آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ق.ظ

کیفیت محتوا

احتمالا در سالیان اخیر زیاد اصطلاح کیفیت محتوا را از امیر قمصری شنیده اید؛ بخصوص زمانی که صحبت از علایق گوگل می شود. اما براستی چه چیزی در این مقوله مهم است؟ چگونه یک الگوریتم آموزشی ماشینی میتواند تعیین کند که مقاله ای خوب یا بد است؟

خوب بالطبع هیچگاه سلیقه های شخصی در این موضوع دخیل نمی شوند اما شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی مطمئن شوید که محتوای شما با ارزش تلقی میشوند. با ارزش نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران و خوانندگان حقیقی.

  1. در اینجا بنده اولین و مهمترین نکته در زمینه تولید محتوای با کیفیت را بیان میکنم، برای کاربران حقیقی محتوا تولید کنید نه برای موتورهای جستجو.

گوگل بطور چشمگیری در حال فاصله گرفتن از کلمات کلیدی محتوا و در عوض نزدیک شدن به تجربیات کاربران انسانی و نظرات آنها در  خصوص محتوا است.

چگونه به این مورد دست یابیم؟

  1. صفحه خود را با عبارات و کلمات کلیدی بیش از حد اشباع نکنید : بجای اینکار مطالبی بنویسید که کاربر به معنای واقعی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به اصطلاح جذب محتوای شما شود. این چیزی است که کاربر را در صفحه شما نگه میدارد و در نهایت منتج به اشتراک گذاری بیشتر محتوای شما میشود.
  2. گرامر و تلفظ : این مورد واضح است که مهم است بنابراین سعی کنید متن خود را چندین بار ویرایش کنید تا از نظر نگارشی مشکلی نداشته باشد، اینکار باعث روان شدن متن و در نتیجه راحتی خواننده در مطالعه آن می شود. ممکن است گوگل در تشخیص الگوی نگارشی اشتباه کند اما بسیار با اهمیت است که از ایرادات متعدد جلوگیری کنید، موضوعی که باعث میشود محتوای شما از نظر خواننده کم ارزش تلقی شود.
  3. خوانا بودن : ارزش دارد که محتوای خود را چندین بار از نظر سهولت مطالعه و بررسی کنید. استفاده از کلماتی که باعث ساده خواندن مطلب میشود بسیار با اهمیت است چرا که باعث میشود درک مطلب برای کاربر آسانتر گردد. اگرچه این مورد به صراحت توسط گوگل، فاکتور رنکینگ لحاظ نشده است اما Yoast از ابزاری در سئوی وردپرس استفاده میکند که قابلیت مطالعه مطلب را مورد بررسی قرار میدهد. امتیاز خوانایی بالاتر از 60 درصد میتواند خوب در نظر گرفته شود.

این افزونه همچنین موارد دیگری را برای بالا بردن سطح خوانا بودن متن ارائه میدهد که در ادامه ذکر میگردد:

  1. جملات خود را کوتاه بیان کنید. مطمئن شوید که بیش از 25 درصد جملات شما بیشتر از 20 کلمه نباشد.
  2. پاراگراف هایتان را کوتاه کنید. مطمئن شوید که محتوای هر پاراگراف از 150 کلمه تجاوز نکند.
  3. بیان فعالی داشته باشید. تنها 10 درصد از جملات شما باید به زمان گذشته برگردد.
  4. اگر از سرفصل استفاده می کنید مطمئن شوید که تعداد کلمات هر زیر فصل بیش از 300 کلمه نباشد.
  5. اطمینان حاصل کنید که حدود 50 درصد از جملات شامل یک کلمه تاثیرگذار باشد.

قالب بندی

  1. فضای سفید: زمانیکه برای اینترنت مینویسید، تا جایی که امکان دارد پاراگراف هایتان را بشکنید. فضای سفید زیاد باعث میشود که مطالعه متن از طریق گوشی های موبایل راحتتر باشد (بیش از نیمی از ترافیک وبسایت ها از طریق موبایل است)، و وضوح فرمت نوشتاری یکی از سیگنال های رنکینگ گوگل بشمار میرود.
  2. شروع پاراگراف: این بخش نباید بیش از یک یا دو جمله باشد. مطمئن شوید که مطلبی که میخواهید توضیح دهید حتما در پاراگراف اول بطور متمایز قابل دریافت باشد (اگر دقت کنید من بسیار علاقه دارم که جمله اول پاراگراف هایم را برجسته کنم).
  3. زیرعنوان: از زیرفصل های زیادی استفاده کنید تا حجم متن را کم کنید. دنبال نظم منطقی از تگ های h2 و h3 باشید.

طول

  1. شاید باید این نکته را هم متذکر شوم که حداقل تعداد کلمه در هر پست باید 300 کلمه باشد.

در تحقیقاتی که اخیرا توسط Searchmetrics انجام شده است، مشخص شد که گوگل بیشتر به سمت محتوایی حرکت میکند که برای خواننده قابلیت درک بیشتری دارد. پست های کوتاه بالطبع وارد جزئیات نمیشوند لذا طول محتوا یک سیگنال رنکینگ بشمار میرود.

منتظر درسهای  بعدی از فاکتورهای رنکینگ گوگل باشید …

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی