آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای رتبه صفحه

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ
آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل

در ادامه دویست فاکتور رنکینگ گوگل می پردازیم به فاکتورهای اصلی رتبه صفحات سایت که از شماره 11 آغاز می شود : (خواهش می کنم با دقت و تمرکز کافی این مقالات را بخوانید و حتما نتایج خود و یا همین مقاله را به دیگران معرفی کنید تا از نکات بسیار مهم سئو سایت مطلع باشند)
11. کلمه کلیدی در تگ عنوان : تگ عنوان یکی از بخش های بسیار مهم محتوای صفحه می باشد (در کنار مطالب صفحه) و بنابراین سیگنال قوی در ارتباط با سئوی درون صفحه‌ ارسال می کند.
12. شروع تگ عنوان با کلمه‌ی کلیدی : بر اساس داده های Moz، تگ‌های عنوانی که با کلمه‌ کلیدی شروع می شوند، تاثیر بهتری نسبت به تگ‌های عنوان با کلمه کلیدی در انتهای تگ دارند:

آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل
می دانم که در زبان فارسی قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان آن هم به صورت معنا دار بسیار سخت است اما حداقل تمام تلاش خود را انجام دهید تا نهایتا در کلمات دوم و سوم از آن استفاده کنید نه اینکه بگذارید برای آخرین کلمه !13. کلمه کلیدی در تگ توصیف (یا همان description) : سیگنال ارتباطی دیگری است. در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد اما همچنان تفاوت ایجاد می کند.
14. کلمه کلیدی در تگ H1 : تگ‌های H1 “تگ عنوان ثانویه” هستند که بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق سیگنال ارتباطی دیگری به گوگل می فرستند:

تگ های h,سئو وردپرس,سرعت لود صفحه

15. کلمه کلیدی ، متداولترین عبارت بکار برده شده در متن است: داشتن کلمه کلیدی بیشتر از داشتن دیگر سیگنال های ارتباطی در متن ظاهر می شود.
16. اندازه مطلب : مطلب با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و بیشتر از مقالات کوچک و سطحی ترجیح داده می شود. SERPIQ به این نتیجه رسید که اندازه مطلب به موقعیت SERP وابستگی دارد.
عنوان خوب,فاکتور های سئو,کلمات کلیدی
17. تراکم کلمه کلیدی : با اینکه به اندازه ی قبل اهمیت ندارد اما تراکم کلمه کلیدی همچنان گاهی اوقات توسط گوگل برای تعیین موضوع صفحه ای در وب استفاده می شود.
18. کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing در محتوا (LSI) : کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنی و مفهوم کلمات را به صورت کامل اکسترکت کنند (Apple به معنی کمپانی کامپیوتر و میوه سیب). بود/نبود LSI احتملاً به عنوان سیگنالی برای کیفیت محتوا نیز نقش بازی می کند.
19. کلمات کلیدی LSI در تگ های عنوان و توصیف : همانند محتوای صفحات، کلمات کلیدی LSI در تگ‌های متای صفحه، احتمالاً به گوگل کمک می کند که بین کلمات مترادف تفاوت قائل شود. همچنین ممکن است به صورت سیگنال ارتباطی نقش بازی کند.
با دقت به چند مورد گذشته قطعا پی به تاثیر بسیار مهم استفاده از کلمات کلیدی در مکان های مختلف مقالاتتان برده اید !20. سرعت لود صفحه با HTML : هم گوگل و هم بینگ از سرعت لود صفحه به عنوان فاکتوررنکینگ استفاده می کنند. جستجوگرهای موتورهای جستجو می توانند سرعت سایت شما را به آسانی با استفاده از کدهای صفحه و اندازه فایل ها برآورد کنند.
21. مطالب تکراری : مطالب یکسان در یک سایت (حتی با اندکی ویرایش) می تواند اثری منفی روی بازدید موتور جستجو از آن شود.
22. Rel=Canonical : اگر این تگ به درستی استفاده شود، ممکن است باعث شود گوگل مطالب تکراری در نظر نگیرد.
 23. سرعت لود صفحه با مرورگر کروم : گوگل ممکن است از داده های مرورگر کروم کاربر استفاده کند تا به درک بهتری از زمان لود صفحه برسد.( از آنجاییکه این امر به سرعت سرور سایت ، کابرد CDN و دیگر سیگنال های سرعت سایت (بدون ارتباط با HTML) بستگی دارد)
24. بهینه سازی تصاویر : تصاویر درون صفحه سیگنال های ارتباطی مهمی از طریق نام فایل، alt text، عنوان و توصیف به موتورهای جستجو می فرستند.
25. آپدیت سریع مطالب : کافئین گوگل فواید مطالب اخیراً آپدیت شده را (خصوصاً برای جستجوهایی که به زمان حساس هستند) آپدیت می کند. این فاکتور مهم است آن را علامت بزنید. گوگل برای صفحات خاصی تاریخ آخرین آپدیت را نشان می دهد:

لینک های خراب سایت,لینک های داخلی
26. بزرگی آپدیت‌های مطلب : اهمیت ویرایش‌ها و تغییرات نیز فاکتور ارزشمندی است. اضافه یا حذف کردن تمامی بخش‌ها، آپدیت مهمتری نسبت به چرخیدن حول چندتا کلمه است.(من به شخصه پیشنهاد میکنم هر چند وقت یک بار حتی مطالب قبلی سایت را هم ویرایش کنید چه برسد به اینکه هر روز باید مطالب کاملا جدید به سایت اضافه کنید)
27. آپدیت‌های صفحاتی که قبلا آپدیت شده اند : هر صفحه چندبار در گذر زمان آپدیت می شود؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال؟ آپدیت مکرر صفحه در تازگی آن نقش دارد.
28. برجسته بودن کلمه کلیدی : داشتن کلمه کلیدی در 100 کلمه‌ی ابتدایی یک صفحه‌، سیگنال ارتباطی با اهمیتی به نظر می رسد.
29. کلمه کلیدی در تگ های H2 و H3 : داشتن کلمه کلیدی خودتان، مانند زیرعنوانی در فرمت H2 و H3، ممکن است سیگنال ارتباطی ضعیف دیگری باشد. اعضای Moz نیز موافق هستند:

آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل

30. کلمه کلیدی ترتیبی : تطابق کامل کلمه کلیدی مورد جستجو در مطلب یک صفحه، اصولاً رنک بهتری از عبارت کلیدی مشابه در شرایط ترتیبی دیگر بدست می آورد. برای مثال: فرض کنید جستجویی برای: “تکنیک های اصلاح کودک”. صفحه ای بهینه شده برای عبارت “تکنیک های اصلاح کودک” رنک بهتری نسبت به صفحه ای بهینه شده برای عبارت “تکنیک هایی برای اصلاح گربه” بدست می آورد. این توضیح خوبی است برای اینکه چرا بررسی کلمه کلیدی خیلی خیلی مهم است.
31. کیفیت لینک خروجی : بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که لینک دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتمادسازی گوگل کمک می کند.
32. تم لینک خروجی : بر پایه نظر Moz، موتورهای جستجو ممکن است از محتوای صفحاتی که شما به آنها لینک داده اید به عنوان سیگنال ارتباطی استفاده کنند. برای مثال، اگر شما صفحه‌ای در مورد ماشین‌ها داشته باشید و به صفحات ویدئویی مرتبط لینک بدهید، ممکن است با اینکار به گوگل بگویید که صفحه شما در مورد ماشین های ویدئویی است نه اتومبیل.!
33. گرامر و املاء : املاء و گرامر مناسب سیگنال کیفیت خوبی بشمار می رود، گرچه کات در سال 2011 پیام‌هایی ترکیبی داده است که خواه ناخواه این موضوع مهم است.
34. محتوای گروهی : آیا مطالب در صفحه اصلی قرار دارند؟ اگر بصورت قسمتی از متن اصلی یا کپی شده از صفحه ای اصلی ایدنکس باشد، بخوبی صفحه اصلی رنک بدست نمی آورد یا در ضمیمه‌ی ایندکس صفحه اصلی آورده می شود.
35. محتوای ضمیمه‌ای مفید : بر اساس راهنمایی عمومی برای رتبه بندی گوگل، مطالب تکمیلی مفید شاخصی از کیفیت صفحه (و در نتیجه ، رنک گوگل) بشمار می رود.
36. تعداد لینک های خروجی : تعداد زیادی OBL ممکن است رنک صفحه را ضعیف کند که نهایتا باعث آسیب به بازدید های ناشی از جستجو می شود.
37. رسانه تصویری : تصاویر، ویدئوها و دیگر موارد مولتی مدیا ممکن است به عنوان سیگنال کیفی محتوا نقش بازی کنند.
38. تعداد لینک های داخلی اشاره شده در صفحه : تعداد لینک های داخلی در یک صفحه نشان‌دهنده‌ی اهمیت ارتباط با دیگر صفحات سایت است.
39. کیفیت لینک های داخلی اشاره شده در صفحه : لینک دهی داخلی از صفحات معتبر و قوی دامنه، اثر بیشتری نسبت به لینک دهی از صفحات با رنک ضعیف دارد.
40. لینک های شکسته : داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در یک صفحه، ممکن است نشانه ای از سهل انگاری یا غیرفعال بودن سایت باشد.گوگل لینک های شکسته را همانطور ارزیابی می کند که کیفیت صفحه اول سایت را مورد بررسی قرار می دهد.
41. سطح نوشتاری : شکی وجود ندارد که گوگل سطح نوشتاری صفحات وب را برآورد می کند:اما کاری که آنها با این اطلاعات می کنند، جای بحث زیادی دارد. برخی می گویند که یک سطح نوشتاری ساده به رنک صفحه شما کمک می کند ، به این دلیل که برای عوام قابل درک است.
42. لینک های وابسته : لینک های وابسته خود به رنک شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی لینک وابسته داشته باشید، الگوریتم گوگل ممکن است توجه بیشتری به دیگر سیگنال های کیفی بنماید تا مطمئن شود که شما یک “سایت وابسته سطح پایین” نیستید.
43. ارورهای HTML/ اعتبار W3C : بسیاری از ارورهای HTML یا کدهای بهم ریخته ممکن است نشانه ای از کیفیت پایین سایت باشد. در بین بحث و جدل ها، بسیاری در سئو سایت معتقدند که اعتبار WC3 سیگنالی ضعیف برای کیفیت بشمار می رود.
44. دامنه معتبر : اگر همه چیز برابر باشد صفحه ای با دامنه ی قدرتمند رنک بهتری نسبت به صفحه با دامنه‌ای با قدرت کمتر پیدا می کند.
45. پیج‌ رنک صفحه : کاملاً وابسته نیستند اما اساساً صفحات با پیج‌ رنک بالا رنک بهتری نسبت به صفحات با پیج رنک پایین پیدا می کنند.
46. طول آدرس : بنده بر اساس تجارب مطمئن هستم آدرس های کوتاه بسیار بسیار بهتر از آدرس های بلند هستند.
47. مسیر آدرس : صفحه‌ای نزدیک به صفحه اول سایت ممکن است شانس بیشتری برای دریافت رنک پیدا کند.
48. ویراستارهای انسانی : با اینکه ثابت نشده است، گوگل حقی برای سیستمی که به ویراستارهای انسانی اجازه می دهد روی SERPها اثرگذار باشند، قائل می شود.
49. دسته بندی صفحه : دسته بندی که صفحه در آن ظاهر می شود به عنوان سیگنال ارتباطی به حساب می آید. به بیان دیگر صفحه ای که متعلق به دسته بندی مرتبط با آن است امتیاز ارتباطی مثبتی نسبت به صفحه‌ای در دسته بندی غیرمرتبط بدست می آورد.
50. تگ های وردپرس : تگ‌ها، سیگنال های ارتباطی وردپرس هستند. بر اساس Yoast.com :
    تنها راهی که سئو شما را ارتقا می دهد، ارتباط دادن بخشی از مطالب با بخشی دیگر و در گامی فراتر ، ارتباط دادن گروهی از پست ها با گروهی دیگر است.
51. کلمه کلیدی در آدرس : این نیز سیگنال ارتباطی مهم دیگری است.
52. نوار آدرس: دسته بندی ها در نوار آدرس توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است سیگنال موضوعی درباره اینکه صفحه در مورد چه چیزی است ارسال کند.
53. منابع و مراجع : ذکر کردن منابع و مراجع، مانند کاری که مقالات پژوهشی انجام می دهند، ممکن است نشانه ای از کیفیت باشد. راهنمای کیفیت گوگل ثابت می کند که خوانندگان بایستی هنگام مطالعه متن صفحه نیم نگاهی به منابع داشته باشند : “این موضوعی است که در آن وزن و یا اعتبار منابع مهم هستند…”
54. لیست های عددی و گلوله‌ای : لیست های عددی و گلوله ای کمک می کند تا مطالبتان را برای خواننده تفکیک و  در نهایت جذابتر نمایید. گوگل نیز از این کار خوشش می آید و ممکن است محتوای با عدد و گلوله را ترجیح دهد (عددی و گلوله ای را که فهمیدید ؟!!!!-مثلا این لیست الآن من عددی است).
55. رتبه صفحه در نقشه سایت : رتبه ای که صفحه در نقشه سایت دارد ممکن است فاکتوری تاثیرگذار در رنکینگ باشد.
56. لینک های خارجی بیش از حد: مستقیما از سند ارزیابی کیفیت :
    “بعضی از صفحات راه دارند، راه به لینک های بسیار زیاد که باعث ابهام در صفحه و دور شدن از متن اصلی می گردد.”
57. تعداد دیگر کلمات کلیدی که برایشان رنک صفحه وجود دارد : اگر صفحه برای کلمات کلیدی دیگر رنک بیابد ممکن است گوگل آن را نشانه ای درونی از کیفیت درنظر بگیرد.
58. قدمت صفحه : با اینکه گوگل مطالب جدید را ترجیح می دهد اما صفحه ای قدیمی که بطور منظم آپدیت می شود ممکن است به صفحه ای جدید ترجیح داده شود.
59. چدیمان کاربرپسند : با استناد به سند راهنمای کیفیت گوگل همچنان:
    “چیدمان صفحه در صفحات با بهترین کیفیت، مطالب اصلی را سریعا قابل بازدید می سازد.”
60. دامنه های غیرفعال : آپدیتی که در دسامبر سال 2011 توسط گوگل ارائه شد بازدید از دامنه های غیرفعال را محدود ساخت.
61. مطالب مفید : گوگل ممکن است “کیفیت” و “مفید” بودن مطلب را تشخیص دهد اما این فقط یک تصور است و در الگوریتم های مختلف ، خود گوگل به تاثیر کیفیت اشاره می کند.
لطفا درمورد هر کدام از موارد بالا که سوالی برایتان پیش می آید در بخش نظرات سایت سوالتان را بپرسید تا محتوای این مقاله که واقعا زمان زیادی از بنده گرفت را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی