آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو , سئو سایت

پیوندها

آموزش کار با Google Analytics

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

مهم ترین عامل در موفقیت یک سایت داشتن هوش مدیریتی و آن نیرویی است که امروزه با عنوان کاریزما تلقی میشود.برای هر نوع فعالیت تحت وبی از قبیل شخصی،تجاری و…هوشتان را به کار بگیرید.بدون به کار گیری قوای ذهنی شما این آمار گیر تنها وسیله ای برای ارایه ارقام است و می دانید که اعداد چیزی  جز اعداد نیستند!مهم این است که بتوانید از روی این ارقام اطلاعات کسب کنید.در این مقاله قصد داریم سوالاتی را که باید با آمار گیر به آنها  پاسخ بدین را مطرح و آموزش دهیم:

چه طور مخاطبانمان را بشناسیم؟

برای این کار کافی است که شما یک نمودار توصیفی از مخاطبان را بررسی کنید.برای این هدف وارد داشبورد Analytics شوید و سپس از راه Standard Reports  به منوی  Audience  یا مخاطبان بروید.

۱۵

بیشتر توضیح میدهیم:

با ورود به  audience reports یا بخش مخاطبان و گزارشاتی  که اعلام می کند می توانید اطلاعاتی را از موقعیت مکانی بازدید کننده ها،تکنولوژی مورد استفاده آنها برای ورود به سایت و…به دست بیارید.

مثلا اگر سایت شما سازگار با هر سیستم هست و کاملا ریسپانسیو می باشد، می توانید این مسیر را طی کنید :Audience->Mobile->Overview

سپس متوجه می شوید چه تعدادی  با این دستگاه ها به سایت دسترسی دارن.امروزه بیشتر سرچ های سریع و وبگردی ها با موبایل وتب لت انجام میشود.مگر این که کار به صورت حرفه ای انجام شود.شاید بگویید دانستن این آمار چه مزیتی دارد؟!

بهتر است بدانید که همه ی این آمار در جهت ارتقا سطح علمی و تسهیلاتی سایت شما می باشد.پس بهش بی توجه نباشید.

یا مثلا همان طور که در شکل مشخص است از بخش  Devices, می شود مشخص کرد که کلا چه نوع سیستم هیی استفاده میشود و آمار این افراد چه وضعیتی دارد.

همچنین با طی مسیر   Geo->Location میتوانید موقعیت مکانی افراد را ببینید و به این ترتیب تمرکز مکانی را تشخیص بدید.در این بخش حجم بالای اطلاعاتی وجود دارد که همگی مربوط به ریز اطلاعات مکانی افراده.

۲۳

کاربران سایت چه طور به سایت دسترسی پیدا می کنن؟

این سوال هم خیلی مهم است.بخشی دیگه برای این موضوع تعبیه شده با نام Acquisition .این بخش دو زیر مجموعه به نام All Traffic وAll Referrals. دارد.توضیحاتی در مورد هر کدام ارایه میدهیم:

All Traffic  یعنی همه ی آن چه که مربوط به کاربران است و نحوه ی دسترسی آنها!.به شما اطلاعاتی درباره افراد و چگونگی دسترسی آنها میدهد.این که چه مقدار با  وارد کردن آدرس سایت را باز کردن یا چه مقدار از طریق موتورهای جست و جو وارد شدن.

All Referrals اطلاعات مخصوص تری را ارایه می دهد. نشان میدهد که چه مقدار از این کاربران با استفاده از لینک سایت شما (به صورت تبلیغی یا اشتراکی) یا از طرق آدرس مستقیم وارد سایت شدن.خب طبیعی است که اگه آمار بازدید شما با استفاده از تبلیغات در سایت ها بیشتر شده باشد باید تبلیغات را گسترده تر کنید و بالعکس.

چه طور ترافیک بازدید سایت را افزایش بدهیم؟

ممکن است شما برای سایتتان زمان زیادی را صرف کنید ولی در ماه تعداد بازدیدها محدود باشد ،پس نیاز دارید بازدید کننده بیشتری کسب کنید.ممکن است شما زمان کمی را در پیج سایتتان در فیس بوک صرف کنید ولی بازدید ها خیلی بیشتر باشد.پس آمار کلی به دستتان می آید که باید کجا تمرکز بیشتری را داشته باشید.برای کسب این ابتدا وارد Social Overview report شوید وبعد روی  best social network کلیک کنید.

بازدید کننده ها بیشتر به چه بخش هیی از سایت علاقمندند؟

برای پاسخ به این سوال باید این مسیر را طی کنید:Behavior->Site Content->All Pages

۳۶

خب شاید تحلیل این آمار برا شما ساده  نباشد.در این جا چند ستون هست که هرکدام نمایانگر یک موضوعی هستند:

Pageviews/Unique Pageviews:ابتدا تعداد بازدید کننده ها،تعداد دفعات بارگذاری صفحه و تعداد دفعاتی که مثلا هر صفحه دوبار بارگذاری شده است را نشان میدهد.

Avg. Time on Page:این قسمت مدت زمانی را نشان میدهد که خواننده ها شما در این صفحه صرف کردن و تا آن موقع وارد صفحه دیگه ای از سایت نشدن.مهم ترین کاربرد این موضوع ارزیابی علایق کاربران است.

Bounce Rate:این بخش نشانگر درصد بازدید کننده هایی است که فقط یک صفحه از سایت را بررسی کردن…خب شاید تعداد زیاد این بخش برای وب مسترها دلسرد کننده باشد.

نکته:نکاتی که ذکر شد راهنمایی خلاصه و کوتاهی از هر بخش بود.این آمار خیلی دقیق تر از این توضیحات است.

سرعت بارگذاری سایت چه قدر است؟

به وسیله این مسیری که معرفی می کنیم می توانید متوسط بارگذاری سایت و زمان بالا آمدن آن را مشاهده کنید.با این کار می توانید اطلاعاتی درباره حجم مطالب ،کیفیت هاست و…پیدا کنید.

۴۶

چه اتفاقاتی در لحظه در سایت من رخ میدهد؟

مسیر زیر می توانه مشخص کند که  در حال حاضر چه کسانی در سایت فعالیت دارن،کجا را بازدید می کنند و چه چیز رو دریافت میکنند.(دانلود فایل)

standard reports >> Real-Time

+

۵۵اگر تمایل دارید بیشتر با این ابزار کاربردی و اصطلاحات آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی ۶ اصطلاح گوگل آنالیتیکس را نیز بخوانید.

امیدواریم از آموزش کار با Google Analytics لذت برده باشید.

  • FNS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی