آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

بررسی سئو سایت تابناک

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ق.ظ

بررسی سئو سایت تابناک,سئو سایت tabnak,سئو سایت های خبری


اگر شما دوستان عزیزم از آن جمله افرادی باشید که مقالات سئو سایت بنده را همیشه دنبال می کنند باید به خاطر داشته باشید که در این مقاله عرض کردم که سعی خواهم کرد سایت های خبری مشابه را آنالیز نکنم.اما با بررسی اولیه تابناک به این نتیجه رسیدم که در قسمتهایی تقریبا مهم و تاثیرگذار ، این سایت خبری به نسبت سایت خبرگزاری فارس بهتر سئو شده است ، بنابراین لازم دیدم این سایت مشهور را هم بررسی کرده و نتیجه آن را تقریبا به صورت مقایسه ای (به نسبت خبرگزاری فارس) برای شما دوستان عزیزم منتشر کنم :

شاید برند سایت تابناک را به اندازه سایت فارس نیوز در خبرگزاری ها نشنیده باشید اما در اینکه این سایت در دوران سیاسی همواره پربیننده ترین سایت خبری ایران است و در این بخش فعال تر به نظر می رسد ، شکی نیست.پس بازهم با سایتی با نام مشهور و پربازدید و دارای صدها هزار بازدید روزانه ثابت روبرو هستیم.

خوب بحث برندینگ قبلا کامل در مقاله ای در مورد خبرگزاری فارس مطرح شد و ارزش آن نیز مشخص شد و می رویم سر اطلاعات آماری …

تاریخ تحلیل : 22 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 895

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 14

پیج رنک گوگل : 5

امتیاز سئو جهانی : 83%

تعداد بک لینک : حدود 12299 لینک

عمر دامنه : حدودا 8 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 28.30% که بسیار خوب است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 5.83 که خوب است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 9.53 دقیقه که بسیار خوب است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 825

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 799

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 107

اطلاعات تحلیلی

– این سایت اولین سایت بزرگی است که سایت مپ دارد.البته ورژن آن بسیار قدیمی است و به نظر می رسد دستی به روز می شود اما هرچه که هست; هم درست لینک دهی شده است و هم مهم این است که هست !!

– در بحث کدنویسی سایت تابناک باید بگویم که واقعا خوشحال شدم.نه تنها بسیار دقیق و تاثیرگذار از تگ های اصلی h استفاده شده است بلکه سعی شده از کدنویسی روز استفاده شود تا گوگل خیلی راحت به محتوای سایت دسترسی داشته باشد که دقیقا برعکس سایت فارس نیوز است.

همانطور که قبلا گفتم شاید برای سایت های برند و مشهور نیازی به سئو نباشد ولی می بینید که این سایت حداقل در حد توان خود سعی کرده بر روی ساده ترین راه کار سئو که همان طراحی سورس بر اساس سئو باشد کار کند و این نشان از نگاه صحیح صاحبان این سایت به غول جستجوگر دنیاست.

تبلیغات در این سایت خبری همانند همه سایت های خبری دیگر در جایگاه مناسبی قرار دارد ولی بهتر بود برای تصاویر تبلیغاتی خود از alt استفاده می کردند.

– تصاویر اخبار صفحه اول این سایت همگی شامل تگ مهم alt هستند و البته بهتر بود به جای استفاده از عنوان در تگ alt از کلمات کلیدی مهم خبر استفاده می کردند و عنوان را در تگ title قرار می دادند.

– بحث تولید کلمات کلیدی در این سایت همچون اکثر سایت های خبری انجام نمی شود.

– تگ keywords این سایت خیلی قوی پر شده است (در واقع از کلمات کلیدی بسیار مهم و پرطرفداری استفاده شده است).البته اگر من جای آن ها بودم از عبارات کلیدی پرطرفدار استفاده میکردم تا کلمات کلیدی.چراکه کمتر کسی در گوگل یک کلمه را تایپ میکند و enter می زند.

اما تگ description آن گونه که باید و شاید برای گوگل بهینه نشده است و فقط برای کاربران خوب است در حالی که این تگ بسیار مورد توجه گوگل قرار دارد.

– اما رسیدیم به یکی از نکات اصلی قوت این سایت : آدرس صفحات داخلی

بر خلاف سایت فارس نیوز و بسیاری از سایت های خبری دیگر آدرس های اخبار سایت تابناک بهتر سئو شده اند.نمی توان گفت کاملا منطبق بر اصول اصلی urlها هستند چرا که مثلا در آدرس اخبار id خبر ها حذف نشده است و برای همه زیر شاخه ها کلمه news ثابت است ولی به هر حال به نظر می رسد تا جایی که می توانسته (با توجه به اسکریپت بسیار ضعیف سایتهای خبری در زمینه سئو) سعی در بهینه سازی آدرس های خود داشته است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی در این سایت هم بسیار بد است.در واقع فقط به صورت اتوماتیک یا دستی از مطالب مرتبط استفاده شده است.البته تا حدودی به این سایت های بزرگ خبری حق می دهم که وقت نداشته باشند مطالب جدید خود را به مطالب قبلی مرتبط به صورت دستی لینک دهند اما اگر یک تیم سئو داشتند آن ها می تواستند این کار را انجام دهند و با توجه به میزان کپی سایت های دیگر از سایت تابناک خیلی سریع در بسیاری از کلمات و عبارات ارزشمند لینک یک گوگل می شدند.

واقعا خوشحالم که تیم فنی سایت تابناک حداقل بیشتر از سایت های خبری دیگر که بنده تا به حال دیده ام به فکر سئو سایت خود هستند و از تاثیر گوگل بر ورودی سایت چشم پوشی نکرده اند و همین مهم باعث شده است که ورودی تابناک از گوگل 22 درصد و فارس نیوز 19 درصد باشد.

این در حالی است که تعداد بک لینک های این سایت از سایت فارس نیوز خیلی کمتر است اما قرار دادن محتوای ارزشمند و پرطرفدار باعث شده است که  میزان حضور بازدیدکنندگان در سایت زیاد باشد و در نگاه گوگل به این سایت تغییری شگرف اتفاق افتد.

آنقدر خوشحالم که سایت تابناک به لحاظ سئو بهینه شده است که دوست دارم باز هم از آن بگویم اما واقعا کم کم وارد موارد خصوصی می شویم که شاید زحمات تیم فنی را زیر سوال ببرد ولی باید بگویم تابناک هنـــــــــــــــــــــــــــوز راه زیادی برای بهترین بودن در همه سایت های سئو ایران در پیش دارد و خیلی دوست دارم روزی به کمکشان بروم …

صحبت در مورد سایت های خبری مثل این سایت خیلی زیاد است اما بنده دوست دارم بیشتر به سوالات دقیق شما پاسخ دهم.پس منتظر سوالات شما سروران گرامی در بخش نظرات این مقاله هستم.

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی