آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

بررسی سئو سایت ایران ناز

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۲ ق.ظ
ایران ناز دات کام,سئو سازی سایت سرگرمی,سئو سایت سرگرمی

از اینکه این بار کمی طول کشید تحلیل یک سایت جدید عذرخواهی میکنم.در این زمان کمی سرم شلوغ شده و متاسفانه کمتر توانستم در خدمت شما سروران گرامی باشم.

خوب برویم سر اولین سایت درخواستی از سوی کاربران که موضوعیت خاصی ندارد و برای نمونه سایت های سرگرمی نمونه خوبی جهت تحلیل سئو  سایت است.نام این سایت ایران ناز است و از قالبی کاملا ساده که ده ها سایت از آن استفاده میکنند بهره می برد و درواقع طراحی خاص ندارد و حتی قالب آن نیز اختصاصی طراحی نشده است.

اتفاقا من از دوستی که این سایت را در بخش درخواست بررسی سئو سایت درخواست دادند بسیار سپاسگذارم ، چرا که درمورد این سایت زیاد از بنده طی ماه های پیش سوال شده است.چراکه این سایت عموما در حال کپی محتواست ولی آمار بازدید قابل ملاحظه ای دارد و در عین حال دارای ورودی گوگل زیادی است.

در پایان مقاله به دلایل ترافیک سایت ایران ناز خواهیم پرداخت و فعلا می رویم سر اطلاعات آماری.

تاریخ تحلیل : 1 مهر 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 6693

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 135

پیج رنک گوگل : 2

امتیاز سئو جهانی : 86%

تعداد بک لینک : حدود 3630 لینک

عمر دامنه : حدودا 5 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 53.60% که بد است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 3.79 که برای این نوع سایت خوب است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 4:39 که برای این نوع سایت بسیار خوب است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 37

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 306

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 53

اطلاعات تحلیلی

– سایت مپ این سایت با استفاده از پلاگین قدرتمند yoast ساخته شده است که بسیار برای گوگل بهینه است.

– کدنویسی قالب این سایت ساده و در عین حال کارآمد است و هنوز نزد گوگل محبوب شمرده می شود.

تبلیغات در این سایت در جایگاه های مناسبی قرار داده شده است و حجم آن ها هم تا جایی که بررسی شد بهینه است (البته وجود پاپ آپ در این سایت با توجه به بروزرسانی های اخیر گوگل و اعلام مضرات قرار دادن این نوع تبلیغات ، به سایت صدمه زده و خواهد زد)

– تصاویر اخبار صفحه اول این سایت همگی شامل تگ مهم alt هستند و البته بهتر بود به جای استفاده از عنوان در تگ alt از کلمات کلیدی مهم خبر استفاده می کردند و عنوان را در تگ title قرار می دادند.

– بحث تولید کلمات کلیدی در این سایت به صورت اتوماتیک و با استفاده از روبات انجام می شود و با توجه به ضرری که این مورد می تواند داشته باشد کلمات کلیدی فقط در سورس هستند و لینک نمی شوند.

– در مورد تگ keywords این سایت می توان گفت نه خوب است و نه بد ! خیلی عامیانه پر شده است و اصلا بحث سئو پشت آن نبوده است.

اما تگ description آن بسیار خوب و دقیق پر شده است و حاوی عبارات کلیدی پرطرفدار است.

– آدرس صفحات داخلی این سایت می توانست خیلی بهتر باشد اما ان ها نیز اتوماتیک هستند و با اینکه پلاگین yoast در این سایت نصب است از آن استفاده بهینه نشده است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی در این سایت هم بسیار بد است.در واقع فقط به صورت اتوماتیک از مطالب مرتبط استفاده شده است و از تگ های مهم h آن گونه که باید بهره نبرده اند.

در کل این سایت که از cms وردپرس استفاده می کند ضعف های بسیاری در سئو دارد ولی وضعیت آن به لحاظ رنکینگ بد نیست.همانطور که قبلا گفتم پلاگین بسیار ارزشمند yoast بر روی این سایت نصب است اما از آن درست استفاده نشده است.در واقع مدیر یک قالب نصب کرده و فقط محتوا قرار می دهد که این محتوا اکثرا از سایت های دیگر کپی شده اند.

حالا پاسخ به این سوال که چطور یک سایت که در این حجم کپی کننده محتواست این ترافیک خوب را دارد :

اولا دقت کنید که این سایت از ابتدا این گونه نبوده است و بعضا الآن هم محتوای خوبی را تولید می کند (البته تولید به معنای واقعی ، نه!)

ثانیا در کپی هم یک سری نکات را مدنظر قرار می دهد .مثلا عنوان مطالب را عوض می کند و برخی اوقات به نظر در محتوا دست می برد.

ثالثا نگاه اولیه گوگل به این سایت بسیار خوب بوده است و به همین سبب در بروز رسانی الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل این سایت جریمه آنچنانی نشد.

و اما رابعا ! من خودم به خاطر دارم این سایت تا حدود 60 الکسای ایران هم پیش رفته بود و ناگهان با بروزرسانی های گوگل آمارش کم شد و این مسئله ای بود که بنده از خیلی وقت پیش به عزیزانی که در مورد این نوع سایت ها می پرسیدند یادآور می شدم که گوگل با هر نگاه خوبی باز هم جریمه خواهد کرد …

در واقع من اگر جای مدیر این سایت بودم به جای کپی کردن مطالب سایت های دیگر به تولید محتوای مطلق روی می آوردم تا تاثیر شگفت انگیز آن را در مدت زمانی کوتاه مشاهده کنم…

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی