آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

چک لیستی برای سئو ( SEO ) سایت ( قسمت 8 )

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ق.ظ

در این قسمت با ادامه مطلب چک لیستی برای سئو سایت در خدمت شما هستم و میخام نکاتی رو خدمتتون عرض کنم و امیدوارم که مفید واقع بشه.seoimage

در قسمتهای قبل در مورد کپی شدن محتوا صحبت کردیم و در این قسمت با قدم بعدی در خدمت شما هستم.

قدم 4 : LOGO و تصاویر سایتتون رو بهینه سازی کنید

قدم بعدی اینه که تصاویر سایتتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. برای این قدم این لینک معرفی شده است که با هم اون رو بررسی میکنیم.

حتما شما سایتتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرده اید و خواهید کرد. درسته؟ تا حالا به اینکه تصاویرتون رو برای کسب ترافیک بیشتر بهینه سازی کنید ، فکر کردید؟!

این رو میدونیم که Google Image تنها نیم درصد از کل ترافیک جستجوها رو به خودش اختصاص داده و این مقدار کمی هست. اما بخاطر اینکه بیشتر جستجو ها مختلط و ترکیبی هستن ، تصاویر بیشتر از نیم درصد در بوجود آوردن ترافیک سهم دارن.

برخلاف گذشته اگر شما در Google Image دنبال عبارتی بگردید ، اون تصاویری که در alt اونا اون متن وجود داره در لیست قرار میگیرن و این نشون میده که شما باید بهینه سازی تصاویر رو جدی بگیرید و انجام بدین.

در اینجا مواردی خدمتتون قرار میگیره که میتونین با استفاده از اون تصاویرتون رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

مورد اول : استفاده از ویژگی Alt

به این دلیل که موتورهای جستجور نمیتونن تصاویر شما رو بخونن ، پس شما باید از ویژگی alt استفاده کنید و تصویرتون رو شرح بدید.foggygoldengatebridge

برای مثال اگر شما تصویر یک پل طلایی که با مه پوشیده شده هست رو استفاده میکنید ، باید چنین Alt برای اون قرار بدین:

شکل کامل بصورت زیر هست:

از این سه نکته برای ساختن Alt های بهتر استفاده کنید:

  • تصاویر به توضیح صحیحی نیاز دارن و نباید از انباشتگی کلمات کلیدی در اونا استفاده بشه
  • باید غنی از کلمات کلید باشه ولی نه در حد انباشته بودن
  • باید کوتاه بوده و به موضوع ربط داشته باشه

مورد دوم : استفاده از توضیحات طولانی

مشابه با ویژگی Alt یک ویژگی دیگه بنام longdesc وجود داره. در ابتدا از این ویژگی برای اینکه بصورت دقیقتر تصویر رو توضیح بدن استفاده شد. مثلا اگر شما همون تصویر قبلی که مربوط به یک پل طلایی پوشیده شده از مه هست رو داشته باشید ، تعداد بسیار زیادی کلمه دیگه وجود داره که میتونه علاوه بر اون ویژگی Alt که در بالا تغریف کردیم ، تصویر رو توصیف کنه.

از رنگ گرفته تا ارتفاع و حتی اینکه حالت مه شبیه به چه چیزی هست ، تعداد بسیاز زیادی المنت و صفت وجود داره که میشه اونا رو بیان کرد. برای این منظور شما میتونین تمام ویژگی هایی که مربوط به تصویر هست رو در یک صفحه جداگانه قرار بدین و اون رو به تصویر نسبت بدین. برای این منظور شما باید از ویژگی longdesc استفاده کنید و به اون صفحه ای که تمام ویژگی ها درونش بیان شده آدرس بدین:

در قسمت بعد موارد باقی مانده رو خدمتتون بیان میکنم.

امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه.

موفق و پیروز باشید

یا علی


  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی