی در سئو

4- بک لینک ها

یکی از عواملی که می تواند به عنوان عامل سختی کلمات معرفی شود بک لینک ها هستند. همه ما می دانیم که الگوریتم های گوگل امروزه دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و بر خلاف گذشته تاکید زیادی بر کیفیت بک لینک ها دارد. اما خوب است بدانید که اگر رقبای شما برای یک کلمه کلیدی خاص بک لینک های قوی داشته باشند، اوضاع برای شما سخت تر شده و باید تلاش خود را چند برابر کنید تا بتوانید از آن ها سبقت بگیرید.

با اینحال هنوز هم می توانید با ایجاد یک استراتژی ساخت بک لینک، برای ارتقای رتبه سایت خود امیدوار باشید.

5- اعتبار دامنه

دامنه جدید در ابتدا برای رتبه بندی کلمات کلیدی چندان خوب عمل نمی کند و ایجاد اعتباری که بتواند بر SERPها غلبه کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهد، کمی زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طریق بر سختی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد:

  • وب سایت شما: هرچقدر سایت شما به لحاظ زمان راه اندازی، نوپا و جدیدتر باشد، جلب اعتماد موتورهای جستجو و رقابت با سایت های باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سایت های رقیب: اگر قدرت رقبای شما در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد و در زمینه آن کلمه تثبیت شده باشند، شکست دادن و گرفتن جای آن ها سخت تر است.

برای محاسبه اعتبار دامنه سایت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده کنید. با یک ارزیابی کلی می توانید برنامه ریزی بهتری برای به کارگیری استراتژی های سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

نتیجه گیری

کلمات کلیدی از جمله فاکتورهای مهمی هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد؛ به همین دلیل رقابت بر سر کلمات کلیدی از گذشته تا کنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب کلمات کلیدی مناسب در بهینه سازی سایت مطرح بوده است. یکی از سوالاتی که همه مدیران سایت ها با آن مواجه می شوند، این است که چطور کلمه کلیدی خوب برای یک محتوا را تشخیص دهند.

برای انجام این کار لازم است بازاریاب دیجیتال یا مدیر یک وب سایت به خوبی با مفهوم سختی کلمات کلیدی آشنا باشد. منظور از این مفهوم دشواری در رقابت بر سر یک کلمه کلیدی است. به این معنا که با انتخاب برخی از کلمات کلیدی به دلایل مختلفی مثل اعتبار دامنه سایت های رقیب، هدف جستجو، بک لینک های قوی رقبا و مواردی از این قبیل رتبه گیری سایت شما با سختی زیادی مواجه می شود. درصورتی که به خوبی سختی کلمات کلیدی را درک کنید می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا، زمان و منابع لازم برای رقابت با آن ها را تخمین بزنید.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی