آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه بر پایه آزادی بیان متولد شده اند و صدای تحسین و یا اعتراض و شکایت مردم را به گوش جهانیان می  رسانند، توانسته اند محبوبیت زیادی را در بین کاربران اینترنتی به دست آورند و روز به روز مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند. به همین منظور شرکت ها و سازمان های بازاریابی و همچنین صاحبان مشاغل اینترنتی به شبکه های اجتماعی به عنوان یک پتانسیل بالقوه در  حوزه بازاریابی نگاه می کنند و می دانند که نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی بسیار پر رنگ و غیر قابل انکار است. زیرا آنها آگاه هستند که مخاطبانی که صفحات آنها را دنبال می کنند می توانند نامحدود و از سرتاسر این مرز و بوم و کره خاکی باشند و در صورت ارائه مطالب جذاب و خدمات با کیفیت هر یک از این مخاطبان می توانند یک سفیر برای معرفی برند آنها به دیگران باشند. به همین جهت است که آنها سعی می کنند، بتوانند هر لحظه به تعداد مخاطبان خود اضافه کنند و برای آن، دست به کارهای مختلفی می زنند که گاه با موفقیت و پیروزی همراه است و گاه با شکست و سقوط. اما دوستان عزیز به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری نیاز به یک برنامه از پیش تعیین شده دارید و بدون برنامه و در لحظه کار کردن، ممکن است شما را ناامید کرده و با شکست مواجه کند. به همین جهت در این مقاله تلاش شده تا شما را با چگونگی بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا کنم. بنابر این خواهش می کنم که با حوصله و با تمرکز کامل آن را بخوانید.

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

  1. ایجاد افتخار
    • بگذارید کاربران با دلایل خودشان به شما جذب شوند. آنها علاقه مند به خودنمایی هستند و به اینکه هدف شما هستند، فخر می فروشند.
    • بهترین کار برای ایجاد فخر در کاربران به این صورت است که می توانید به ازای فعالیتی که کاربر انجام می دهد (شرکت در مباحث و مسابقات و جمع آوری امتیاز، معرفی کاربر جدید، تعداد بازدید از صفحه، اشتراک گذاری مطالب و…) امتیازاتی قرار دهید و در پایان ماه با قرار دادن برترین کاربر در صفحه اول سایت و در پایان سال با دادن پاداش و جایزه، کاربر را مشتاق کنید و به او اعتبار دهید. این گونه کاربر برای دریافت جایزه و خودنمایی بیشتر همواره برای شما فعالیت خواهد کرد.
  2. گفتگو ها و مطالب
    • به مطالب جدید و با ارزش توجه کنید.
    • موضوعاتی که دیگران به آن فکر نکرده اند و مطلبی ننوشته و یا نگفته اند را در اولویت قرار دهید و در مورد آنها بحث کنید.
    • موضوعاتی را به بحث بگذارید و کاربران را در بحث شرکت دهید. در روند بحث بسیار دقت کنید تا به وجهه و کسب و کار شما آسیبی نرساند.
    • دیدگاهی منحصر به فرد در مورد یک موضوع ارائه کنید و آن را پرورش دهید. دیدگاه باید دقیق، درست و خاص باشد.
  3. پیش دستی
    • به مطالب جدید لینک دهید و اولین نفری باشید که اخبار فوری را اطلاع می دهید. اما باید ابتدا از صحت مطلبی که به اشتراک می گذارید مطمئن شوید.

  • پیش بینی کنید برندهای برتر قصد انجام چه کاری را دارند. مهم نیست که پیش بینی شما درست از کار در بیاید. بسیاری از سایت ها هستند که سالانه فهرستی را منتشر می کنند و کاربران آنها گه گاه برای دیدن تحقق این پیش بینی ها به صفحات آنها سر می زنند. با این کار شما فکر کاربران خود را درگیر آن مطلب می کنید.
  • به اتفاقات جدیدی که رخ می دهد و می خواهید آنها را منعکس کنید به اندازه کافی هیجان دهید و سعی کنید احساسات کاربرانی که به آن موضوع علاقه مند هستند را برانگیزید تا در مورد آن اتفاق شروع به بحث و تبادل نظر کنند.
  1. طنز
    • از طنز برای بیان بهتر مطالب و جلب توجه بیشتر مخاطبان استفاده کنید. اما توجه کنید که استفاده از آن نیازمند دقت فراوانی است و ممکن است علی رغم خوشایند بودن برای عده ای از کاربران، گروهی دیگر را ناراحت کند. پس در این کار افراط نکنید و با احتیاط فراوان عمل کنید.
    • لینک های مرتبط با موضوع کاری شما که به صورت طنز مطلبی را بیان می کنند در صفحه خود قرار دهید. کاربران به این لینک ها بیشتر توجه می کنند و در مورد آنها بیشتر نظر می دهند. این کار باعث می شود مخاطب بیشتری جذب کنید و در نتیجه ترافیک بیشتری برای صفحه خود به ارمغان بیاورید.

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی,استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی,بازاریابی در شبکه های اجتماعی

از همه ابزارهایی که به آنها اشاره شد، برای ارسال مطالب و تولید محتوای مرتبط و جذاب برای کاربران خود استفاده کنید و صفحه کارآمد و مفیدی را برای کاربران خود بسازید تا آنها همواره هم مشتاق دیدن مطالب صفحه شما باشند و هم آن را با دوستان خود و سایرین به اشتراک بگذارند. به این نکته توجه کنید که شما در سایه داشتن یک محتوای خوب و با کیفیت است که می توانید در شبکه های اجتماعی پادشاهی کنید و از آن برای اهداف بازاریابی خود بهره ببرید. به این مسئله توجه کنید که نحوه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار مهم و با اهمیت است. شما نباید هیچ گاه در صفحات اجتماعی به تبلیغات مستقیم بپردازید. بلکه باید سعی کنید که با محتوای با کیفیت، دنبال کنندگان خود را بالا ببرید و از این طریق ترافیک را برای سایت خود افزایش دهید و به طور غیر مستقیم به بازاریابی و تبلیغات بپردازید.

اگر چه شبکه های اجتماعی محل بسیار مناسب برای ایجاد سریع لینک به سایت شما و در نتیجه جذب ترافیک و نمایش محصولات است، اما به همین میزان ممکن است برای برند و همچنین اعتماد کاربران نسبت به شما خطرناک باشد. بنابراین همواره باید مراقب رفتار و مطالب خود در محیط های اجتماعی باشید؛ چرا که آنها نمایانگر شخصیت تجاری شما هستند و کوچکترین اشتباهی خسارت سنگینی را به شما وارد می کند. در واقع شما قصد دارید از طریق شبکه های اجتماعی کاربرانی را که از لحاظ عقاید و ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند را به سایت خود جذب کنید و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. بنابراین باید همواره مراقب رفتار خود نسبت به تک تک کاربران باشید و به آنها توجه کنید و احترام بگذارید و همواره آماده پاسخگویی به آنها باشید، تا بتوانید اعتبار خود را نزد آنها بالا ببرید.

در این مقاله سعی شد در مورد استراتژی و مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی به طور کامل صحبت شود. امیدوارم این مطلب بتواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد و در بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را یاری رساند. مثل همیشه و با کمال اشتیاق منتظر نظرات و سوالات شما همراهان همیشگی هستم و سعی دارم هر آنچه می دانم و در توان دارم را در اختیارتان قرار دهم.

منبع: نیوسئو

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی