آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

اصول طراحی و ساخت صفحه بسیار مهم فرود

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ق.ظ

در این مقاله قصد داریم در مورد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج با شما عزیزان صحبت کنیم. احتملا از خود می پرسید منظور از صفحه فرود چیست؟ به صورت ساده باید گفت به صفحه ای که کاربران بعد از کلیک کردن بر روی لینک به آن هدایت می شوند، صفحه فرود می گویند. به طور کلی صفحه فرود در تبلیغات اینترنتی برای دو هدف زیر کاربرد دارند:

  • جمع آوری اطلاعات کاربران به منظور اهداف تجاری و بازاریابی که یک شرکت در نظر دارد
  • معرفی و فروش خدمات و محصولات

بهترین نوع تبلیغات رپورتاژ آگهی است

به همین جهت صفحه فرود مورد توجه صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی قرار دارد و همه آنها تلاش می کنند صفحه فرود کاربردی تر، جذاب تر و کاربر پسند تر از رقبای خود بسازند تا بتوانند نگاه ها را به خود جلب کنند. نکات زیر پس از مطالعه و بررسی بر روی صفحات فرود مختلف بدست آمده اند و می توانند به شما در ساخت و طراحی یک صفحه فرود کارآمد و کاربرپسند کمک شایانی نمایند:

  • هدف خود را از طراحی یک صفحه فرود مشخص کنید.

در روند بهینه طراحی صفحه فرود هدفی که مشخص می کنید نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. زیرا کمک می کند که در هنگام ساخت صفحه فرود بر روی آن تمرکز کنید و از قرار دادن لینک ها و تبلیغاتی که باعث می شود مخاطب به هدفی که تعیین کرده اید نرسد، جلوگیری کنید. پس قبل از انجام هرگونه اقدامی هدف را مشخص کنید.

  • مخاطبان خود را بشناسید.

درباره سطح دانش، گروه سنی، علایق و … مخاطبان خود کسب اطلاع کنید. این اطلاعات به تولید محتوای مناسب مخاطب و طراحی صفحه فرود سایت به شما کمک می کنند.

  • مخاطب خود را گمراه نکنید.

برای به دست آوردن اعتماد مخاطب از بزرگنمایی و اغراق خودداری کنید و با آنها صادق باشید. همیشه به وعده ای که به مخاطب می دهید عمل کنید. به عنوان مثال اگر تیتر می زنید:

“دانلود 100 ویدئو رایگان آموزشی با تکمیل فرم اطلاعات”

باید به آن عمل کنید و از گذاشتن شرطی دیگر خودداری کنید. چون با این کار اعتماد مخاطب را از دست می دهید.

  • به حریم شخصی مخاطب احترام بگذارید.

از گرفتن اطلاعات اضافه از مخاطب خودداری کنید. به عنوان مثال اگر هدفتان از گرفتن اطلاعات ایمیل مارکتینگ است دیگر نیازی نیست که شماره تلفن و یا آدرس مخاطب را درخواست کنید. همچنین اطمینان خاطر دهید که هدف از گرفتن اطلاعات صرفا بحث بازاریابی و تجاری است و قصد ایجاد مزاحمت ندارید. مثلا اگر ایمیل مخاطب را درخواست می کنید به او اطمینان دهید که اسپم نخواهید فرستاد.

  • به مخاطبان خود پاداش دهید.

برای متقاعد کردن مخاطب جهت تکمیل فرم اطلاعات علاوه بر ایجاد اعتماد، پاداشی را برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید این وعده را بدهید که با تکمیل اطلاعات می توانید یک فیلم را رایگان دانلود کنید و یا مقالات آموزشی مربوط به یک مبحث خاص را رایگان در اختیار داشته باشید.

  • از مخاطب خود تشکر کنید.

پس از اینکه مخاطب فرم اطلاعات را تکمیل کرد از او تشکر کنید. این کار به مخاطب حس خوبی می دهد.

  • اجازه اشتراک گذاری را به مخاطب بدهید.

اگر می خواهید بیشتر دیده شوید، اجازه اشترک گذاری صفحه را به مخاطب بدهید.

  • کمتر از متن استفاده کنید.

یکی از بهترین روشهای ایجاد جذابیت برای مخاطب و نیز کمک به بیان هدف به صورت ساده و روشن، استفاده از ویدئو و تصویر می باشد. به عنوان مثال در زمینه فروش یک محصول می توانید برای متقاعد کردن مخاطب نسبت به خرید یک محصول، از یک ویدئو برای معرفی مزایا و ویژگیهای آن و اینکه چه مشکلی را حل می کند، استفاده کنید.

  • از لیست استفاده کنید.

برای نشان دادن کارهایی که مخاطب باید انجام دهد از لیست ها استفاده کنید و گامها را به ترتیب بیان کنید. به عنوان مثال برای دانلود یک بحث آموزشی به صورت رایگان:

ثبت نام کنید

پیام ما را ببینید

مقاله را رایگان دانلود کنید

  • طراحی را ساده انجام دهید.

صفحه فرود خود را ساده طراحی کنید و از قرار دادن لینکهای اضافی خودداری کنید. فقط مواردی را که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید در صفحه قرار دهید. تا جای ممکن آن را در یک خط بیان کنید و از تصاویر جذاب استفاده کنید. همچنین در دکمه ها نوشته هایی با سایز بزرگ قرار دهید و از فونتهای خوانا استفاده کنید. به طور کلی صفحه خود را خلاصه و مفید طراحی کنید.

  • از پاپ آپ ها استفاده نکنید.

پاپ آپ ها تبلیغات آزاردهنده ای هستند. پس اگر می خواهید صفحه ای کاربرپسند و بهینه طراحی کنید از آنها استفاده نکنید. علاوه بر این ها شما از طراحی هر صفحه فرود یک هدف خاص را دنبال می کنید پس اگر می خواهید مخاطب را از هدفی که دارید دور نکنید از تبلیغات اضافی خودداری کنید.

  • به رنگها توجه کنید.

 اگر در طراحی از رنگ ها کمک می گیرید، از رنگهایی در ساخت صفحه فرود استفاده کنید که آن را جذاب تر می کند و به مخاطب آرامش و اعتماد می دهد. می توانید برای درک موضوع در مورد روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید. در صورت استفاده از تصاویر، باید از تصویری استفاده کنید که مرتبط با موضوع و جذاب باشد تا به درک موضوع از طرف مخاطب کمک کند.

  • بهینه سازی برای موبایل را فراموش نکنید.

این روزها کاربران از موبایل بیشتر از کامپیوترها استفاده می کنند، بنابراین اگر می خواهید این دست از کاربران را از دست ندهید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید به بهینه سازی موبایل توجه بیشتری کنید.

  • همواره اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید.

این کار نشان می دهد که کمپین شما چقدر موفق بوده است و آیا نیاز به تعییر در آن را دارید یا خیر. پیشنهاد می کنم که علاوه بر داده هایی مانند میزان بازدید و میزان تکمیل شدن فرم توسط کاربر از نظر سنجی نیز استفاده کنید تا میزان رضایت کاربران را بگیرید و اطلاعات کامل تری برای بررسی داشته باشید.

حال به نمونه هایی از صفحات فرود توجه کنید:

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چیست,لندینگ پیج چیست


نمونه صفحه فرود,نمونه لندینگ پیج

ساخت صفحه فرود,صفحه فرود چیست,لندینگ پیج چیست

همانطور که می بینید هر صفحه فرود با هدف خاصی طراحی شده و در حوزه بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. بنابراین این مقاله را چندین بار بخوانید و سوالات خود را در مورد این موضوع از ما بپرسید. نیوسئو همواره در خدمت شما عزیزان همیشه همراه است.

منبع : سئو سایت

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی