آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

بررسی سئو سایت دیجی کالا

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۴۷ ق.ظ
بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت digikala

رسیدیم به یکی از سایت هایی که بیشترین درخواست تحلیل را طی دو ماه گذشته از سوی کاربران داشته است.به جز بحث سئو باید کمی هم بیشتر در مورد این سایت صحبت کنیم.نه فقط به خاطر اینکه بنده شخصا علاقه خاصی به این سایت دارم بلکه به خاطر اینکه دیجی کالا پردرآمدترین سایت و شرکت ایران است (طبق اعلام وزارت صنایع و معادن) .

آنهایی که از سالها پیش در اینترنت فعالیت می کردند و دنبال مرجعی به جهت راهنمایی برای موبایل و کامپیوتر بودند قطعا می دانند که دیجی کالا چه بود و چه شد !!!

سایتی با ارائه فقط چند محصول برند و برتر اما با مدیریت قوی و بروزرسانی سریع و با پرسنل و کارشناسان دلسوز دیجی کالایی شده که امروزه در اکثر همایشهای اینترنتی در ایران به عنوان الگو از آن یاد می شود.

اگر بخواهم از سئو دیجی کالا بگویم صحبت به این چند خط اکتفا نمی کند اما بدانید که هدف من تعریف و تمجید از دیجی کالا نبود بلکه می خواستم یاداوری کنم که : بهترین ها از روز اول بهترین نبوده اند و با سعی و تلاش شبانه روزی همه می توانند بهترین باشند.

راستی یادمان نرود دیجی کالا نقش فرهنگ سازی فروش اینترنتی را در ایران داشته است (اما اینکه چگونه این کار را کرده است مقاله ای جداگانه می طلبد)

خوب دیگر برویم سروقت بررسی سئو این سایت :

تاریخ تحلیل : 12 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 940

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 11

پیج رنک گوگل : 3

امتیاز سئو جهانی : 66%

تعداد بک لینک : حدود 2894 لینک

عمر دامنه : حدودا 7 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 18.3% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 7 که عالی است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 10 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 559

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 231

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 189

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.digikala.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات محصولات و سایر توضیحات بررسی شده بسیار خوب از این تگ ها استفاده شده است.

– عدم ساخت لینک برای کلمات کلیدی در صفحات داخلی سایت با توجه به دو نکته که اولا از کلمات کلیدی در سورس استفاده شده است و دوما با توجه به تعداد زیاد لینک های تولیدی از سوی دیجی کالا به عنوان مطالب اصلی ، خیلی نظر بنده را به خود جلب کرد و باید بگویم که عدم ساخت لینک های بی ارزش در سایت در حالیکه لینکهای ارزشمند زیادی وجود دارد در بحث سئو سایت موثر است.

– این سایت در صفحه اصلی خود از متاتگ های keywords و description به صورت بهینه استفاده کرده است اما باز هم به جهت بهبود سئو جای کار دارد.

– استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار و به بهترین شکل ممکن و در تعداد کافی یکی از نکات بسیار موثر در سئو دیجی کالاست.

– آدرس های مطالب این سایت تقریبا به لحاظ سئو و منطق در بهترین شرایط قرار دارند.چرا گفتم تقریبا ؟ چون اگر از Category در url ها استفاده نمی کرد بهترین حالت ممکن می شد.

– چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است.(البته این بیشتر در دید کاربر تاثیر دارد تا در سئو)

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی بد نیست.

اگر مقالات آموزش سئو بنده را دنبال کرده باشید قطعا به یاد دارید که بارها و بارها از تولید محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در سئو یاد کرده ام و مهمترین عامل پیشرفت دیجی کالا هم در سئو تولید محتوای بسیار باکیفیت است.

یکی از موارد دیگری که بسیار در بالا ماندن مطالب تاثیرگذار است بروزرسانی مداوم مطالب تولیدی است که در سایت دیجی کالا با توجه به اینکه هرچند روز یکبار کاربران نظرات ارزشمندی در زیر مطالب سایت قرار می دهند این خود به نوعی سورس را بروز می کند و برای سئو سایت بسیار مفید است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد نوع دسته بندی دقیق و ریزبینانه سایت دیجی کالاست.

به امید آنکه تمام فروشگاه های اینترنتی ایران به سئو سایت خود بیشتر توجه کنند و سعی کنند نزدیک دیجی کالا شوند.

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی